Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Pacjent BMW X3 F25 z 2011 (przedlift).
Kończą mi się opony, obecnie zamontowanie Pirelli Cinturato P7 All Season 245/55 R17.

Ze względu, że mam tylko felgi R17 i nie uśmiecha mi się kupno dodatkowego kompletu postanowiłem kontynuować korzystanie z wielosezonów, tym bardziej że po górach nie jeżdżę.
Problem tego typu, że nie za bardzo widzę żeby jakiś komplet całorocznych z Runflat + homo BMW istniał, Pirelli wydaje się przestało produkować konkretnie ten model.

Nawet gdybym chciał zamontować jakieś 245/50 R18 jak sugeruje książka to z RF, homo i całoroczne też za bardzo nic nie ma.
Kupno felg + letnie na R18 + zimowe na R17 obecne to już koszt pod 10k dochodzi, więc średnio mi się to widzi.

Jakieś sugestie? Np. opony homologowane przez Audi albo inne marki?
W grę wchodzą tylko renomowane runflaty i z potwierdzeniem zachowania parametrów jak sobie życzy producent.
Nie muszą być nowe.
Pozdrawiam 😉

Opublikowano (edytowane)

A po co koniecznie chcesz RF i jeszcze homologację BMW... ??? Przecież nawet BMW tego nie wymaga..

Ten rozmiar to zdaje się nie jest fabryczny, wiec ja bym zaczął od przejścia na fabryczny rozmiar i zakup porządnych opon, a RF i homologację olał bo to bezsens... 

Edytowane przez jarekf
Opublikowano

No tak RF bezsens, jak dojazdówki nie masz...

Mam autobdwa miechy i już złapalem kapcia, fojechalem do wulkanizacji tylko dlatego ze RF jest.

Znajomy jezdzi kilkoma x3, zalozyl bez homo i mu wywalalo bledy, zmienil na opony z gwiazdka i problem zniknal.

Wiem, ze polowa olewa zalecenia i jezdzi, druga nie, ale ja nie chce rozpieprzyc sobie xdrajwa bedac 1500km od domu...

Opublikowano (edytowane)

Teraz w prawie w żadnym aucie nie masz dojazdówki, a ile z nich wyjeżdża na RF...??? 

Rób jak uważasz, skupiłeś się żeby mieć homologacje i RF a chcesz włożyć opony do wszystkiego - czyli do niczego.

Mam dobrej klasy wielosezon w małym miejskim wozidełku i tylko do takiego auta do turlania się wokół komina to się nadaje. Ani to nie trzyma na rozgrzanym asfalcie ani na śniegu, a na mokrym lepsza będzie "deszczowa" letnia. W życiu bym nie włożył do dynamicznego auta chcąc korzystać z potencjału silnika i napędu.

Edytowane przez jarekf
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak masz 4x taką samą felgę i 4x taką samą oponę to można założyć opony bez homologacji.  Ja tak jeżdżę w różnych BMW z xdrive od 100tyś km i  nic się nie dzieje.
Jak masz felgi w 2 szerokościach to tam lepiej z homologacją opony kupić.

Wielosezon do X to nie jest najlepszy pomysł, to ciężkie, stosunkowo szybkie auto: fizyka jest nieubłagana. Chyba, że jeździsz tylko po mieście i przez 98% czasu drogi są ładne, a 2% to autobusem będziesz jeździł. To jest grupa docelowa.. Moi znajomi w tym sezonie zimowym zamiast jeździć na oponach wielosezonowych całą zimę to przy większych opadach pojechali i kupili prawdziwą zimówkę, teraz na lato będzie wielosezon :classic_laugh:

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Chcesz opony RFT bo tak zaleca producent, chcesz homologację bmw bo tak zaleca producent. Tymczasem masz ROZMIAR, na którym ten samochód w ogóle nie był homologowany 

Opublikowano

W Niemczech kupiłem taka x3 i tutaj po czasie pojechałem na przegląd i samochód wrócił powód złe opony 

tez chyba mialem takie jak ty rozmiary 

jeżdżę na wielosezonowych teraz i nie ma problemu 

  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.