Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam rodzaj opony może spowodować JAKĄŚ zmianę w spalaniu - w końcu nie na darmo jest na etykiecie taka informacja.

Szerokość opony + masa koła jak najbardziej ma wpływ na spalanie, ale myślę że to o czym pisałem w skrajnościach to max 1,2l/100km.

Opublikowano

Skoro samochód potrzebuje więcej wysiłku w utrzymanie danej prędkości (bo spala więcej), naturalnym wnioskiem jest, że w wersjach, które nie grzeszą nadmiarem mocy, zakładanie szerokich opon jest fantazją 🙂. To żem Amerykę odkrył...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 26.11.2024 o 18:54, przemekk23 napisał(a):

Nie badałem tego nigdy, ale teoria że koła o 1 cal większe powodują różnicę spalania 2 litrów na 100 km wydaje się co najmniej dziwna. Jak już, to może mieć znaczenie sama szerokość opony,ale na pewno to nie jest aż taka różnica.

W samochodach elektrycznych zmiana koła na felgę o średnicy o 1" mniejszą daje zasięg większy o jakieś 5%. Nie widzę powodu, żeby w ICE nie było analogicznie (może nie aż tak bardzo, ale jednak widocznie).

Opublikowano
8 godzin temu, przemekk23 napisał(a):

@PKort 5 % może tak, ale nie 20 %

Ale te 5% to jest przy zmianie tylko średnicy felgi, bez zmiany szerokości opony.

Dawno temu, jak miałem Mazdę MX-5 NC, to zmiana kół 205/50R16 na 225/35R18 spowodowała wzrost zużycia paliwa o jakieś 15-20%. Ale ponieważ 18tki były letnie, to pewnie zmieniłem też sposób jazdy na bardziej agresywny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.12.2024 o 10:56, PKort napisał(a):

W samochodach elektrycznych zmiana koła na felgę o średnicy o 1" mniejszą daje zasięg większy o jakieś 5%. Nie widzę powodu, żeby w ICE nie było analogicznie (może nie aż tak bardzo, ale jednak widocznie).

To dość ciekawe wyliczenie.

Felga 18" może być cięższa niż 19".

Szerokość opony może być taki sam (245 czy 275) w obu przypadkach. 

Nie widze tutaj korelacji.

 

BTW: Przykład z G30 530e.

Lato 245 + 275 - 19"

Teraz zima 245 + 245 - 18".

Tu i tu ROF - nie znam wagi jednych i drugich kół. Letnie raczej cięższe.

Myślę że w przypadku zimowych - opona ma większe opory - co niweluje róźnice w szerokości opony.

Zużycie energii - BEZ ZMIAN (po nagrzaniu itp itd - te same warunki) - koła zmieniane tydzien temu - więc letnie tez już przy 0*C jeździły.

Edytowane przez luk_byd
Opublikowano (edytowane)

Czytam niektóre komentarze i nie wierzę. Szerokość opony to jeszcze mogę uwierzyć że ma jakiś minimalny wpływ na spalanie. Ale sama różnica kilkunastu kilogramów w masie kół w odniesienie do 2000 kg masy auta nie ma żadnego znaczenia. 

Edytowane przez przemekk23
Opublikowano

W porównaniu do masy auta to niewiele, ale już do kół czyli tam gdzie układ napędowy przenosi moc to już jest różnica. Każdy samochód inaczej odczuwa te zmiany, producent prawdopodobnie wie co jest najlepsze dla jego pojazdu, a my możemy się tylko wymądrzać D.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
2 godziny temu, przemekk23 napisał(a):

Czytam niektóre komentarze i nie wierzę. Szerokość opony to jeszcze mogę uwierzyć że ma jakiś minimalny wpływ na spalanie. Ale sama różnica kilkunastu kilogramów w masie kół w odniesienie do 2000 kg masy auta nie ma żadnego znaczenia. 

są spore różnice w tzw. masie resorowanej i nieresorowanej, chyba jakieś 1:7

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.