Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wraz ze spadkiem temperatur zauwazylem ze maszyna sie cholernie dlugo nagrzewa a po rozwinieciu wyzszych predkosci potrafi mi zdmuchnac temperaturke z silnika. Auto teraz nagrzewa sie dopiero po ponad 10km tymbardziej ze automat zmienia biegi bardzo szybciutko i obroty kreca sie kolo 2-2,5tys - Zreszta "wstawianie" na zimny motor za zdrowe chyba nie jest i tak sobie jade i jade a wskazowka tuz za niebieskim polem. Dodam ze ogrzewanie dziala bez problemu. Takze stawiam na padniety termostat i mam kilka pytan:

Gdzie znajde "dziada"?

Czy na awarie tego ustrojstwa mogla miec wymiana chlodnicy (na nowa)? Moze gdzies cos przy okazji nadszarpnalem?

I czy na dosyc mocno podwyzszone spalanie moze to miec jakis konkretny wplyw?(Wydaje mi sie ze auto niedogrzane chyba pali tak jak na jakims "ssaniu" ale w BMW jest juz elektronika i to ona decyduje ale wlasnie jak bardzo istotne jest to w dziedzinie spalania?

Dzieki za wszelkie sugestie

i POZDRAWIAM :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

Grzeje jak sie motor nagrzeje. I wzrost temperaturki w ogrzewaniu jest proporcjonalny do tego co pokazuje mi na zegarach.

 

Pozdrawiam

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

Dobra wlasnie dzwonilem do sklepiku i maja dwa rodzaje do 88C" i 92C" Stad moje pytanko do szanownych kolegow - Ktory wybrac??

Moje auto to e36 2.5 automat, klima, 93r.

Czekam na jakas porade i lece wymieniac.

Dzieki panie Marcinpioneer

Pozdrawiam :hand:

Wszystkich

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

32 zlote - Fota

Ze to temperatura otwarcia to ja tez wiem ale ktory bylby lepszy jestem ciekaw i w Focie tez mi nie moga poradzic ktory lepiej wziac.

Wlasnie dzwonilem do znajomego mechanizatora i mowi zebym bral ten na 88C" - Co wy na to?

Mechanizator ma raczej sladowa stycznosc z BMW wiec licze na jakies potwierdzenie badz obalenie tej teorii.

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

Dzieki kolego zatem ruszam! Uszczelke tez kupie bo jeszcze peknie i bedzie.

Jeszcze raz wielkie dzieki Marcinpioneer :hand:

 

Zrobie to dam znak jak efekty

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

Skoro jestesmy przy termostacie.

 

Mialem okazje juz jezdzic kilkoma autami, nawet nowszymi niz e36 ale jedna rzecz mnie zadziwia, mianowicie to jak ten silnik trzyma temperature (w tych innych autach (megane, fiat) temperatura zmieniala sie). Ani latem ani teraz przy mrozach przy ogrzewaniu ustawionym na max NIGDY nie zdazylo mi sie zauwazyc w czasie jazdy nawet najmniejszego odchylenia wskazowki temperatury od pionu. Czy rzeczywiscie silnik tak dobrze trzyma ciepło czy tez czujnik temp jak tez wskaznik maja jakas bezwladnosc i tolerancje sprawiajaca ze mimo iz wskazowka nie porusza sie to temperatura zmienia sie? Nie pytam o wahania rzedu 0,1 stopnia tylko powiedzmy +-10stC.

www.foto.gbart.pl
Opublikowano
Bo w BMW jest na sprzęgło wiskozowe i wentylator cały czas się kręci tylko raz szybciej raz wolniej w zależności od temperatury.Natomiast w samochodach z wentylatorem włączanym za pomocą czujnika termicznego tak jest,że raz pokazuje więcej dopuki się wentylator nie włączy,który chłodzi chłodnice wtedy do normalnej temperatury.
Opublikowano
Skoro jestesmy przy termostacie.

 

...czy rzeczywiscie silnik tak dobrze trzyma ciepło czy tez czujnik temp jak tez wskaznik maja jakas bezwladnosc i tolerancje sprawiajaca ze mimo iz wskazowka nie porusza sie to temperatura zmienia sie? Nie pytam o wahania rzedu 0,1 stopnia tylko powiedzmy +-10stC.

 

Dokladnie tak wlasnie jest jak przypuszczasz. Czujnik temperatury ma taka charakterystyke ze w pewnym dosyc szerokim zakresie temperatur (powiedzmy 10-15stopni) jego rezystancja praktycznie przestaje sie zmieniac. Ot male oszukaństwo w BMW :) - silnik trzyma temperature mniej wiecej tak samo jak kazdy inny czyli sa pewne wachania.

Opublikowano

Czyli wentylator na sprzegle wiskotycznym pozwala utrzymac temperature motoru w sposob stabilniejszy niz wentylator elektryczny, jednak z drugiej strony jest gorszym rozwiazaniem bo zabiera troche mocy silnikowi. Kiedy zobaczylem jak to jest zrobione w bmw to troche sie zdziwilem bo pamietam ze w starych fiatach 125p w latach 70 stosowano wentylator napedzany wlasnie od walu korbowego a potem zrezygnowano z niego na rzecz wentylatora elektrycznego.

 

Czy tylko (we wszystkich modelach?) bmw stosuje takie rozwiazanie czy tez w innych markach tez moznasie spotkac z takim rozwiazaniem?

www.foto.gbart.pl
Opublikowano

Moj termostat byl pekniety - wlozylem nowy i przy dokrecaniu pekla mi oslona przy dolnej srubie takze auto zostalo unieruchomione a fota dopiero w poniedzialek mi z serwisu sciagnac moze bo mowia ze nie maja zamiennikow. Takze koledzy HELP gdzie to dostane i w jakiej cenie ? Moze Intercars?? W Focie mowili ze za oslone z serwisu bede musial przygotowac 50pln koszt niewielki ale auto stoi w dosc dziwnym miejscu i nie na raczke mi zeby tam gnil przynajmniej do poniedzialku.

Czekam na jakiekolwiek sugestie

Pozdrawiam :hand:

Dobre auto nie jest zle...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.