Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Potrzebuje porady. Tu jest filmik z pracu silnika BMW 116i 2009 rok, 135000 przebiegu. Ostatnio wymieniono chyba wszystko - wtryski, swiece, oba czujniki/ solenoidy etc. Objawy to nierowna praca silnika zwlaszcza na postoju, czuc wibracje silnika, obroty plywja i kontrolka zolta "engine check" zapala sie czasem raz na miesiac. Wydaje sie ze obroty stabilizuja sie kiedy wlaczona jest klima ale wczesniej kontrolka "check engine " pojawiala sie kiedy wlaczona byla klima a nie pojawiala sie jak nie bylo klimy wlaczonej. Moze to tylko moje wrazenie.  Service ( w Holandii - Haga ) twierdzi ze problem jest uszkodzony/ wyciagniety lancuch rozrzadu i  koszt naprawy od 1.5 tys Euro do 4 tys Euro. Moglby ktos pomoc tzn. czy zna ktos jakis warsztat ktory moze polecic w tej czesci Europy i czy jest sens grzebac / inwestowac . NIe wiem czy ten samochod dojedzie do Polski wiec nie chce ryzykowac. Ta cala historia trwa juz jakies 2-3 lata tzn kontrolka sie zapala serwice cos wymienia ale kontrolka "check engine" wraca. Doslownie serwis BMW poradzil ze lepiej jest zezlomowac niz naprawiac. Samochod jest bez podatku w NLD wiec zeby go tu sprzedac musialbym oplacic dodatkowo VAT i "BPM TAX" razem ok 1.5-1.8 Tys Euro. Nie wiem czemu, ale kupilem kolejne BMW i czekam na dostarczenie ( X1) . Te 116i nie wiem kiedy padnie ale co zrobic z tym 116i? Serdeczne dzieki za jakiekolwiek porady.

Opublikowano

Bede wdzieczny za jakieś porady, moze jakas podpowiedz o co pytac service¿ nie wiem czy jest sens pytac serwis ale mam termin umowiony. Jesli jest sens żeby cos jeszcze sprawdzic to mogę wykorzystac te wizyte dlatego też proszę o porade.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nikt nie ma pomyslu co robic dalej? Check Engine lampka nie pojawia sie od ponad miesiaca, ale silnik potrzebuje wiecej gazu przy ruszaniu bo obroty spadaja i pracuje jakby nierowno, prawie jakby mial zgasnac. subiektywnie obroty troche plywala kiedy stoi i jakby bardziej stabilne byly jak jest wlaczona klimatyzacja. Serio potrzebuje porady i bede wdzieczny za jakikolwiek trop - czy to moze byc NOX czujnik a nie lancuch rozrzadu?

Opublikowano

Benzyniaki to nie moja bajka więc strzelam "ślepakami". Była jakaś diagnostyka komputerm robiona? Sprawdzenie czy sygnał z czujnika wału i wałka rozrządu się pokrywają. Jak pojawił się check engine to i błędami powinno sypnąć. Części były wymieniane na oślep czy na podstawiejakiejś diagnozy która potwierdziła zasadność wymiany?

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz. Caly servis byl zawsze w BMW, wiec rozumiem diagnostyka byla robiona. Na moja prosbe o dokladna diagnistyke, serwis stwierdzil ze teraz tylko moga zaczac rozbierac silnik i rachunek za sama diagnostyke bedzie min ok 800 Eur w gore. To jest NL BMW wiec niestety nie mam wielkiego zaufania. Wczoraj zona stwierdzila ze silnik pracuje lepiej jak jest pelen bak, moze to pompa paliwowa?

Naprawa Przebieg
NOX czujnik wymiana+ swiece zaplonowe 111117
120k km przeglad 116646
Czujnik 1 wymiana ( takie objawy mialy dawac dwa czyjniki wg serwisu - ten I czujnik walu ) 124805
Wszystkie swiece, cewki wtryski I kopulka ( poprzednia wymiana przy 88 tys ten sam zestaw) 125140
Engine check light diagnostyka 134130
Czujnik polozenia walu - wymiana 134687
  135300 obecnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.