Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

wyjaśniło się w końcu, dlaczego moja kierownica nie grzeje, pomimo włączonego przycisku i kontrolki na zegarach.....

Po prostu on nie jest grzana.

Chcę założyć grzaną kierownicę, ale jest jeden problem. Po zdjęciu poduszki, brak jest przewodów do grzałki w wieńcu... Czego mi brak? Co wyjał ten norweski idiota, demontując kierownicę z grzaniem? Kontrolka na zegarach się zapala więc domniemywam że grzanie kierownicy było.

zdjęcie 3 Czerwona kreska to ślad jak ten idiota założył kierownicę. nawet sobie nie poswiecił żeby sprawdzić czy trafił na znak......

zdjęcie 4 zdjęcie, to dowód zidiocenia polskiego tapicera. Podjechałem, pokazałem kierownicę i zaznaczyłem że kolory mają być takie jak deska - ciemny brąz na górze wieńca, reszta ma być jasny żółty. No to idiota zamienił kolory bo stwierdził że jak będzie po mojemu, to kierownica się pobrudzi. Jak mu powiedziałem że kierownicę trzyma się za 10 minut 10,czyli tam gdzie zrobił mi jasne, to się nie odezwał. Będzie poprawiał - już mu zapowiedziałem....

IMG_20240326_154022.jpg

IMG_20240326_154024.jpg

IMG_20240326_160940.jpg

IMG_20240326_163451.jpg

Edytowane przez 520i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie tam jest przycisk od grzanej kierownicy bo nie widzę?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

doczytałem teraz że to jest też przełącznik obiegu powietrza i włącznik grzania kierownicy.

Faktycznie przełączanie obiegu powietrza działa. Czyli wychodzi na to że narobiłem rabanu, nie mając świadomości że auto nie jest wyposażone w grzaną kierownicę, ale gdzieś tam wyczytałem (kiedyś za czasów pierwszej granatowej e39 która miała ten przycisk i grzanie kiery) że to grzanie kiery......

IMG_20240327_193524.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przycisk jest w tym samym miejscu.

Screenshot_2024-03-27-22-55-18-374-edit_com.UCMobile.intl.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy trzeba zmieniać całą kierownicę, żeby dołożyć MFL, czy wystarczy poduszkę z przyciskami ? Auto polift, taka kierownica teraz jest:

kierownicaorygina.thumb.jpg.458634f9a3b59aa09d666f4455badb99.jpg

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poduszkę

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

OK i to jest P&P jeśli chodzi o okablowanie ? A panele z przyciskami różnią się przedlift/polift ? 

Takie mam gniazda. To od lewej nie ma pinów, puste.

IMG_20240328_150711.thumb.jpg.4c529db5ee73a42f25574bfc122ca441.jpg

Edytowane przez Fuser
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

100% nie mam ale na 99% są takie same, najlepiej poszukaj poduszkę z tym samym przetłoczeniem i przyciskami (na OLX jest ładna za 150zł z tasiemką od MFL). Trzeba dołożyć 3 lub 4 przewody do instalacji.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest okablowanie takiej samej poduszki jak moja tylko z przyciskami. Wygląda, że dodatkowa biała wtyczka jest pod gniazdo 4-pin, które u mnie jest wolne. Myślisz, że jeszcze trzeba dokładać jakieś kable ? A kierownica grzana potrzebuje innej instalacji (zwijak) ?

poduszka_2.jpg.283bee451b828a388a3bab4791f8a6a1.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak miałeś mfl fabrycznie to nie trzeba, ale jak nie miałeś to trzeba dokładać, plus, minus, ibus, i do ECU tempomat.

Dołożyć trzeba od taśmy w stronę instalacji samochodu.

Jak dobrze kojarzę to taśma ma dodatkowe styki w tej części po lewej. Standardowa taśma nie ma tam pinów. 

Któreś z tych 😉

Screenshot_2024-03-28-19-52-21-133-edit_com.UCMobile.intl.jpg

Ta mała po lewej 

https://allegrolokalnie.pl/oferta/kirownica-podgrzewana-po-lifcie-bmw-e39

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam MFL, właśnie chciałbym dołożyć.

52 minuty temu, szumrak napisał(a):

Ta mała po lewej 

Ta wtyczka po lewej nie ma u mnie pinów. Czyli do grzania się ten zwijak nie nadaje, ale bez grzania będzie OK ? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli chodzi o przyciski multifunkcji, to szukaj takich gdzie dla tempomatu jest oznaczenie 0/I , te przyciski nie potrzebują osobnego modułu MFL, jest już wbudowany w przyciskach.

Co do grzania, to przerabiałem temat w e34, tam do grzania kierownicy ścieżki nie znajdowały się w zwijaku, lecz kierownica posiadała dwa pierścienie miedziane i dwa miedziane bolce które przekazywały prąd na pierścienie. Bardzo możliwe że w e39 dali grubsze ścieżki w zwijaku do grzania, bo tam trochę większy prąd potrzebny. Więc raczej jest różnica w taśmach, najlepiej sprawdzić na realoem.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 minut temu, piotr520 napisał(a):

szukaj takich gdzie dla tempomatu jest oznaczenie 0/I

Tak, w polifcie nie ma osobnego modułu.

5 minut temu, piotr520 napisał(a):

najlepiej sprawdzić na realoem.

Właśnie nie mogę znaleźć na realoem opcji taśmy z grzaniem. Jest tylko 8379091 od 03/1999.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie nie. Tak jak Szumrak pisał, lewe gniazdo 2-pin w taśmie jest nieaktywne bez opcji grzania. Ta czwarta wtyczka na tamtym zdjęciu wchodzi do przycisków po prawej stronie, a tam akurat jest niepodpięta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

OK, zatem sytuacja wygląda tak, że to jest jak najbardziej poprawny numer 8379091. Jeśli kierownica była grzana to w fabryce dawali taśmę ze wszystkimi pinami, jeśli nie to wtyczka 2-pin jest pusta. Nowa taśma kupiona jako część zamienna posiada wszystkie styki. Zdjąłem poduszkę w drugim aucie, bo tam była kiedyś wymieniana taśma (2014) i faktycznie są wszystkie styki. Starą taśmę mam z tamtym pudełkiem i brak dwóch pinów, numer na pudełku jest ten co podałem.

13 godzin temu, piotr520 napisał(a):

w e34, tam do grzania kierownicy ścieżki nie znajdowały się w zwijaku, lecz kierownica posiadała dwa pierścienie miedziane i dwa miedziane bolce które przekazywały prąd na pierścienie

W E39 mogło tak być przed 03/1999, tak wnioskuję ze zdjęć na aukcjach, bo okablowanie kierownicy inaczej wygląda. Może ktoś potwierdzi.

Jeszcze pytanie, jak wygląda samodzielne obszycie kierownicy, materiał, jaki efekt, ewentualne trudności, czy to w ogóle ma sens samemu robić ? 

Edytowane przez Fuser
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tamtym roku obszywałem kierownicę, wrzuciłem nawet fotki w temat. Jak dla mnie wyszło super, choć musiałem zrobić poprawkę, bo się trochę marszczyła skóra w jednym miejscu, ale to wynikało że zbyt szerokiej skóry a nie mojego błędu. Nie mam pojęcia ile wołają za obszycie.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę że bez problemu dasz radę, a zawsze coś w kieszeni zostanie😎.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, Fuser napisał(a):

W E39 mogło tak być przed 03/1999, tak wnioskuję ze zdjęć na aukcjach, bo okablowanie kierownicy inaczej wygląda. Może ktoś potwierdzi.

Tak właśnie było.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
2 godziny temu, piotr520 napisał(a):

Nie mam pojęcia ile wołają za obszycie.

250 pln Gdynia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest cena za skórę z obszyciem?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko dlaczego wszędzie widzę dziurkowaną skórę skoro mi się podoba gładka ? :classic_huh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też wolę gładką, obszyta już nie pasuje strukturą do poduszki.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dziurkowana faktycznie słabo wygląda, albo gładka jak ori, albo jak u mnie tłoczona.

Jaką masz kierownicę, bo sporo jest różnych akcji na allegro.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.