Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

w moim m550d dość często (~350km) wypala się DPF (sprawdzam z aplikacją btool i ISTA). Praktycznie nie jezdzę po mieście, robię nim zwykle krótkie trasy po około 100km, natomiast ostatnio zrobilem 500km i też wypalał sie co około 350km. Błędów brak, wtryskiwacze sprawdzone na stole (wszystkie OK, 3 dostały nowe kody), oleju nie ubywa, moc jest, program fabryczny, koncówki wydechu czyste, czujnik ciśnienia różnicowego Valeo podmieniony na nowy Pierburg, DPF czyszczony chemicznie i niby był dość zapchany ale udało sie go oczyścić, po czyszczeniu reset adaptacji DPF, EGR wymieniony razem z chłodniczką w ASO, ogólnie wszystko OK z autem tylko to dość częste wypalanie...


Z tego co wiem, DDE wylicza czas do regeneracji z:

  • średniego dystansu
  • średniej prędkości
  • temperatury w DPF
  • wartości z czujników ciśnienia spalin

Pierwsze dwa czynniki są jasne, temperatura w DPF w czasie jazdy jest około 300 stopni (w czasie wypalania 600 st) więc wygląda ok, pozostają czujniki ciśnienia spalin. W innym temacie sprawdzam sprawę brakującego odczytu przed DPF 

, ale w tym chciałem sie skupić na tym drugim czyli różnicowym. Logowałem w btool wartości ciśnienia różnicowego oraz poziom sadzy na odcinku 300km i rzeczywiście poziom rośnie średnio o 0.1g na 1km (co daje ~35g po 350km i wypalanie aktywowane przez DDE). 

 

Ciśnienie na postoju w teście wygląda OK:

test-cisnienia.thumb.jpg.ae1671f5e73ba035659475c97b1cc647.jpg

 

Ciśnienie w ruchu jest większe, ale wciaż przy jezdzie w okolicach 2 000rpm oscyluje w granicy 50hpa a sadza i tak rośnie szybko (pierwszy wykres). Skoki ciśnienia w okolice 250hpa to dynamiczne przyśpieszanie do około 160-180km/h, oprócz tego to jazda głównie 70-130km/h w miare jednostajnie. 
 

Co myślicie o takich wartosciach ciśnienia wstecznego? Są wyższe niż na postoju, ale to chyba normalne, że w jeździe pod obciążeniem będzie wyższe? Logował ktoś w podobny sposób żeby mieć jakies porównanie?

01.thumb.png.43e04672758f3fa5645c6299d9f50286.png

02.thumb.png.67a8b7ecc121399f9555c9975cf6d62f.png

03.thumb.png.a5641e70f1e6e7f305717c616895276d.png

 

04.thumb.png.1097e5c5523cdc2012fbcbd8014f5856.png

05.thumb.png.e7d800d26412a0731d9c21d11fe26266.png

06.thumb.png.703620fccb9e60e1ea2d8545957a4c49.png

Szczerze mówiąc, nie mam zaufania do tego chemicznego czyszczenia, ale zanim wymienię DPF chce się upewnić czy to jednak nie  jest coś innego.

 

Nie chcę usuwać DPF, wiem, że to najłatwiejsze i najtańsze rozwiązanie ale nie chce tego robić.

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Hej  ciśnienie  różnicowe  na DPF masz  spoko  250mbar  to jak nowy prawie  .

Na  częste wypalanie DPFa moze mieć wpływ  zapchany dolot  sprawdz tez te nieszczęsne klapy kolektora .

 Mogę  Ci  podać  pewnie tip   jeśli chcesz  ograniczyć  sądzę     to ogranicz sobie w I STA     działanie EGR  do 07  wartości  

 W moim przypadku po tym zabiegu  regeneracja  co 800km

 Egr podczas jazdy    wersja  org. Otwierał się aż do 90%  i to generuje  duzo sadzy 

A po ograniczeniu  max 35%  otwarcia .

 Dodam ze najwięcej sadzy produkuje Egr podczas   delikatnej jednostajne  jazdy     i to wszystko  łapie DPF 

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano

Dzialanie  egr można  zobaczyć   w prametrach pracy  ,  ja bylem w szoku   ze podczas delikatnej jazdy  tak  mocno się otwiera  .

Opublikowano (edytowane)

ograniczając EGR zmiejszasz ilość sadzy ale diametralnie zwiększysz NOx! 

W sumie to tak jak byś wycią DPF i nie jest to rozwiązanie problemu tylko półśrodek.

BMW tak to rozwiązało problem stosowania adblue zmniejszając NOx poprzez  dość duże wypelnienie EGR 

Osobiście po takim zabiegu dzieciom bym nie pozwolił wysiadać z auta do póki nie zgasisz silnika!

Do tego dochodzi dosc twarda praca silnika po ograniczeniu EGR osobiście mi to się nie podoba ale to akurat kwestia gustu. Nie bez znaczenia pozostaje też kwestia wpływu na rozrząd po takim zabiegu!

Generalnie za  zbyt częste wypalanie DPF najczęściej odpowiadają zużyte wtryski tubo, nie prawidłowo dzialajacy zawór EGR i Lambda.

Pozdrawiam 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

zrób loga dynamicznego z ciśnienia doładowania zadane/aktualne w osi obrotów tylko noe z wyprostowanym prawym kolanem a jadąc tak jak jezdzisz na co dzień, ewentualnie jest jeszcze test układu doładowania w ISTA.

Wystarczy ze uklad doładowania będzie 200-300mbar nie doładowywać lub będzie osiągał zadane doładowanie z opóźnieniem i juz silnik będzie sadzić.

Swoją drogą pisałeś że wtryski sprawdzane były... ale to piezo wtryski do których BOSCH dość nie dawno udostępnił technologię do testu/naprawy na rynek komercyjny... toni z jakością wykonania usługi może być różnie.

Co do piezo to realne 300tyś czasem 350tyś i wtryski nadają sie tylko smietnik.

wymiana tylko na nowe nie żadne regenerowane! jak chcesz mieć spokój. 

Nadawanie nowych kodów starym wtryską to znów się powtórzę półśrodek.

Mam nadzieję że choć trochę pomogłem

Pozdrawiam 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

zapomniałem dodać że ograniczenie egr ma również wpływ na zdolność mieszanki do samozaplonu w skrócie tracimy  możliwość  i korzyść z wcześniejszego SOI a tym samym korzyść płynąca z paliw wysokiej jakość stosowanych w eu.

W skrócie im więcej egr tym wcześniej możemy rozpocząć wtrysk czytaj spalić mieszankę efektywniej. 

I komputer naprawdę korzysta z tej możliwości.  Ostatnio zrobiłem ciekawy eksperyment z dodatkiem podnoszacym liczbę cetanową       2-EHN stosowanym 1ml /L paliwa.

Jeżdżąc na zwyklym  paliwie z BP wskazania komputera idealnie pokrywają się z wyliczonym spalanianiem z  baku natomiast jeżdżąc z dodatkiem w w/w dawce spalanie liczone z baku jest o ok 0.2-0.3L/100km niższe od wskazania komputer OBC.

 

 

 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

 jack  

 Nie po to kupuje się m550d żeby być ekologicznym takie auto ma cieszyć .

 Wystarczy ,że właściciel  wciśnie  pedał przyśpieszenia  do deski  i Nici z całą tą ekologia  bo wypuje tyle tlenków nox  ze to całe badziewo  nic nie da ,

Lepiej   mieć 2 auto   o pojemności  kartona mleka i być ekko.

 Co do  ograniczenia EGR jeśli  producent auto  mowa tu o (BMW) umożliwił  nam to  i działa to super  bo  przecież  EGR  pracuje  jak należy 

I cala ekologia  zostaje na miejscu  to dlaczego nie .

Chyba lepiej ograniczyć i być  choć trochę eko  niż pozbyć się  całkowicie. 

 A co do spalania  po ograniczeniu  zauważyłem spadek spalania  

Auto nie  dławi  sie spalinami  ""Więcej tlenu  wiecej mocy"

To nie żadna teoria   wzięta  z Parlamentu Europejsiego 🙂

 Tam te 3 turbinki  potrzebują  tego 

 

  

Edytowane przez aramiel123
  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, aramiel123 napisał(a):

Co do  ograniczenia EGR jeśli  producent auto  mowa tu o (BMW) umożliwił  nam to  i działa to super  bo  przecież  EGR  pracuje  jak należy 

A gdzie producent umożliwił ograniczenie EGR?
W ISTA zostało to usunięte już dawno

  • Dziękuję 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

midway - znalazles przyczyne?

 

Jaki przebieg?

Dolot szczelny? czy wartosci zadane pokrywaja sie z osiaganymi?

Kompresje oraz na hamowni moc sprawdzic, porownac. Test z maszyna z  dymem. Niech ktos kumaty egr poobserwuje Moze ktores turbo albo zawory w glowicy niedomykaja. 

w Iscie masz pare testow: air mass test, intake port sooting, charging pressure sensor, charging pressure control, oxygen sensor, smooth running

jak sie zachowuja korekcje pod obciazeniem podczas jazdy?

 

N57
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

@midway Wydaje mi się, ze masz wszystko ok. Mam 35d na dwóch turbinach i jak robie odcinki po 100km to tez mi tak wypala 300/320/350 - dopiero jak robie trasy na wakacje 200 km + to interwały wchodzą na 500/600+. W miescie na odcinkach do 5km i srednia predkoscia 21km/h wypala mi co 150km. Auto mam w pedantycznym stanie utrzymane. 

Edytowane przez michul
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A teraz szok dla zwolenników EGR-u. Prawidłowo wyprogramowany zawór EGR w 50d nie dość że obniża spalanie to wydłuża interwał wypalania DPF. Tylne sondy nie zgłaszają problemu bo mieszanka spalana jest prawidłowo. Trzeba tylko oddać auto w odpowiednie ręce. Na swoim przykładzie powiem tylko że 750d średnio spala po tym zabiegu 7,2 litra do max 8 w cyklu 3/4 trasa reszta miasto a DPF wypala się co 600-800km do nawet 1000 przy dłuższych trasach. Silnik nie pracuje twardo, a wręcz aksamitnie miękko i cicho. Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

W ciężkim szoku jesteśmy wszyscy 😂

ale z 750d wydmuszkę robić to zwykłe dziadostwo.

A potem gówno burza na YT FB że wały panewki mikro pęknięcia rozrządy słabe... a wziąć na stół sterownik z auta w którym wał czy panew się położyła i ponad 90% zcipowane lub wydmuszki.

Ale oczywiście przez fachofffcuff po samochódwce co to niemieckiego inżyniera poprawiła

Wygrałeś

 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

Prawda jest  taka że  te  cudowne nietykane auta z silnikiem seri N57   kunszt  niemieckich  inżynierów z całą  tą ekologia  na pokładzie  stoja na tureckich placach   z dopiskiem Motorschaden  .

 

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano (edytowane)

prawda jest taka ze te cudeńka z tureckich placów zanim trafiają do polski to minimum dwe razy były na zbiciu. a większość n57 po roku eksploatacji miały już pod 100 nabite.

Kiedyś znajomy obsługiwał poleasingowe auta w salonie BMW  czasem mi coś przed zakupem sprawdził... pierwsi właściciele już Łódzkie numery odstawiali a co dopiero Turek czy handlarz spod Radomia odjebał tego już się nikt nie doliczy. 

srednio 7 na 10 aut sprawdzanycj było odmładzane...  

Po kilku miesiącach szukania dałem sobie spokój ze sprawdzaniem bo mówię do znajomego ze nic nie kupię...

kupiłem za grosze  M57TU2 od pierwszego właściciela serwisowane w BMW do końca z przebiegiem ponad 300... wsadziłem nowe oryginalne wtryski turbo i DPF(zaminnik) trzy lata jeździłem bez najmniejszej awarii.

Prawdziwą historia  nowa siódemka  po 9 miesiącach trafiła na jakąś delikatną naprawę klamki bodajże... zczytany przebieg 122tyś i to jedyny raz kiedy auto widziane było u dealera nawet żaden serwis olejowy nie był wykonany... a po trzech latach na pierwszym przeglądzie przebieg zczytany 50tyś....

 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

Czy nam się podoba czy nie piezo wtryski trzeba wymienić przy ok 300tys realnego przebiegu bo to przez nie jest najwięcej kłopotów z tymi silnikami... w e39 i e60 z początku produkcji wtryski średnio kończyły się przy ok 400tyś nie wiele dłużej.

piezo są delikatniejsze... ale odpowiednio traktowane do 300tyś spokojnie daja rade... natomiast przez swoją konstrukcję/ zasadę dzialania nie dają praktycznie oznak zużycia...  takiej e39 czy e60 jak padał wtrysk to auta nie szlo odpalić bo pompa CR/CP nie byla w stanie nabić ciśnienia...

 

EGR w nowoczesnych silnikach diesla służy głównie do kontroli NOx reszta jak kultura pracy jednostki czy spalanie jest nieznacząca  ale na plus. Są badania potwierdzające że większe wypełnienie EGR(ponad dawkę  redukującą NOx do wymagań norm EU) obniża spalanie ale producenci się na to nie decydują ze względu na podniesienie kosztów produkcji i serwisu (wymagana jest większa objętość DPF) silnik generuję więcej sadzy oraz  czyszczenie dolotu  (w okresie gwarncyjnym).

 

Odnośnie częstego wypalania DPF jak dolot jest suchy (w co wątpię w 50d mała sprężarka ze względu na konstrukcję układu doładowania dostaje srogo po dupie nonstop) to nowe wtryski załatwia sprawę jak mokro w dolocie to wtryski i zespół turbo i po temacie a i pranie oczywiście 😉

 

Prosty sposób na sprawdzenie wtrysków to test przelewowy oraz pomiar kompresji razem z korektą... takie n57 jałowe robi na 4-5mg... korekta w/g Bosch nie powinna przekraczać +-0.5mg/suw (a nie jak internety szumią 5mg) co daje  max +-10% dawki paliwa co osobiście uważam za bardzo dużo!

 

korekty służą tylko jako wygładzanie  obrotów jałowych czyli działają do zadanego obciazenia/obrotów.

 

Sytuacja na jałowym 5mg mamy powiedzmy -0.5mg na którymś z cylindrów co daje nam 10%

 

dajemy  w pędzel jecimy dawką 70mg...   7mg trzeba? nie trzeba zdjąć paliwa? nie wiadomo bo nie jest to mierzone pod pelnym obciążeniem! korekta odbywa się już tylko po lambdzie(dym) i EGT(zabezpieczenie termiczne)

 

po cipie... takie n57 30d jedzie ok 90mg?  50d pewnie ok 120mg

a co jak korekta na wolnych jest na jednym -1.5mg a na drugim +1.5mg i do tego  turbo podleje olejwm do dolotu... na wolnych silnik nadal będzie pracował aksamitnie...

 

ma prawo  wał się ugiąć panew obrócić... oczywiście.

 

Im większa dawka paliwa na niesprawnym wtrysku tym większe ryzyko/prawdopodobieństwo dlatego najczęściej padają 40d 

 

50d to margines  tego praktycznie nie ma na rynku.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.