Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Zakupiłem swoje pierwsze bmw jest to f30 328i silnik n26. Samochodem planuje troche pojeździć więc zainwestowałem w serwis m.in hamulce, rozrząd, oleje, filtry, olej w dyfrze, oraz olej + filtr oleju w skrzyni ( oryginał zf ). 

Skrzynia generalnie nie posiada żadnego błędu w pamięci, pracuje również na wszystkich biegach, nie posiada żadnych problemów przy zmianie biegów P N R D, podobnie z ruszaniem, 0 problemów, olej w skrzyni był przepracowany, lecz nie był brudny, czy z dodatkami jakiś metali.

Problem ze skrzynią mam następujący, przy przyspieszaniu w obrotach 2-3k wszystko jest okej, żadnego szarpnięcia czy odczuwalnego przeskoku między biegami, natomiast przy niższych obrotach 1100-1800 jednak te przeskoki są naprawde odczuwalne, może nie jest to nawet szarpnięcie, co dłuższe myślenie przy zmianie biegu. Dodatkowo i chyba to mnie najbardziej wkurza, przy hamowaniu, czuć, że skrzynia zrzuca te biegi, więc nie ma możliwości płynnego dojechania do świateł, po prostu auto mimo tak samo wciśniętego pedału hamulca raz hamuje bardziej raz mniej, efekt troche jakby bicia tarczy tylko ma miejsce właśnie przy zrzucaniu biegów. 

Generalnie problem nie występuje na wyższych biegach, np, podczas jazdy na autostradzie czy prędkościach +100, działa to jakby dużo płynniej. Objawów zużytego konwentera też nie zauważyłem, 0 falowania obrotów.

Chciałbym się dowiedzieć czy u was ten objaw również tak występuje? Ewentualnie czy jest jakaś procedura adaptacji skrzyni czy resetowania jej wartości wyuczonych?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mozesz skasowac aktualne dane adaptacyjne, ale wg mnie cos jest niehalo u Ciebie ze skrzynia. Te objawy nie sa normalne. Skrzynia powinna przelaczac plynnie zarowno w gore jak i w dol. Czy bylo tak samo przed wymiana oleju?

Opublikowano

Hey - chyba wiem o co Ci chodzi - mam podobnie z tym że wyczaiłem jedną rzecz - jak jedziesz w trybie comfort spokojnie to wszystko jest OK - przy hamowaniu skrzynia zrzuca biegi i xdrive też przychamowuje dlatego są te szarpnięcia. Ale jak jedziesz w trybie sport spokojnie to skrzynia  aż wyrywa się żeby zap... I jak nisko kręcisz obroty to w pewnym momencie skrzynia wrzuci wyższy bieg i jest takie nieprzyjemne szarpnięcia. A jak dasz w palnik to wszystko gra;)

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety nie masz racji. Masz xDrive do regeneracji dlatego Ci szarpie. Trzeba wymienic tarczki sprzegla. Zalozyciel tematu nie ma 4x4. Sprawne auto, niewazne czy masz 4x4 czy RWD nie powinno w ogole szarpac, ani przy przyspieszaniu, ani przy hamowaniu i nie ma znaczenia czy jedziesz dynamicznie czy jak emeryt. Mam dwa BMW z 8HP, jedno RWD, drugie 4x4, a do tego jezdzilem dziesiatkami BMW z 8HP, w roznych konfiguracjach napedu i wiem co pisze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Troche nie masz racji. Tarczki vtg nie maja nic wspolnego z poszarpywaniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przerabialem ten temat dosłownie rok temu w zony X3, wiec uwierz mi, ale maja. Przy przyspieszaniu i hamowaniu spokojnym masz efekt poszarpywania, jakby przeskakiwal lancuch w rowerze. Typowy objaw zuzytych tarczek. Jak mi nie wierzysz, to zadzwon do byle jakiego, dobrego serwisu BMW i opisz objawy. Zobaczysz co Ci powiedza.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

15lat I ponad 1000 reduktorow zregenerowanych, to moj licznik, nie musze nigdzie dzwonic😏 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poszarpywanie jest/moze byc z reduktora ale nie dlatego ze sa tarczki do wymiany... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Prawidlowo pracujacy xDrive nie powinien szarpac i taki byl glowny sens mojej wypowiedzi. Moze sa rowniez jakies inne przyczyny takiego zachowania xDrive'a ale nie zmienia to faktu, ze nie jest to prawidlowe. W moim aucie byl efekt jakby przeskakiwal lancuch. Po wymianie tarczek, problem zniknal, naped pracuje gladko i plynnie. Gdy po zakupie auta stwierdzilem ten problem, zadzwonilem do mojego przyjaciela, ktory w Polsce prowadzi dosc spory serwis BMW i od razu mi powiedzial, ze VTG do regeneracji, wymiana tarczek. Nawet sie nie zastanawial. Trafil w 100%. Ty napisales "Tarczki vtg nie maja nic wspolnego z poszarpywaniem". Wiec z mechanikami jak z lekarzami. Co jeden to inna diagnoza. 😉

Edytowane przez mmw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak ale sa jeszcze specjalisci. Te warsztaty co mowia, tarczki, nie maja pojecia o vtg. Wymieniaja bez sensu bo tarczki wymieniasz tylko jak masz bledy na desce i sterownik nie moze zapiac napedu. Widac to podczas odczytu polozenia sprzegla. Ja dla przykladu praktycznie nigdy nie wymieniam sprzegla tylko robie tam gdzie jest problem, im to wychodzi "przy okazji". Nie wazne. Jesli szarpie to reduktor do regeneracji a o to w tym poscie chodzi. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To gdzie jest ten problem i w jaki sposob go naprawiaja "przy okazji" wymieniajac tarczki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zalezy, uklad xdrive to obecnie 4ta generacja, kazda z nich ma swoje, calkowicie inne problemy, to co siada w gen1, nigdy nie siada w gen2/3/4, to co sie psuje w gen2, nigdy nie psuje sie w gen1/3 i tak dalej. Laczy je jedno, tak dlugo jak uklad moze zapiac sprzegla i nie wywala bledu na desce (system sprawdza to przy kazdym wylaczeniu stacyjki), problemem nie sa tarcze. 

Opublikowano

Mam podobne objawy, ale nie są one notoryczne. Różnica taka, że mam napęd na tył. Wymienilem olej w skrzyni. Był czysty, magnesy wylapaly troszkę opiłków. Po wymianie mam wrażenie jest troszkę lepiej. 

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi, ale temat dotyczy napędu RWD, nie posiadam xdrive. W jaki sposób skaskować aktualne dane adaptacyjne? Chodzi o to z wciśniętym pedałem gazu przez 40 sek, na zapłonie? Robiłem to i jakaś poprawa jest, aczykolwiek nie jest to idealne.

Generalnie po zagrzaniu jest trochę lepiej, przy przyspieszaniu nie widzę tutaj większego problemu, skrzynia działa płynnie, aczykolwiek przy zrzucaniu biegów w sumie w prędkościach 50-0 jest to odczuwalne co mnie wkurza.  Pewnie skończy się na wymianie tarczek 😕 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Juz sie chyba Ciebie o to pytalem, ale nie jestem pewny. Czy ten objaw wystepowal rowniez przed wymiana oleju w skrzyni biegow?

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie a czy konwerter/skrzynia mogą powodować drgania budy odczuwalne na siedzeniu i kierownicy na wolnych obrotach? Te drgania pojawiają się i znikają... wymieniłem już 1/2 silnika (nowe wtryski, koło pasowe etc.) i nikt nie może diagnozy postawić. Ostatnio zauważyłem, że jak odhamowuje przed światłami z większej prędkości, to samochód wpada w takie drgania w czasie zrzucania biegów. Objaw jest taki, jakbym wrzucił za wysoki bieg w manualu. Jeszcze jeden objaw czasem się pojawia jak bardzo, bardzo delikatnie wcisnę gaz (ledwo muskam) to potrafi pojawić się takie bzyczenie? jakby nie łapały tarczki ścierne? trduno to opisać - może to normalne? 

 

pozdrawiam 

Opublikowano

Dodam że w czasie jazdy nie drży. 0 błędów wszystko sprawdzane x razy i mechanicy się poddają - mówią że one tak mają.. odpuściłbym ale te drgania raz są raz ich nie ma. Poduchy oczywiście nowe lemforder. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Poduszki tylko ASO niestety, nowy Lemforder bywa gorszy niż zużyte fabryczne poduszki.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wymieniałem jakiś rok temu. Czyli podnosić silnik ponownie? W aso mówili że lemforder to dobry wybór. Czasem mam wrażenie że silnik się może lekko przesuwać i napierniczać o coś.. często te drgania pojawiają się dopiero po naciśnięciu hamulca i wrzuceniu D. Ale za to jak już się pojawią, to drży nie ważne czy na D czy na N. 15 k już lekko poszło.. trochę już podłamany jestem. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie powiem Ci co robić ale objawy brzmią trochę jak poduszki a wiem że żadne poza fabrycznymi nie działają właściwie 😏

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No a co z poduszka skrzyni? Wymieniales? Skad Ty w ogole jestes, bo moze ktos Ci podpowie jakiegos fachowca, a nie konowala jak wiekszosc "machanikow".

Opublikowano

Witam pozwolę się zapytać o parametry skrzyni które obserwuję , autko aktualnie ma 151tkm serwis olejowy w skrzyni pierwszy był przy 127tkm 

załączam dwa zdj jedno z lipca tego roku a drugie aktualne z dziś 

czy jest się czymś martwić?  No te wartości ulegają zmianie chyba że udać się na ponowną wymianę oleju itp czy adapter 

pozdrawiam 

IMG_6535.png

IMG_9865.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.