Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od nie dawna mam 735iA z sekwencyjnym gazem OMVL DREAM XXI. Zastanawiam się jaka może być różnica w spalaniu między tym co pokazuje komputer pokładowy (mam ten duży) i spalaniu LPG.

 

Ile % można przyjąć za maksimum?

 

Pytam bo nie długo może zrobię nim długą trasę a wskaźnik gazu chyba coś szwankuje... teraz jest czerwona lampka a zrobiłem 100 km przy średnim spalaniu 14l od ostatniego tankowania do pełna 90 litrowej butli :)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Sekwencja moim zdaniem to max 10% pali więcej gazu od beny, ekstremalnie 15%.

 

Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze inne pytania :)

 

1. Czy to normalne że przy częstym dotankowywaniu (butli napełnionej w 50-80%) wskaźnik gazu głupieje?

 

2. Silnik M30 nie jest chyba całkowicie sekwencyjny i część paliwa jest w nim marnowana... jak to jest przy instalacji sekwencyjnej? Gaz też się marnuje czy jakby gaz jest podawany "lepiej" niż benyzyna?

 

3. Skoro spalanie gazu jest większe o 10-15% na sekwencji to jak mam średnie spalanie 14 litrów na komputerze to oznacza to mniej-więcej 15-16 litrów gazu?

Czy ten komputer wskazuje w miarę poprawne spalanie? Jaki może być błąd? Czy można go tak skorygować by pokazywał te 10-15% więcej?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Sekwencja moim zdaniem to max 10% pali więcej gazu od beny, ekstremalnie 15%.

 

Nie pisze tego zlosliwie ale dobrze ze jest tutaj to "moim zdaniem" tylko po co wprowadzac ludzi w blad - beda sie potem martwic ze cos jest nie tak z ich samochodem/instalacja :nienie:

 

15%-20% wyzsze zuzycie LPG (mowimy o litrach) to normalna roznica przy poprawnie dzialajacej i wyregulowanej instalacji sekwencyjnej.

 

Pozdrawiam :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja z doświadczenia powiem [70 tyś. km na Prinsie] że różnica w spalaniu od 10% do 20%.

Wskaźniki zawrtości gazu są bardzo, bardzo orientacyjne. Co mogę doradzić to należy tak go wyregulować aby dobrze wskazywał "rezerwę" - powiedzmy na czerwonej diodzie przejechać okoł 100km. Na pustą butlę [od momentu gdy juz instalacja przełącza się na Pb - zawsze coś w butli gazu zostaje] tankujesz taką ilość gazu jaka według Twoich szacunków konieczna jest do przejechania 100 km na LPG. Następnie tak regulujesz wskaźnik [ o ile potrafisz, jeśli nie to na benie podjeżdżasz do gazownika] aby diody zmieniały się z zielonej na czerwoną.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Do brus_ik

Dwa auta testowałem na lpg sekwencyjnym: meganka 1,6 BRC i wieloryb 2,4 Lovato i na tej podstawie mój wniosek. W trasie do 10% różnicy w mieście trochę więcej. Sprawa regulacji i jescze jedno, to, że mamy świadomość jazdy na tańszym paliwie powoduje czasem luzowanie wodzów fantazji czyt. but do oporu ;)

Pozdrawiam i nie będę się więcej spierał o te twoje 5% czyli pół litra :norty:

Opublikowano
Do brus_ik

Dwa auta testowałem na lpg sekwencyjnym: meganka 1,6 BRC i wieloryb 2,4 Lovato i na tej podstawie mój wniosek. W trasie do 10% różnicy w mieście trochę więcej. Sprawa regulacji i jescze jedno, to, że mamy świadomość jazdy na tańszym paliwie powoduje czasem luzowanie wodzów fantazji czyt. but do oporu ;)

Pozdrawiam i nie będę się więcej spierał o te twoje 5% czyli pół litra :norty:

 

No dobrze ale "but do oporu" to odnotuje komputer, a mi chodzi o różnicę między wskazaniami komputera pokładowego a rzeczywistym spalaniem gazu.

 

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No dobrze ale "but do oporu" to odnotuje komputer, a mi chodzi o różnicę między wskazaniami komputera pokładowego a rzeczywistym spalaniem gazu.

 

I zrobiłem ostatnio mały test. Wg OBC ubyło 28 litrów a zatankować musiałem 30 litrów gazu. Czyli pali mi 6,66% wiecęj gazu niż pokazuje OBC. Ale jeszcze troszkę potestuje. Poza tym takie liczenie to troszkę o kant... robić bo silnik przy rozgrzewaniu pracuje na benzynie. Trzeba by jeszcze odnotowywać ile ubywa benzyny.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Tylko10% więcej gazu niż benzyny? Już bym się bał. Jedyne pytanie to nie czy tylko kiedy się rozpadnie? Obniżenie zużycia gazu poniżej bezpiecznej granicy 15-20% nie zajmie doświadczonemu gaziarzowi więcej niż minutę pracy, ale wtedy punktowe przegrzanie głowicy w okolicy kolektora wydechowego, albo zniszczenie gniazd i samych zaworów, a nawet dziura w tłoku i w konsekwencji dalsza destrukcja. Wybierajcie co wam bardziej pasuje. Prawdę mówiąc spece mówią, że nawet te 20% to za mało i dopiero ok. 30% jest bezpieczne.
Opublikowano
Realista jest bardzo realistyczny więc do przegrzewania dodajmy też spalanie stukowe przy nadmiernie zubożonej mieszance i wzroście temperatury spalania zeby pokazać pełny obraz "oszczedności". W jednym z moich silników spalanie stukowe wystepujące w pewnym zakresie obrotów pod obciążeniem podczas ostrego przyspieszania spowodowało przez okres ok. 2-3 tys km powyłamywanie w tłokach przegród między rowkami pierwszego a drugiego pierścienia na wszystkich tłokach, ale zaoszczedziłem przynajmniej trochę gazu.
Opublikowano
Tylko10% więcej gazu niż benzyny? Już bym się bał. Jedyne pytanie to nie czy tylko kiedy się rozpadnie? Obniżenie zużycia gazu poniżej bezpiecznej granicy 15-20% nie zajmie doświadczonemu gaziarzowi więcej niż minutę pracy, ale wtedy punktowe przegrzanie głowicy w okolicy kolektora wydechowego, albo zniszczenie gniazd i samych zaworów, a nawet dziura w tłoku i w konsekwencji dalsza destrukcja. Wybierajcie co wam bardziej pasuje. Prawdę mówiąc spece mówią, że nawet te 20% to za mało i dopiero ok. 30% jest bezpieczne.

 

Przecież więcej niż 20% to już zalewanie silnika. A te 6,66% to nie licząc benzyny na rozruch. Licząc że 5% silnik pracuje na benzynie wychodzi jakieś 12%... ale mój silnik pracuje na benzynie chyba troszkę więcej :)

 

Poza tym to dokładność tylko przy jednym tankowaniu.

 

Aktualnie mam odpiętą sondę. Czy nie jest tak że jak to podepne sprawą to będę miał optymalną mieszankę?

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.