Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, czy ktoś z Was odbierających auto w tym roku do niego dopłacał względem ceny z umowy? Wśród 3ch kolegów, których znam i odbierają auto w tym miesiącu nikt tego nie zaznał. W tamtym roku był temat na forum i też nikt. Czy ktoś, coś? Z góry dziękuję za info na prv.

Opublikowano

Mam te same obawy. Gwarancja ceny w umowie jest na 4 miesiące. 

Ile czasu koledzy czekali od złożenia zamówienia? 

Opublikowano
15 godzin temu, PiotrKz napisał(a):

Mam te same obawy. Gwarancja ceny w umowie jest na 4 miesiące. 

Ile czasu koledzy czekali od złożenia zamówienia? 

Jeśli w ciągu 4mcy od złożenia zamówienia auto choćby na chwilę wskoczy na status 111 to macie gwarancję ceny. A czy to się wydarzyło czy nie, to handlowiec czasami sam może to przeoczyć jak ma dużo zamówień w systemie. Jeśli byłaby jakakolwiek dopłata to na pewno byście się o tym dowiedzieli jakieś 2 tygodnie przed dostarczeniem auta do salonu.

Opublikowano

Gdzieś mogę monitorować ten status w momencie kiedy vin nie jest jeszcze nadany, na przykład po numerze zamówienia, czy trzeba męczyć handlowca? 

Opublikowano
3 godziny temu, mtzecik napisał(a):

miałem dopłatę, jakieś 2000 zł. Zamawiałem w czerwcu odbiór w styczniu.

 

A imię dealera to? Może być na prv. Dzięki. 

Opublikowano
4 godziny temu, mtzecik napisał(a):

miałem dopłatę, jakieś 2000 zł. Zamawiałem w czerwcu odbiór w styczniu.

 

To ja nie miałem dopłaty, zamówienie w lipcu odbiór w lutym. Czyli czas oczekiwania podobny.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
Godzinę temu, macste napisał(a):

A imię dealera to? Może być na prv. Dzięki. 

A czemu na priv? Niech się dealer wstydzi

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano

Kolega @mtzecik jest pierwszy o którym wiem... Koncerny podnosiły już ceny wcześniej ponieważ miały obowiązywać nowe normy i dodatkowe opłaty/kary. Na szczęście UE się z tego wycofała,  czy ceny wróciły do przedniego poziomu... oczywiście nie. Do tego wzrost cen... massacra i wstyd. Ale kto BMW/dilerowi zabroni więcej zarobić. Na szczęście w moim przypadku udało się z tego wycofać i zapłacę cenę z zamówienia.

Opublikowano

@Ratm masz już slot produkcyjny? Dalej produkcja w DE? Masz zapis w umowie traktujący o ewentualnym wzroście ceny? Ciekawy jestem jak to teraz wygląda.

Na pewno odchudzania cd... czyli teraz 4ka LCI (low cost indicator) 😕 5ka już po terapii. Przykro....

Opublikowano

Mam zapis że gwarancja ceny obowiązuje do 4 miesiąca od daty zawarcia zamówienia. Nie ma info o produkcji. 

Opublikowano
5 godzin temu, macste napisał(a):

@Ratm masz już slot produkcyjny? Dalej produkcja w DE? Masz zapis w umowie traktujący o ewentualnym wzroście ceny? Ciekawy jestem jak to teraz wygląda.

Na pewno odchudzania cd... czyli teraz 4ka LCI (low cost indicator) 😕 5ka już po terapii. Przykro....

 nie mam jeszcze, miał być niby 11 tydzień, potem 14, ale to juz nastepny a vin jeszcze nie nadany więc raczej nie będzie, mam nadzieję że koniec kwietnia będzie już, Ja mam sedana więc będzie z meksyku. zapis w umowie mam że do 3% wzrostu ceny pokrywam ja, powyżej dealer.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano

Jak jeszcze nie masz przyznanego slotu produkcyjnego to wątpię że się uda koniec kwietnia z produkcją... wiem jak było u mnie. O ile Ci zależy na czasie to rozmawiaj często o tym ze sprzedawcą. Ja odpuściłem wierząc, że każdy robi swoje... błąd. Mija już 9m-c od zamówienia... na szczęście już finisz. Powodzenia i cierpliwości !

Opublikowano

Podniesienie ceny będzie zależało od kaprysu dealera lub ogólnej sytuacji rynkowej. Ja czekając na auto 1,5 roku miałem zagwarantowaną stała cenę, zarówno sprzedaży jak i odkupu mojego auta... Bolało ich to bardzo, bo byli by śmiało 50k do przodu...

 

Opublikowano
19 godzin temu, macste napisał(a):

Jak jeszcze nie masz przyznanego slotu produkcyjnego to wątpię że się uda koniec kwietnia z produkcją... wiem jak było u mnie. O ile Ci zależy na czasie to rozmawiaj często o tym ze sprzedawcą. Ja odpuściłem wierząc, że każdy robi swoje... błąd. Mija już 9m-c od zamówienia... na szczęście już finisz. Powodzenia i cierpliwości !

Jak trucie dupy sprzedawcy ma przyspieszyć produkcję?

Opublikowano

Przyznanie slotu produkcyjnego i zgłoszenie auta do produkcji = akcja po stronie agenta i wybranego dilera. Jeżeli tutaj powstaną opóźnienia przykłada się to 1:1 w kwestii czasu oczekiwania na auto. Czy teraz już wszystko jasne?

Czyli do czasu przyznania slotu warto się przypominać agentowi, ja tego nie odrobiłem... potem było tłumaczenie, że wakacje, ponoć nie było w jednym miesiącu debaty nad kolejkowaniem itd...

Opublikowano
W dniu 22.03.2024 o 21:06, macste napisał(a):

Jak jeszcze nie masz przyznanego slotu produkcyjnego to wątpię że się uda koniec kwietnia z produkcją... wiem jak było u mnie. O ile Ci zależy na czasie to rozmawiaj często o tym ze sprzedawcą. Ja odpuściłem wierząc, że każdy robi swoje... błąd. Mija już 9m-c od zamówienia... na szczęście już finisz. Powodzenia i cierpliwości !

Nie wiem od czego to zależy, ale ja zamówiłem 340 początkiem listopada 2023, samochód wyprodukował się w styczniu 2024, a odebrałem w połowie marca 2024. Ilość rozmów z doradcą handlowym na temat daty produkcji - zero.

Opublikowano

Od sprzedawcy, dilera, sytuacji ze slotami produkcyjnymi, specyfikacji samochodu. Zmiennych jest wiele. Gdybyśmy byli obywatelami US wszystko da się ogarnąć w miesiąc mają pełny oraz transparentny wgląd w cały proces. Niestety Polska mimo dużego zbytu aut BMW jest traktowana dalej jako 3ci świat z najgorszymi umowami, jednymi z najdroższych cen (świat) oraz na dole w kwestii traktowania klienta końcowego 😕

pamiętam akcje serwisowe dot. tej samej rzeczy w F30:

US - recall z rynku, priorytetowa naprawa z dostawą pod dom.

DE - po awarii/zgłoszeniu symptomów usunięcie usterki

PL - jaki problem? Dopiero po wielu niezadowolonych i świadomych klientach którzy już dokładnie wiedzieli o co chodzi (internet), niektórzy robili kosztowne ekspertyzy zaczęły się akcje naprawcze...

Opublikowano
9 godzin temu, macste napisał(a):

Przyznanie slotu produkcyjnego i zgłoszenie auta do produkcji = akcja po stronie agenta i wybranego dilera. Jeżeli tutaj powstaną opóźnienia przykłada się to 1:1 w kwestii czasu oczekiwania na auto. Czy teraz już wszystko jasne?

Czyli do czasu przyznania slotu warto się przypominać agentowi, ja tego nie odrobiłem... potem było tłumaczenie, że wakacje, ponoć nie było w jednym miesiącu debaty nad kolejkowaniem itd...

Zgłoszenie auta do produkcji to jednorazowa akcja. Potem dostaje się maila z potwierdzeniem i w tym momencie rola handlowca się kończy. Co mógłby zrobić poza tym? Dzwonić codziennie do meksykańców i pytać kiedy będzie 😄

Opublikowano

Nie potrafiłem prościej opisać, szkoda że dalej nie zrozumiałeś pierwszego zdania. 

Dlaczego ograniczyłeś myślenie do założenia, że ta czynność poszła dobrze, skoro jasno sugeruję, że nie i przestrzegam następnych. Może komuś się przyda. Na tym zakończę ten wątek. 

Opublikowano

Ok rozumiem, czyli wychodzisz z założenia, że handlowcowi nie można ufać (pewnie słusznego). 
Czy w takim razie, zgodnie z Twoją wiedzą, jestem w stanie uzyskać od handlowca jakiś dokument/potwierdzenie świadczące o tym, że naprawdę zgłosił mój egzemplarz do produkcji?
Czy jedynym potwierdzeniem, jest informacja z fabryki, że przydzielili slot na dany tydzień roku, co może trwać miesiace od zgłoszenia?

Opublikowano

Każda zmiana statusu ma przypisaną datę w systemie. 
Możesz poprosić handlowca, żeby pokazał Ci obecny i poprzednie statusy z datami. Status 047 to przyjęcie zamówienia przez BMW

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.