Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry,

 

Jestem w posiadaniu BMW E87 116i 90kw 122km z 2008 r., odkąd kupiłem auto cały czas były jakieś problemy, ale przechodząc do mojego obecnego problemu - rok temu auto zaczęło mocno szwankować okazało się, że winne były wtryski, po wymianie 2/4, cewek oraz świec auto przez jakiś czas jeździło ładnie, niestety około 2 miesiące temu po rozgrzaniu auta pojawiały się błędy silnika (sprawdzone przez OBD bluetoototh, nie u mechanika):

- P0420 (Catalyst System Efficiency Below Threshold Bank 1)

-P2096 (Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 1)

-P2C31 (Ignition Coil Primary Circuit Fuse "B")

Jeździłem około miesiąc z tymi błędami ale w końcu zaprowadziłem auto do mechanika, u niego na komputerze wyskoczyły błędy z sondą lambda, wymieniłem ją i auto odżyło, na każdym biegu dużo mocy, przyjemna jazda. Po nie całych dwóch tygodniach problemy wróciły, auto nie ma mocy, na zimnym silniku na 1 i 2 muszę powoli wciskać gaz żeby dobrze rozpędzić auto, na biegu jałowym po wymianie sondy auto w końcu nie trzęsie, natomiast po rozgrzaniu albo staniu w korku dłuższy czas auto zaczyna się trząść, zaczynają falować obroty, wtedy auto nie ma wcale mocy, po wciśnięciu pedału gazu nie czuć nic, a wręcz wrażenie jakby auto hamowało.

Podczas jazdy ze stałą prędkością np. 4-ty bieg i 50 kmh auto ma jakby "czkawkę", czuję jakby samo delikatnie wciskało hamulec i puszczało, jest to dosyć delikatny i głupi błąd ale mocno irytuje szczególnie jak się jedzie dłuższy czas ze stałą prędkością.

Dzisiaj po około 30 min jazdy auto właśnie na postoju na światłach zaczęło się trząść i obroty zaczęły szaleć. Po wyłączeniu i włączeniu auta uspokoiło się na około 4-5km i problem wrócił, po dodaniu gazu praktycznie brak mocy, auto trzęsie, po 10 minutach wszystko wróciło do normy, z wyjątkiem że nadal beta nie miała do końca mocy.

Po wymianie sondy wszystko było super, zamienił mi też miejscami świece na slotach 1 i 2 (i chyba cewki ale nie mam pewności). Czy to wina świec, cewki? A może znowu któryś wtrysk siada? Nie mam obecnie za bardzo jak podłączyć komputera żeby zobaczyć czy są jakieś błędy.

Edytowane przez Szwejwinio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.