Skocz do zawartości

Koła 19'' czy 20''?


mg85

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Złożyłem zamówienie na G60 z M-pakietem i kołami 19''. Kolor auta i model kół dokładnie jak na zdjęciu:

image.thumb.png.48399d60d36aaed2a809279ee591f7d9.png

Dużo bardziej podobają mi się 20'' - niższy profil i inny wzór:

image.thumb.png.52fe9982e29abfe19c5fe99ded2ed90c.png

W wyborze kierowałem się oczywiście komfortem, więc zamówiłem 19''. Obecnie mam X1 F48 z kołem 18'' i profilem 50 i jest dość mało komfortowo na nierównościach. W G60 felga 19'' ma podobny, choć mniejszy profil, bo 45.

Pytanie do posiadaczy G60 z kołami 19 lub 20'' - jak Wasze wrażenia z jazdy? Jeśli macie 20'' to czy polecacie taki wybór, a może sami wybralibyście dziś jednak 19, bo 20 jest zbyt mało komfortowa? Różnica w cenie nie jest jeszcze jakaś kosmiczna, bo pomiędzy ww. modelami kół jest to 5100 zł katalogowo. 

O 21'' nawet nie wspominam 🙂 

 

Edytowane przez mg85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że profil to procent szerokości więc może się okazać że te 45 w piątce to więcej gumy niż 50 w Twojej X1 - warto sprawdzić 😉

Ja bym został przy 19", bo te 20" kompletnie mnie nie przekonują wizualnie (w sensie są podobnie brzydkie co 19"). 

EDIT: No i pamiętaj również, że rozstaw osi mocno determinuje odczuwalny komfort - to w piątce będzie bardzo in plus w stosunku do F48

Edytowane przez scooterek
dodana uwaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem jazdę próbną na 20" z zawieszeniem sportowym i było komfortowo (a jechałem z Janek do mnie na wioskę, a potem wracałem trochę ekspresówką - więc po drogach zupełnie różnych). Skoro było wygodnie, to zamówiłem 20" - te same co na tym dolnym zdjęciu. Tylko inne zawieszenie - to adaptacyjne ze skrętną tylną osią, więc powinno być trochę bardziej wygodnie niż na tym zawieszeniu które testowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Porównywanie X1 do serii 5 to jakby...porównywać drezynę do limuzyny. Wiadomo, że piątka będzie bardziej komfortowa niezależnie od wielkości felg. Co prawda nie w G60, ale w piątce sam śmigam na 20" (przód 245/40 i tył 275/35) na zawieszeniu ze zmienną siłą tłumienia (adaptacyjne) i w moim odczuciu komfort jest doskonały nawet w trybie Sport/Sport+ (a na tych trybach jeżdżę 95% czasu). Ale znowu - tu rozmawiamy o indywidualnych odczuciach. Jeden powie, że jest sztywno jak w drezynie, a drugi powie, że nadal pływa jak ponton. Wszystko zależy od preferencji, ale nie bałbym się kół 20" o ile umiesz omijać większe dziury/studzienki itp., a także jeśli nie jeździsz po krawężnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi 🙂

Godzinę temu, LDeska napisał(a):

Miałem jazdę próbną na 20" z zawieszeniem sportowym i było komfortowo (a jechałem z Janek do mnie na wioskę, a potem wracałem trochę ekspresówką - więc po drogach zupełnie różnych). Skoro było wygodnie, to zamówiłem 20" - te same co na tym dolnym zdjęciu. Tylko inne zawieszenie - to adaptacyjne ze skrętną tylną osią, więc powinno być trochę bardziej wygodnie niż na tym zawieszeniu które testowałem.

Ja też miałem jazdę w Jankach. Pożyczyłem na kilka godzin tą czarną 520d, ale była na zimówkach i chyba nawet 18'' + zawieszenie M (fixed). Jeździło się bardzo dobrze, ale nie wiem na ile to zasługa tych kół, dlatego wybrałem asekuracyjnie 19''. W międzyczasie okazało się, że można domówić ten adaptacyjny układ i się na niego zdecydowałem. Kiedy odbierasz swoją G60, żeby dać znać jak się jeździ na 20''? 🙂 

Jasne, że X1 a 5 to inna półka - tym bardziej nie mogę się doczekać 🙂 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba ten sam samochód bo też pamiętam że na zawieszeniu M był - to jest to bardziej obniżone, chyba 8cm. Ja chciałem standardowe bo bałem się jakości dróg w mojej wiosce, ale okazało się że po wybraniu pakietu M (mimo że tylko wizualny) nie można wziąć standardowego zawieszenia... dlatego wziąłem to adaptacyjne. Ono jest też obniżone, ale tylko 4cm to myślę że będzie OK. A w międzyczasie nagle zrobili remont wjazdu na moje osiedle gdzie była straszna "hopka" której się bałem. Stwierdzam że wybory samorządowe powinny być co roku 😉 bo może być pewna zależność między remontem dróg a terminami wyborów 😉

Ja zrobiłem sobie przejazd przez tą hopkę tym samochodem testowym i nie zaszurał o ile pamiętam, więc się zdecydowałem na to zawieszenie adaptacyjne, mimo że jest trochę niższe. Zamawiałem jakoś w połowie stycznia, najpierw była wersja że odbiór koniec czerwca albo początek lipca. Ale tydzień temu mi powiedzieli że zmienił się status i teraz ma być odbiór druga połowa kwietnia albo pierwsza połowa maja. Bardzo asekuracyjnie te daty podają, zakładam że może się udać jeszcze w kwietniu i na majówkę już pojechać nowym (oby!). Mogę napisać jak się jeździ na tych 20" oczywiście 🙂

Edytowane przez LDeska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, LDeska napisał(a):

zakładam że może się udać jeszcze w kwietniu i na majówkę już pojechać nowym (oby!). Mogę napisać jak się jeździ na tych 20" oczywiście 🙂

U mnie dokładnie ta sama historia ze zmianą zawieszenia. Musieliśmy się chyba minąć w salonie w styczniu 😉

Daj proszę znać jak się jeździ. Ja mam produkcję zamówioną z różnych powodów na czerwiec, a odbiór w lipcu. Jak powiesz, że byś jednak brał 19 to wrócę do nich. Także czekam na rekomendację. No pressure 😉 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moim zdaniem 19" to optymalny wybór dla G60, dużo bardziej komfortowe, dodatkowo na felgach 20" auto wygląda dziwnie. Też myślałem czy nie kupić większych felg, zostałem przy 19 i dobrze zrobiłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Słuchajcie, mam jeden problem związany z zawieszeniem / rozmiarem kół. Miałem auto demonstracyjne na kilka dni, pojeździłem nim po mieście, autostradzie, sce. Auto było na 19'' kołach. Kwestia wyglądu jest bardzo indywidualna, mi pasuje, innemu nie musi. Pod względem komfortu byłem zachwycony. Auto wręcz sprawiało dla mnie wrażenie jakby unosiło się nad jezdnią, wybiera wszystko..ale mój zachwyt minął mi jeździe ską przy ciut silniejszym wietrze. Miałem wrażenie, że auto strasznie myszkuje po pasie. I o ile jestem do tego przyzwyczajony, bo w g30 mam to samo (felgi 18, opony RF), to dzieje się to przy prędkościach powyżej 180 km/h, a że przeważnie jeżdżę 140-160 to mi to nie przeszkadza, bo w zakresie prędkości, w którym się poruszam, prowadzi się bardzo dobrze. Natomiast G60 jak dla mnie już od 120 km/h miało tendencję do myszkowania. Czy ktoś z Was też miał takie wrażenie?

 

Pomyślałem sobie, że zakup auta na kołach 20'' może rozwiązać problem, ale tu potrzebowałbym opinii kogoś, kto miał podobne wrażenie po jeździe autem i kupił je na większych kołach. Chociaż to rozwiązanie powoduje, że zimówki też trzeba mieć 20''.

A może zmiana opon na RF?

Dodatkowo, jak z komfortem jazdy na 20''?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę mógł coś więcej powiedzieć za tydzień bo wtedy pewnie dopiero odbiorę 520i (zamówiłem na 20"), ale nie powiem pewnie co się dzieje przy 180km/h bo tak szybko nigdy nie jeżdżę 🙂 Jeździłem na jeździe próbnej wersją 520d na 20" z obniżonym zawieszeniem, ale najszybciej pewnie 120km/h bo na ekspresówce i nie pamiętam żadnych negatywnych odczuć. Co do komfortu to było super, nawet na gorszych drogach wiejskich w mojej okolicy (no i zawieszenie sportowe było w tym testowym egzemplarzu), więc w moim myślę że będzie trochę lepiej - bo mam zawieszenie to adaptacyjne, no jest też obniżone ale tylko o połowę tego co to sportowe. Co do myszkowania po pasie to przy skręcaniu w tym adaptacyjnym skrętne tylne koła powinny pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

G60 to ponton niezależnie od kół. Mało ma wspólnego z legendarnym prowadzeniem rasowego BMW. Na myszkowanie czy ogólne wrażenie "gumowatości" i niestabilności jakąś tam radą jest zawieszenie M Professional, ale nie jechałem G60 z tym zawieszeniem, więc nie wiem w ilu % niweluje to raczej kiepskie prowadzenie się. W G30 ten zawias adaptacyjny M Professional jest genialny, ale może producentowi i tę opcję wyposażenia udało się popsuć wprowadzając na rynek G60.

A co dokładnie kolega @J.D. miał na myśli, że jak się kupi auto na kołach 20" to i na zimę trzeba 20"? Ja kupiłem auto na letnich 20", a na zimę mam 19", bo nie ma 20" zimówek RF z homologacją BMW. No i druga sprawa, że warto mieć 2 komplety całych kół, żeby nie przekładać co chwilę opon RF i do tego nie niszczyć sobie felg ciągłymi przekładkami opon.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@s0nar już tłumaczę:

- miałem demo na 19 i w piękną pogodę (nie licząc wiatru) auto od 130 km/h w górę dla mnie strasznie myszkowało po pasie, a miało xdrive (nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie). Wymyśliłem sobie, że może koła 20'' je trochę usztywnią, ale tak na chłopski rozum, myszkowanie auta będzie bardziej przeszkadzało w mokre pory roku (czyli de facto te, w których jeździsz na zimówkach), więc i koła zimowe musiałyby mieć 20'', a nie 19''.

Rozważałem chwilę zawieszenie adaptacyjne, ale ze względu na to, że chcę zamówić auto RWD, wybiłem sobie ten pomysł z głowy, bo stwierdziłem, że zrobi się z tego wózek widłowy i boje się, że to auto może być strasznie nieprzewidywalne w prowadzeniu.

 

Jeśli kogoś też nurtuje ta kwestia, to rzuciłem temat panu sprzedawcy, którego tak to zaintrygowało, że poszedł polatać autem z prędkościami 180-200km/h. Potwierdził z niemałym zaskoczeniem, że mimo, że auto nie chciało go zabić, to jednak cały czas musiał pracować kierownicom, bo latało od lewej do prawej. Dla porównania wziął jeszcze i5m60 na kołach 21''... i o dziwo, powiedział, że było jeszcze gorzej....dużo gorzej.

 

Może to po prostu kwestia przyzwyczajenia. Kupując g30, nawet za bardzo się temu nie przyglądałem, bo miałem f10 lci i stwierdziłem, że przecież poza wyglądem nie może się różnic. Gdybym tak samo podszedł do G60, to bardzo bym się zdziwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moje wrażenia z jazdy nową 5 (demo 520d, 20 cali felga) były bardzo pozytywne jak chodzi o zawieszenie. To jest bardzo miękka kanapa, doskonale wyciszona i komfortowa. Koła 20 calowe nie zmieniają tej charakterystyki. Nie miałem takich odczuć, jak opisywane powyżej. Oczywiście ten samochód w tej specyfikacji nawet mnie stał obok czegoś o sportowym charakterze i dlatego prowadzi się tak, jak się prowadzi. 

Moim zdaniem taki renomowany producent, który wtapia w opracowanie nowego modelu gigantyczne wręcz pieniądze, nie mógłby sobie pozwolić na "myszkowanie" auta. Nie mądrzę się tylko wydaje mi się Twoje określenie ponad miarę. Oczywiście są to odczucia subiektywne, które są pochodną oczekiwań/doświadczeń. Dla mnie, nie ma problemu. Ale mogę sobie wyobrazić, że ta kanapowość w pewnych sytuacjach mogłaby być odbierana jako niepewność prowadzenia. G60 to jest zresztą kolejny krok w kierunku pluszu, falbanek i latającego dywanu. Na marginesie, podobne były reakcje przy pierwszym kontakcie z G30, w porównaniu do F10. Powszechna była opinia, że to dupowóz, to już nie to itd. Taki trend. Stety czy niestety.🙂   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Hernandes napisał(a):

Moje wrażenia z jazdy nową 5 (demo 520d, 20 cali felga) były bardzo pozytywne jak chodzi o zawieszenie. To jest bardzo miękka kanapa, doskonale wyciszona i komfortowa. Koła 20 calowe nie zmieniają tej charakterystyki. Nie miałem takich odczuć, jak opisywane powyżej. Oczywiście ten samochód w tej specyfikacji nawet mnie stał obok czegoś o sportowym charakterze i dlatego prowadzi się tak, jak się prowadzi. 

Moim zdaniem taki renomowany producent, który wtapia w opracowanie nowego modelu gigantyczne wręcz pieniądze, nie mógłby sobie pozwolić na "myszkowanie" auta. Nie mądrzę się tylko wydaje mi się Twoje określenie ponad miarę. Oczywiście są to odczucia subiektywne, które są pochodną oczekiwań/doświadczeń. Dla mnie, nie ma problemu. Ale mogę sobie wyobrazić, że ta kanapowość w pewnych sytuacjach mogłaby być odbierana jako niepewność prowadzenia. G60 to jest zresztą kolejny krok w kierunku pluszu, falbanek i latającego dywanu. Na marginesie, podobne były reakcje przy pierwszym kontakcie z G30, w porównaniu do F10. Powszechna była opinia, że to dupowóz, to już nie to itd. Taki trend. Stety czy niestety.🙂   

Miałem G60 na 4 dni, jeździłem nim przy różnych prędkościach, w różnych warunkach - zamieniłem się nawet z żoną, miała podobne wrażenia. Paradoksalnie - czuję tę różnicę nawet między F10 i G30, gdzie dla mnie F10 prowadziło się o niebo lepiej. Poruszałem ten temat też na grupach fejsukowych, dygresja była jedna - zarówno w przypadku F10 jak i G30, są egzemplarze, które od nowości mają tendencję do myszkowania i nikt, nawet serwisy, nie potrafi sobie z tym poradzić. Jeden właściciel G30 opisywał nawet swoje doświadczeni w tej kwestii, gdzie auto miał od nowości, przez pierwsze kilkanaście tysięcy kilometrów było wszystko dobrze, później zaczął się problem z myszkowaniem, aso kilka razy wymieniało opony i nic to nie dawało, a przy 60 tys. kilometrów problem zniknął... i auto jeździ już normalnie. Może tu jest ta sama historia. Co do kwestii odczuć - być może czego innego wymagamy od samochodu, żeby czuć, że prowadzi się pewnie. Ostatecznie zamówiłem G60 na 20'', zimówki 19'', więc jak już je odbiorę i trochę pojeżdżę, na pewno wrócę do tego wątku i podzielę się doświadczeniami 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 5.07.2024 o 22:53, J.D. napisał(a):

Miałem G60 na 4 dni, jeździłem nim przy różnych prędkościach, w różnych warunkach - zamieniłem się nawet z żoną, miała podobne wrażenia. Paradoksalnie - czuję tę różnicę nawet między F10 i G30, gdzie dla mnie F10 prowadziło się o niebo lepiej. Poruszałem ten temat też na grupach fejsukowych, dygresja była jedna - zarówno w przypadku F10 jak i G30, są egzemplarze, które od nowości mają tendencję do myszkowania i nikt, nawet serwisy, nie potrafi sobie z tym poradzić. Jeden właściciel G30 opisywał nawet swoje doświadczeni w tej kwestii, gdzie auto miał od nowości, przez pierwsze kilkanaście tysięcy kilometrów było wszystko dobrze, później zaczął się problem z myszkowaniem, aso kilka razy wymieniało opony i nic to nie dawało, a przy 60 tys. kilometrów problem zniknął... i auto jeździ już normalnie. Może tu jest ta sama historia. Co do kwestii odczuć - być może czego innego wymagamy od samochodu, żeby czuć, że prowadzi się pewnie. Ostatecznie zamówiłem G60 na 20'', zimówki 19'', więc jak już je odbiorę i trochę pojeżdżę, na pewno wrócę do tego wątku i podzielę się doświadczeniami 🙂

 

przerabiałem ten temat, myszkują bo koła są źle wywazone, a głąby z ASO nie potrafią tego zweryfikować tylko marnują czas i robią z klienta idiotę.
Należy zmienić wulkanizatora, od tego zacząć! Walczyłem z tym problemem długo, prawda okazala sie, że moj wulkanizator powodował te problemy.
Nie ważne jakie BMW zawsze było myszkowanie, skręcanie lekko do prawej i nerwowy uklad kierowniczy. Dzisiaj jezdze na RFT 20" i na zwyklych, nie czuje roznicy, auto prowadzi sie wyśmienicie.

.

.

.

Nienawiść do zamienników, tak zostałem wychowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.