Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni, 

Szukałem po forum,, ale jakos średnio znalazłem opis, czy też serwis manual (oprócz tego co przenieśli na płatne strony)...

Czy ktoś z Was wymieniał i może sie podzielić:

  1. czy jest tam jakaś rzecz inna niż odkręcenie kilku śrubek i ich przykręcenie po wymianie
  2. czy tłoczek po prostu wciskamy, czy jakoś inaczej - wkręcamy, czy może trzeba jakimś softem diagnostycznym to cofać?  (nie podejrzewam - zwłaszcza że ręczny mam ręczny a nie elektryczny, ale wole zapytać)
  3. czy czujniki zawsze trzeba wymienić?
  4. czy reset wystarczy z poziomu przycisku przy zegarach odpowiednio wyklikać, czy jeszcze powinien jakiś soft serwisowy? 
  5. czy macie jakieś klocki których trzeba unikać - ja z reguły wymieniam na TRW-Lucas, ale... w BMW wymieniam po raz pierwszy...

 

gdyby ktoś mógł się podzielić - to będę wdzięczny 😉

pozdr

 

Opublikowano

Szanowni - tak już zamykając wątek po wczorajszej udanej akcji wymiany (i tego co może się komuś przydać):

  • Klocki komplet na tył - wiadomo
  • Czujnik jest JEDEN z prawej strony (myślałem że przy każdym kole będzie osobny - nie, jest jeden tylko z jednej strony) - UWAGA - jak się auto zgłasza na czerwono koniec klocków, to znaczy że czujnik zrobił swoje i mimo że nadal wygląda w miarę na cały to jest to złom i trzeba wymienić...
  • Klucz - potrzebna jest nasadowa 16-ka najlepiej taka "rurkowa" nieco dłuższa niż standardowy klucz nasadowy

co do samej wymiany - faktyczne nie jest to proste dla amatorów-mechaników, trzeba odkręcić CAŁE JARZMO - właśnie te dwie śruby 16ki do których dostęp jest co najmniej średni, a śruby idą bardzo ciężko do samego końca... mnie się udało wpakować tam klucz udarowy, ale... tu trzeba ostrożnie. Jak zejdzie całe jarzmo to wtedy wysuwa się te ruchomą część i można wymieniać klocki. Tłoczek wcisnąłem dość lekko.

Jest jedna rzecz która może zgubić amatora-mechanika, który wcześniej wymieniał klocki, gdzie nie trzeba było zdejmować całego jarzma - są 2 wystające GUMOWE osłonki które mogą wydawać się, że pod nimi będą jakieś śruby... niestety - to są osłonki pod którymi są prowadnice i pewnie tam można to czasem posmarować.

 

po wymianie klocków i czujnika trzeba zresetować błąd. W tym celu na włączonym zapłonie trzymamy dłużej przycisk po lewej dolnej części deski, następnie przyciskamy przechodząc do kolejnych inspekcji i po znalezieniu tej właściwej resetujemy... i mamy spokój na kolejne 70kkm (tyle przynajmniej wynika z inspekcji).

jak komuś się to info przyda - to proszę, a temat to zamknięcia.

oczywiście w dzisiejszych czasach pewnie warto dodać, że materiał poglądowy, robisz na własne ryzyko itp 🙂

przydatne może być jeszcze to - trochę śmieszne, ale koleś rozebrał i mnie trochę natchnął:

 

Opublikowano

Ja pierdo**, ludzie, kto odkręca jarzmo do wymiany samych klocków? Jarzmo trzeba odkręcać w około 95% przypadków wymiany tarcz bo czasem konstrukcja układu hamulcowego nie wymaga tej czynności, do wymiany klocków trzeba zdemontować zaciski, nigdy jarzma. No ale jak się nie ma pojęcia i odpowiednich kluczy to powstają takie poradniki utrudniacze.

14 godzin temu, RafalP73 napisał(a):

 

Jest jedna rzecz która może zgubić amatora-mechanika, który wcześniej wymieniał klocki, gdzie nie trzeba było zdejmować całego jarzma - są 2 wystające GUMOWE osłonki które mogą wydawać się, że pod nimi będą jakieś śruby... niestety - to są osłonki pod którymi są prowadnice i pewnie tam można czasem przesmarować 

 

 

No i to są własnie te śruby (te prowadnice) które się odkręca zamiast jarzma.

  • Haha 1
Opublikowano
6 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Ja pierdo**, ludzie, kto odkręca jarzmo do wymiany samych klocków? Jarzmo trzeba odkręcać w około 95% przypadków wymiany tarcz bo czasem konstrukcja układu hamulcowego nie wymaga tej czynności, do wymiany klocków trzeba zdemontować zaciski, nigdy jarzma. No ale jak się nie ma pojęcia i odpowiednich kluczy to powstają takie poradniki utrudniacze.

No i to są własnie te śruby (te prowadnice) które się odkręca zamiast jarzma.

 

Bardzo ciekawe spostrzeżenie - zwłaszcza że pod tymi gumami nie ma żadnych śrub... jedyne elementy odkręcalne to całe jarzmo... pod tymi gumkami są same prowadnice.

 

BTW - jak jesteś taki doświadczony - mogłeś podpowiedzieć;-)

image.jpeg.c155fb7b498a463872217130dc18bf5f.jpeg

Opublikowano (edytowane)
W dniu 18.03.2024 o 09:07, RafalP73 napisał(a):

 

Bardzo ciekawe spostrzeżenie - zwłaszcza że pod tymi gumami nie ma żadnych śrub... jedyne elementy odkręcalne to całe jarzmo... pod tymi gumkami są same prowadnice.

 

BTW - jak jesteś taki doświadczony - mogłeś podpowiedzieć;-)

image.jpeg.c155fb7b498a463872217130dc18bf5f.jpeg

Szacun, że odkręciłeś całe jarzmo. Te śruby są dokręcane 30Nm + 90st. żeby je naciągnąć (i zabezpieczyć przed odkręceniem) i odkręcenie faktycznie wymaga długiego klucza i niezłej krzepy. Minus Twojego aktu bohaterstwa jest jednak taki, że w zasadzie powinieneś wymienić te śruby na nowe. Owszem, Internety podają że nie trzeba ale już sam musisz ocenić czy chcesz ryzykować.

A następnym razem faktycznie zdemontuj sam zacisk (w tych gumowych kapturkach masz śruby na torxa).

Edytowane przez Knurr
Opublikowano
W dniu 18.03.2024 o 08:07, RafalP73 napisał(a):

 

Bardzo ciekawe spostrzeżenie - zwłaszcza że pod tymi gumami nie ma żadnych śrub... jedyne elementy odkręcalne to całe jarzmo... pod tymi gumkami są same prowadnice.

 

BTW - jak jesteś taki doświadczony - mogłeś podpowiedzieć;-)

image.jpeg.c155fb7b498a463872217130dc18bf5f.jpeg

Proszę, po pracy wrzucę fotki tych nieodkręcalnych prowadnic.

https://club.autodoc.pl/manuals/jak-wymienic-klocki-hamulcowe-tyl-w-bmw-3-sedan-f30-f80-poradnik-naprawy-26371

Opublikowano

No i jeszcze obiecane fotki tych prowadnic, co prawda jest ona z seata ale mam wrażenie że bmw używa tych samych co grupa vw bo są identyczne i też  na inbus, imbus czy klucz ampułowy nr7, zależy kto którą nazwę zna.

20240319_223615.jpg

20240319_223345.jpg

Opublikowano

super, że sprostowałeś... może komuś w przyszłości się przyda.

z odkręcaniem tych prowadnic torxem to niezły patent - nie wpadłem na to :-(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.