Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam dziwne problemy z elektryka. Rano pojawiają sie błędy świateł stop "check brake lights". Sprawdzam dzialaja poprawnie wszystkie 3. Migacze lewy i prawy migaja za szybko, tak jak przy spalonej zarowce ale wszystkie sa sprawne. Problemy znikają po chwili, tj na zegarach nie ma błędu stopu a migacze działaja poprawnie. Poza tym mam błąd podświetlenia rejestracji ale niezwiązany,tam faktycznie blaszka nie styka żarówki zawsze. Problem mam od kilku dn, najczęściej rano. Do pierwszego, drugiego skrzyżowania wszystko zaczyna działać ok :?

 

Dodam ze przewody do klapy były przetarte i ,parę lat wstecz zrobiłem to porządnie wiec nie sadze ze to ten problem.

Edytowane przez fold
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zajrzyj do styków żarówek oraz wtyczki lampy, zapewne tu jest problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie tak.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dziękuje za podpowiedzi. Lewa lampa miała rdzę na stykach. Zrobiłem z tym porządek, test wszystkiego i tamte błędy zniknęły a teraz mam błąd postojowki i przeciwmgielnych 😵‍💫

Co za przypadek. Jutro dokoncze

Opublikowano

Dalej jest źle.

Dzisiaj było tak: szybko mrugają migacze, wyskakuje błąd świateł stop i postojówek. Po chwili mu przeszło, potem wróciły szybkie migacze, błąd stopów, błąd przeciwmgielnych z przodu. Za każdym razem światła działają poprawnie z wyjątkiem szybkich migaczy.

Sprawdze reszte świateł, ale coś dużo tych błędów. Uszkodzony LCM może się tak zachowywać? Wersja LCM III A

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Postawiłbym na masę, ale do całości nie pasują mi przeciwmgielne przód, chyba, że się pomyliłeś. Wtedy raczej LCM, obejrzeć i wyczyścić jeśli cos zaśniedziałe. Szybkie migacze to spalona żarówka lub słaby kontakt. LCM symuluje efekt z dawnych lat gdy brak jednego migacza powodował mniejsze obciążenie na przekaźniku termicznym i kierunki migały z większą częstością. Jeśli w błędach zapisuje, która żarówka od kierunków spalona to może tam szukać awarii.

Opublikowano
3 godziny temu, Fuser napisał(a):

Postawiłbym na masę, ale do całości nie pasują mi przeciwmgielne przód, chyba, że się pomyliłeś.

Przeciwmgielne przód, tył i postojowko (check park lights) prawie wszystkir możliwe błędy odnośnie świateł widziałem. Masa moze byc problemem tylko która 😞

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

INPA lub Pasoft powinny pokazać, która konkretnie żarówka i tam bym szukał. 

Opublikowano

ani inpa ani pasoft nie pokazują błedów

w pasoft jest podgląd live żarówek to pali się tylko rejestracyjna jako popsuta (poprawnie)

pożyczyłem od kolegi LCMa, przekodowałem błędy zniknęły na pare minut, zapalałem, gasiłem sprawdzałem światła tylko ruszyłem i znowu wyskoczyła choinka.

Jakieś sugestie odnośnie masy, od której zacząć bo dużo tego?

W ostatnim czasie wyrzuciłem z auta telefon, to chyba nie powinno mieć związku...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm,... nie bardzo rozumiem, były błędy na desce, ale nie ma w pamięci ? Wydaje mi się, że jak miałem spaloną żarówkę, to nawet po wymianie błąd był zapisany, choć nie jestem pewien czy opisywał konkretną lokalizację. Na pewno w aucie z licznikiem LOW zapala na desce lampkę w odpowiedniej ćwiartce auta. W każdym razie wykluczyłeś LCM :) 

10 minut temu, fold napisał(a):

Jakieś sugestie odnośnie masy, od której zacząć bo dużo tego?

WDS Online albo TIS, szukasz lampy, która daje komunikat, potem jej masa i masz zdjęcie lokalizacji w aucie. Warto też zmierzyć napięcie na tych żarówkach, jeśli odstaje znacząco od aku to logika wskazuje, że może być tam problem.

Myślę też o wiązce klapy, ale nie widzę związku ze światłami z przodu.  

18 minut temu, fold napisał(a):

W ostatnim czasie wyrzuciłem z auta telefon, to chyba nie powinno mieć związku...

Oryginalny telefon ? Na jakim module ? Polecam dołożyć oryginalny BT i można sparować smartfona. Związku ze światłami nie widzę, chyba, że ciąłeś kable maczetą :D

Opublikowano

nie ma śladów błędów, nie pamiętam czy spalone żarówki są zapisywane.

z tą masą chodzi mi o to czy któreś miejsce jest szczególnie podejrzane żebym nie musiał wszystkich sprawdzać 😄 myślę o kablach pod nogami pasażera, nigdy tam nie zaglądałem a podobno często są pogniłe

wyrzuciłem telefon i moduł z przodu bo zmieniłem podłokietnik, został póki co moduł  w bagażniku. Zastanawiałem się czy jego obecnośność jest gdzieś zapisana, np czy BM go szuka, ale to off topic :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 minut temu, fold napisał(a):

chodzi mi o to czy któreś miejsce jest szczególnie podejrzane

Niestety nie mam takich doświadczeń z masami.

To co ja bym zmierzył - napięcie ładowania w komorze silnika, na akumulatorze, na żarówkach. LCM wykrywa zwiększoną rezystancję żarówek, żeby pokazać błąd. W takim wypadku przydałby się miliomomierz taki jak do mierzenia rezystancji ogniw. Wtedy możesz zmierzyć oporność masy minusa każdej lampy w stosunku do minusa aku oraz samą masę na LCM. Jeśli nie masz takiego miernika to zmierz napięcie w miliwoltach na minusie żarówki względem minusa aku gdy świeci. Jak będzie więcej niż zero to znaczy, że masa słaba. 

43 minuty temu, fold napisał(a):

został póki co moduł  w bagażniku. Zastanawiałem się czy jego obecnośność jest gdzieś zapisana

Tak, w kodach wyposażenia ZCS, to samo co masz w VIN.

Opublikowano

Pod fotelem punkty masowe sa ok. Rozdzielenie zasilania lekko przygnite. Ten kolor brązowy to nalot do zmycia. Woda wlewala sie przez slupek od szyberdachu kiedyś. Wilgoć została do dzisiaj. To wyczyszcze ale nie wygląda na główny problem?!

IMG_20240319_160451.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymień tę skrzynkę, przecież jest zgnita. Na dole obrazka jak nakrętki są utlenione to załóż nowe, a u góry w czarnej puszce też powinna być jakaś masa.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.