Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie mam taki problem. Podczas jazdy przy obrotach silnika  powiedzmy 3000 / 4000  jeśli puszczę gaz odczuwam i słyszę drobne o dużej częstotliwości, głuche wibracje,wydaje się że z rejonu skrzyni biegów. Te wibracje występują tylko w momencie zauważalnego hamowania silnikiem i dość szybko ustają. Niezależnie na którym biegu jadę czy na dwójce czy na czwórce bez różnicy, niezależnie od prędkości ale zależne od mocy hamowania silnikiem i wydaje się że częstotliwość tych wibracji tej "tarki" jest podobna gdy poruszam się na różnych prędkościach co mnie trochę martwi bo gdyby te wibracje były przenoszone od wału napędowego na przykład z powodu zużytej podpory myślę że te wibracje byłyby bardziej proporcjonalne do prędkości. Nie miałem dogodnego czasu aby dokładnie zdiagnozować stan podpory tyle co zauważyłem to na pewno guma jest bardzo miękka zbyt miękka ale wszystko się jeszcze trzyma kupy nie ma pięknieć czy widocznych uszkodzeń, łącznik wału napędowego ze skrzynią biegów jest wymieniony nie zauważyłem też luzu na krzyżakach wału napędowego. Boję się że to może być jakaś sprawa z kołem zębatym w skrzyni biegów bądź może tłumiki drgań na sprzęgle ale to tylko takie moje obawy. Jako tako z samym sprzęgłem nie mam żadnych problemów, nic nie szumi nic nie szarpie. Drgania występują tylko przy spuszczeniu nogi z gazu przy wyższych obrotach na każdym biegu podobnie jeśli spowoduje intensywne hamowanie czyli na takich wyższych obrotach. Olej w skrzyni jest. Czy ktoś się spotkał z podobnymi objawami? Czy tak mogłaby się zachowywać któraś z poduszek silnika? Tak czy inaczej podporę wału wymienię ale boję się że to nie będzie koniec.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie objawy wypisz wymaluj wskazują na łącznik elastyczny wału. Jakiej firmy założyłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Też tak myślałem dlatego oryginalny łącznik wymieniłem na łącznik febi dodam że oryginalny był już dość miękki ale całkiem w dobrym stanie febi w porównaniu do oryginalnego dużo bardziej twardy. Niestety po wymianie nie zauważyłem żadnej zmiany. Jedna rzecz co mnie zaniepokoiła podczas wymiany łącznika to było że spodziewałem się że wał będzie lżej przesuwał się do przodu i do tyłu wiadomo kilka centymetrów on musi się przesunąć na frezie tam koło podpory wału mój wał bardzo ciężko chodził musiałem sobie pomóc breszką  młotkiem gumowym. Ale nie wiem czy to bym miało taki związek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.