Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Chciałem dać znać wszystkim, bo ten temat powraca nie tylko na tym forum, ale i na Bimmerpost. Niestety, LKA (asystent utrzymania pasa ruchu), którego częścią jest interwencja kierowanue, a także ISA (inteligentny asystent prędkości) są obecnie obowiązkowe w UE. Będzie jeszcze gorzej, ponieważ ISA jest teraz tylko irytującym dźwiękiem wydawanym przez samochód po przekroczeniu ograniczenia prędkości. W przyszłości pojawi się jeszcze bardziej inwazyjna wersja, oparta na nadchodzących przepisach, która faktycznie spowolni samochód jako interwencja podobna do interwencji kierownicy. Plan jest taki, że podobnie jak w przypadku interwencji kierownicy, kierowca będzie w stanie pokonać tę pomoc i wymusić przyspieszenie. Ale tak właśnie jest. Ci z Was, którzy mają te systemy wyłączone, to dlatego, że przepisy nie obowiązywały i można je było wyłączyć w menu. Teraz jest zmuszony do resetowania za każdym razem, gdy uruchamiasz samochód. https://www.addsecure.com/blog/the-eu-general-safety-regulation-gsr/ i https://ec.europa.eu/docsroom/documents/50774/attachments/2/translations/en/renditions/native Możesz teraz łatwo wygooglować te rzeczy. Nie dotyczy to tylko BMW. Jednak zakodowanie tego w id8 lub nadchodzących systemach id9 (opartych na Linuksie / Androidzie) nie będzie takie proste, ponieważ podobnie jak w telefonach będziesz musiał złamać system. Wszelkie zmiany w id8 lub id9, jak mi powiedziano, będą wymagały specjalnych kodów BMW z centrali. ID7 przez Esys będzie łatwiejsze, więc facet, którego znam, również walczy o znalezienie w esys tych nowych kodów, aby pozbyć się ISA i interwencji kierownicy w swoim samochodzie (pomimo gwarancji).

ISA można wyłączyć przed rozpoczęciem podróży (przypisanie skrótu lub przytrzymując przycisk SET przez ok 3-5 sekund). Interwencja w kierowanie niestety trzeba też za każdym razem ręcznie lub zmniejszyć intensywność. Ale oba systemu wrócą po ponownym uruchomieniu auta. Najgorsze są wąskie drogi z poboczami. Tu nikt nie będzie uruchamiał migacza bo to jeszcze może kogoś zmylić i kierownica szarpie. Podobnie jak w g20 (choć data produkcji pozwoliła na naprawę tego softem przez bmw) załatwiła sprawę, to swoją x3 ponownie zdjąłbym 2 rowerzystów i przytarł się z ciężarówką po wyjeździe z salonu bo nie wiedziałem, że ten szajs się nie wyłączył. Także tracimy wiele z radości z jazdy. Na autostradach czy ekspresówkach mnie ta interwencja bardzo nie boli.

 

Edytowane przez Crysis
Opublikowano
2 godziny temu, Crysis napisał(a):

Najgorsze są wąskie drogi z poboczami. Tu nikt nie będzie uruchamiał migacza bo to jeszcze może kogoś zmylić i kierownica szarpie. (...) x3 ponownie zdjąłbym 2 rowerzystów i przytarł się z ciężarówką po wyjeździe z salonu bo nie wiedziałem, że ten szajs się nie wyłączył. Także tracimy wiele z radości z jazdy. Na autostradach czy ekspresówkach mnie ta interwencja bardzo nie boli.

Nie wiem jak te systemy działają w BMW (czekam na produkcję), ale w Subaru EyeSight (jego częścią jest utrzymywanie w pasie ruchu i aktywny tempomat) potrafi się zgubić na rozpoznawaniu linii na jezdni. Jedziesz sobie boczną drogą bez wymalowanych pasów, pojawia się długa łata (kilkadziesiąt metrów) wstawionego asfaltu z linią łączenia na środku drogi. System ten podłużny ślad (łączenia starego asfaltu z nowym) interpretuje jako wymalowaną linię. I ostrzega o jego przekroczeniu, gdy nie włączysz migacza. Na szczęście tylko ostrzega pikaniem i ikonką na desce, nie ingeruje w kierownicę (kiedy aktywny tempomat jest wyłączony). 

Nie wyobrażam sobie, że w opisanym przez Ciebie schemacie miałbym włączać migacz na łacie asfaltu.....🤣 by ominąć rowerzystę....

Opublikowano

Zasadniczo system działa w miarę sprawnie. Jak napisałem wąskie drogi z poboczem są problemem bo jak zjedziesz na utwardzone pobocze by się minąć to system się aktywuje. Doprowadza to do tego, że lepiej zwolnić poniżej 60 choć ogólnie nie zawsze byś to zrobił, żeby nie czuć się zaskoczonym. A to wszystko na drodze gdzie możesz jechać 90km/h. Ominięcie studzienki w ostatniej chwili też wymusi działanie. Choć oatstnio zrobiłem test łosia na pustej drodze że zdecydowanymi ruchami kierownicy to choć zaczęła drżeć to nie szarpała.

Opublikowano

Właśnie interesuje mnie czy można to przez BimmerCode czy przez e-sys wyłączyć automatyczne uruchomienie tej funkcji po każdym odpaleniu samochodu. Jako obejście, BMW dało możliwość wyłączyć to pikanie przez przetrzymanie przycisku SET na kierownicy, ale jak ponownie odpalisz to znowu musisz to robić. Strasznie to denerwuje. Mam to w BMW x4 2023. 🙈

Opublikowano

Eksploruję temat. Ale raczej Esys wchodzi w grę. Próbowałem się trochę przekopać na międzynarodowym forum bimmer. Ale tam o Esys to jest pierdyliard rzeczy. Poza tym trzeba wiedzieć co się robi, żeby nie rozwalić asystentów. Chętnie bym dorwał te kody różne, ale najgorsze, że to po niemiecku opisane jest, a tu u mnie słabo.

Opublikowano

No to powiem tak. Z zaufanym dilerem udało się rozkminić tyle, że aby wylogować to dziadostwo z ingerencją, trzeba było  kompletnie wylogować (rozwiązanie które udało się znaleźć w tym przypadku) rozpoznawanie pasów. Wadą jest to, że tej ingerencji w żaden sposób nie uda się uruchomić, gdy tego chcemy np. długa podróż w nocy przy zmęczeniu. Innej nie udało nam się znaleźć, ale to nam. Mieliśmy trochę ponad dzień na zabawę, a opcji w Esys jest pierdyliard. Nie chcieliśmy też zbyt dużo grzebać, bo osoba mająca dostęp do Esys też nie jest wszechwiedzącą. No nic pozostaje czekać. Może ktoś coś za jakiś czas rozkmini.

Opublikowano

Też walczę z tym od dłuższego czasu, ale na razie ingerencja w kierowanie jest aktywna po odpaleniu auta.

Ustawiłem sobie jako pierwszy skrót właśnie ingerencję i nawet jak zapomnę to wystarczy dwa kliknięcia pokrętłem (wywołanie i odznaczenie) i jakoś daje się z tym żyć.

Co do pikania przy prędkości i utrzymaniu pasa ruchu to w ID8 udało mi się to wyłączyć (auto z września '23) i pozostaje nieaktywne po rozruchu - nic już nie kombinuję aby się to g...o nie włączyło.

20240327_183148.jpg

Opublikowano

Dzwoniłem dziś do ASO "Inchcape". Wiedzą o tym, ludzie zaczynają już pytać, ale rozwiązania brak. Tak że zostaje tylko czekać, może kiedyś w bimmercode to się pojawi 😄

Opublikowano

O to ciekawe, że dało Ci się to powiadomienie akustyczne wyłączyć w id8. Ja korzystam ze skrótu. Z id8 I niedługo z id9 będzie i tak niezłym wyzwaniem przy kodowaniu. O ile w id7 jeszcze byliśmy w stanie pokombinować Esys i wylogować LKA, tak zabawa w id8 czy później id 8.5 to już inna liga mimo, że jaknid7 są na linuksie. Tam żeby coś zmienić to trzeba mieć kody z centrali. Inaczej pewnie by trzeba złamać system. To samo jak id9 będzie na androidzie.

Gdyby nie fakt, że nie udało nam się zrobić tak, że mogę z powrotem aktywować ingerencję to bym tak zostawił. Ale jednak wolę mieć tą opcję w długich trasach nocnych.

Co dziwne to miałem Mini z listopada 2023 z wypożyczalni. Zatem przepisy powinny już wymuszać ingerencję w kierowanie czy te akustyczne powiadomienia o przekroczeniu prędkości. Ale nic takiego. Jedyne co to wibrowała kierownica, a poza tym nawet i to dało się dezaktywować permanentnie. A ikonka limitu prędkości nawet nie migała. Poza tym można w ogóle schować to powiadomienie poprzez przeklinanie BC komputera pokładowego o wyświetlić inna informację.

Powiedziałem o tym dilerowi, ale jest ewidentne, że też nie mają pełnego rozeznania. Nagrałem sobie nawet film z Mini i zastanawiam się czy nie podrąże tematu z centralną i to być może ta w DE. Ten znajomy powiedział też, że w chyba w m3 czy m4 z id8 akurat ingerencję można wyłączyć i się nie restartuje z każdym uruchomieniem silnika. Auto nowe, które do nich niedawno przyjechało więc niby łapie się na przepisy.

Opublikowano (edytowane)

W żadnej testówce, którą ostatnio jeździłem ta opcja nie była włączona (ostrzeżenie akustyczne o prędkości). A były to auta prod. koniec 2023 oraz luty 2024 z id8,5. Uruchamiasz, jedziesz i nic nie piszczy.

Edytowane przez tejotte
Opublikowano

No właśnie. Więc sądzę, że te dema mają jakimś cudownym sposobem to włączone, a po wydaniu pyk i nagle jest. Dlatego będę temat eskalował.

Opublikowano

Udało mi się wyłączyć pikanie próbując kolejnych kombinacji ustawień w zakładce bezpieczeństwo i ostrzeżenie.

W końcu udało się trafić na taką, przy której ostrzeżenie przed nadmierną prędkością pozostaje wyłączone po ponownym rozruchu. Dlatego napisałem, że już nie kombinuję więcej.

Pozostaje tylko mieć nadzieje, że nie wejdzie jakaś aktualizacja, która uszczęśliwi wszystkich i odbierze możliwość wyłączenia tego pikania.

20240328_151823.jpg

Opublikowano

Martwił mnie (bardzo) ten temat  ISA i "pikania" w kontekście mojej 3er, odebrałem ją właśnie dzisiaj i nie ma problemu - jedyne co to miganie znakiem ograniczenia prędkości w headup'ie/kokpicie. Uff - bo to byłby kolejny krok do zrobienia po uruchomieniu silnika (po sport individual) żeby można było normalnie jechać

Opublikowano
11 godzin temu, Crysis napisał(a):

No właśnie. Więc sądzę, że te dema mają jakimś cudownym sposobem to włączone, a po wydaniu pyk i nagle jest. Dlatego będę temat eskalował.

Miało być oczywiście "wyłączone", ale już nie mogłem wyedytować.

Opublikowano
9 godzin temu, neokrk napisał(a):

Martwił mnie (bardzo) ten temat  ISA i "pikania" w kontekście mojej 3er, odebrałem ją właśnie dzisiaj i nie ma problemu - jedyne co to miganie znakiem ograniczenia prędkości w headup'ie/kokpicie. Uff - bo to byłby kolejny krok do zrobienia po uruchomieniu silnika (po sport individual) żeby można było normalnie jechać

A czy możesz nagrać filmik od uruchomienia pojazdu i zaprezentować? Kurczę, a może znowu się coś w przepisach zmieniło, ale raczej wątpię by to poluzowali.

Opublikowano

Znaczy video,  sensie dowodu że nie „ściemniam”? Kolega @macste również odebrał swoją M340ix i na priv również potiwerdził że nic takiego nie ma. 

Z drugiej strony zastanawiam się z kiedy masz ta X3, bo mamy też X3 lci z kwietnia 2023(produkcja) i żadnych problemów z astystentami nie ma, żadnych nerwowych czy nie przewidywalnych reakcji. Ala jest tylko podstawowy zestaw asystentów i tempomat aktywny - nie wersja PRO, bo nie można bylo zamowić wtedy.

Mam wrażenie że chyba coś specyficznego dla Was/Waszych samochodów się dzieje. 

Opublikowano
11 godzin temu, neokrk napisał(a):

Znaczy video,  sensie dowodu że nie „ściemniam”? Kolega @macste również odebrał swoją M340ix i na priv również potiwerdził że nic takiego nie ma. 

Z drugiej strony zastanawiam się z kiedy masz ta X3, bo mamy też X3 lci z kwietnia 2023(produkcja) i żadnych problemów z astystentami nie ma, żadnych nerwowych czy nie przewidywalnych reakcji. Ala jest tylko podstawowy zestaw asystentów i tempomat aktywny - nie wersja PRO, bo nie można bylo zamowić wtedy.

Mam wrażenie że chyba coś specyficznego dla Was/Waszych samochodów się dzieje. 

W sensie wierzę Ci. Chcę po prostu zgromadzić dowody do dyskusji z BMW. Auto mam z 11 2023. Mam asystenta as5 z aktywnym tempomat em, ostrzezeniami w lusterkach czyli ten środkowy pakiet.

Opublikowano

@Crysis Rozumiem, czyli masz w sumie taką samą konfiguracje w X3 jeśli idzie o asystentów. I żeby potwierdzić chcesz dla ID7 czyli X3 a nie ID8 dla 3-ki?

W poniedziałek, będę miał chwilę to nagram dla Ciebie, jeśli tylko mogłbyś ewentualnie doprecyzować jakie kroki i/lub co z iDrive'a chcesz mieć na video to byłoby pomocne w upewnieniu się że wszystko będzie nagrane. Daj znać jaką masz wersje ID7 to porównam w X3 (ale u mnie jest ostatnia jaka wyszła)

BTW, robiłeś reset iDrive? Może restart całego systemu (odpięcie zasilania z akumulatora na parę minut przy otwartej klapie komory silnika) ? 

Wygląda mi to na problem software'owy ... 

Opublikowano
2 godziny temu, neokrk napisał(a):

@Crysis Rozumiem, czyli masz w sumie taką samą konfiguracje w X3 jeśli idzie o asystentów. I żeby potwierdzić chcesz dla ID7 czyli X3 a nie ID8 dla 3-ki?

W poniedziałek, będę miał chwilę to nagram dla Ciebie, jeśli tylko mogłbyś ewentualnie doprecyzować jakie kroki i/lub co z iDrive'a chcesz mieć na video to byłoby pomocne w upewnieniu się że wszystko będzie nagrane. Daj znać jaką masz wersje ID7 to porównam w X3 (ale u mnie jest ostatnia jaka wyszła)

BTW, robiłeś reset iDrive? Może restart całego systemu (odpięcie zasilania z akumulatora na parę minut przy otwartej klapie komory silnika) ? 

Wygląda mi to na problem software'owy ... 

Nie jest to problem software’owy bo nawet przy wyłączeniu jest informacja, że przy ponownym uruchomieniu znowu będzie aktywne. 

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, neokrk napisał(a):

@Crysis Rozumiem, czyli masz w sumie taką samą konfiguracje w X3 jeśli idzie o asystentów. I żeby potwierdzić chcesz dla ID7 czyli X3 a nie ID8 dla 3-ki?

W poniedziałek, będę miał chwilę to nagram dla Ciebie, jeśli tylko mogłbyś ewentualnie doprecyzować jakie kroki i/lub co z iDrive'a chcesz mieć na video to byłoby pomocne w upewnieniu się że wszystko będzie nagrane. Daj znać jaką masz wersje ID7 to porównam w X3 (ale u mnie jest ostatnia jaka wyszła)

BTW, robiłeś reset iDrive? Może restart całego systemu (odpięcie zasilania z akumulatora na parę minut przy otwartej klapie komory silnika) ? 

Wygląda mi to na problem software'owy ... 

Dzięki. Nie ma znaczenia czy id7 czy id8 bo chodzi o przepisy. Ja nagrywałem tak, że widać odpalenie auta, jazdę powyżej prędkości np. 60 bo wtedy widać zarówno działanie ingerencji jak i systemu ISA. Następnie trzeba pokazać przestawienie ustawienia (jeśli dotyczy), zaparkować i zamknąć auto. Odczekać chwilę. Ponownie pokazać. U Ciebie będzie przy ISA tak, że nie nic nie przestawiasz, więc przy id8 raczej jedna jazda wystarczy. Byle pokazać od początku. Przy id7 raczej by trzeba zaparkować, zamknąć i ponownie jazda. Chcę po prostu zebrać rocznikowo różne modele, dla których teoretycznie prawo wymaga danego rozwiazanai, aby mieć materiał do porównania i dyskusji z BWM. Ewidentnie póki co wygląda to na jakieś wybiórcze działanie. Chciałbym finalnie doprowadzić do sytuacji, w której jeśli przepis nie wymaga, to aby ludzie mieli możliwość egzekwowania do wyłączenia pewnych funkcji. Przykładowo czytałem, że w Kanadzie LKA jest wylogowane. Wiesz kombinowaliśmy z dilerem. Resety tu nic nie zmieniają bo właśnie jest komunikat, że niby że względów prawnych to się resetuje. Dlaczego zatem w różnych autach typu Mini, jakoś demo różnie to wygląda? W ogóle uważam, że fajnie byłoby to pytanie zadać również z ramienia klubu, jakby władze się zgodziły, żeby BMW się konkretnie pochyliło nad sprawą. Nawet chodzi mi po głowie, żeby napisać bezpośrednio do Monachium. 🙂 

Edytowane przez Crysis
Opublikowano
8 godzin temu, tejotte napisał(a):

Nie jest to problem software’owy bo nawet przy wyłączeniu jest informacja, że przy ponownym uruchomieniu znowu będzie aktywne. 

Dokładnie, ale jakieś rozbieżności są między autami z okresu produkcji, dla którego teoretycznie powinno być tak samo. Zaczynam się zastanawiać czy wybierając lepszego asystenta, płacimy za to, że nas się przymusza do tych rozwiązań, a mając bazowe rozwiązanie problemu nie masz. To albo przepis wymaga, albo nie:)

Opublikowano

Drążcie, drążcie... to niedługo wszyscy będą musieli wyłączać przy każdym starcie 😜

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano

Też mi to przeszło przez myśl bo nie chciałbym zrobić wszystkim "lepiej". Ale widzisz z tego drażnia przy g20, gdy przepisy były inne to okazało się, że w sofcie był błąd i to naprawili. Bo miałem tak, że ingerencji nie można było wyłączyć. Koniec końców za granicą też to wyłapali. Po aktualizacji później w g20 był spokój. Idealnie to bym chciał dojść do tego jakie kody w id7 za to odpowiadają bo id8 czy od 9 to już diler bez centrali nic nie może zrobić 😕

Opublikowano
2 godziny temu, Crysis napisał(a):

Dzięki. Nie ma znaczenia czy id7 czy id8 bo chodzi o przepisy. Ja nagrywałem tak, że widać odpalenie auta, jazdę powyżej prędkości np. 60 bo wtedy widać zarówno działanie ingerencji jak i systemu ISA. Następnie trzeba pokazać przestawienie ustawienia (jeśli dotyczy), zaparkować i zamknąć auto. Odczekać chwilę. Ponownie pokazać. U Ciebie będzie przy ISA tak, że nie nic nie przestawiasz, więc przy id8 raczej jedna jazda wystarczy. Byle pokazać od początku. Przy id7 raczej by trzeba zaparkować, zamknąć i ponownie jazda. Chcę po prostu zebrać rocznikowo różne modele, dla których teoretycznie prawo wymaga danego rozwiazanai, aby mieć materiał do porównania i dyskusji z BWM. Ewidentnie póki co wygląda to na jakieś wybiórcze działanie. Chciałbym finalnie doprowadzić do sytuacji, w której jeśli przepis nie wymaga, to aby ludzie mieli możliwość egzekwowania do wyłączenia pewnych funkcji. Przykładowo czytałem, że w Kanadzie LKA jest wylogowane. Wiesz kombinowaliśmy z dilerem. Resety tu nic nie zmieniają bo właśnie jest komunikat, że niby że względów prawnych to się resetuje. Dlaczego zatem w różnych autach typu Mini, jakoś demo różnie to wygląda? W ogóle uważam, że fajnie byłoby to pytanie zadać również z ramienia klubu, jakby władze się zgodziły, żeby BMW się konkretnie pochyliło nad sprawą. Nawet chodzi mi po głowie, żeby napisać bezpośrednio do Monachium. 🙂 

Jasne, postaram się to zrobić jutro. 

Tak czy inaczej rzeczywiście brakuje konsekwencji tutaj - niemniej jak odbierałem swoją 3er pare dni temu to pytałem o to sprzedawcę bo się trochę obawiałem tego, i on powiedział że nie spotkał się z tym w żadnym samochodzie którym jeździł ostatnio ani nikt mu tego z klientów nie zgłaszał - więc obstawiam że to jest jednak jakiś mały odsetek samochodów których to dotyczy

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.