Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z wypadaniem zapłonu na drugim cylindrze.

A więc od początku, pokazywało mi błąd adaptacji silniczka valvetronic którego nie dało się usunąć ani zaadaptować. A więc padło na wymiane silniczka VVT udało się wykasować błędy i zaadaptować silniczek VVT, pochodził chwile i zaczęło się wypadanie zapłonu szukałem przyczyny i niby okazało się, że wtyczka nie stykała do końca a więc podgiąłem blaszki, niby to pomogło ale tylko na 5 sekund. Potem padło na czujniki. zmieniłem wszystkie czujniki jakie można było m.in. 2 Czujniki wałka rozrządu, 2 elektrozawory vanosa, czujnik wału korbowego, czujnik wałka mimośrodowego, na dodatek zmieniłem wtryskiwacz na drugim cylindrze, pozatym odma + nowe 4 świece  irydowe ngk  + 4 cewki ngk + nowy silniczek VVT oryginal continental.

Podkreślam wszystkie części są nowe + oryginalne continental, hella

Jedynie czujnik wału korbowego jest z Febi oraz czujnik wałka mimośrodowego jest zamiennikiem ale to na 100% nie jest problem że to są zamienniki choć wiem, że BMW ich nie lubi.

A więc idąc dalej, z podpiętym czujnikiem wałka mimośrodkowego + silniczkem VVT słychać, że pod pokrywą zaworów coś cyka obstawiam, że Valvetronic pracuje dlatego tak cyka. Natomiast z podłączonym VVT wypada zapłon i słychać przerywanie po nagłym dodaniu gazu w podłoge na biegu jałowym oraz podczas jazdy jak się mocniej da gazu.

Z odpiętym czujnikiem wałka mimośrodowego czy czujnikiem VVT jak zwał tak zwał, wszystko pracuję ładnie choć pewnie ma mniej mocy niż z pracującym VVT, ale nie wypada zapłon oraz nie ma żadnych błędów ani checka choć w inpie wiadomo, że wyskakuje błąd z wypiętego czujnika VVT.

Czy ktoś wie co to może być? Bo mi już ręce opadają, obstawiam albo sondy lambda albo coś z wałkiem mimośrodowym/ dźwigienkami na wałku.

EDIT; zapomnialem dopisać, że pierwszy silniczek VVT który zmieniłem był zamiennikiem firmy Mertz, a obecny który teraz siedzi w aucie to oryginal continentala.

Z góry dziękuję za wytrwanie tej lektury, gdyby czegoś brakowało pytajcie odpiszę od razu

Edytowane przez BunnY33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak. W tym temacie o wtryskach wspominalem o tym. Jest problem mechaniczny w sterowaniu vvt 2giego cylindra. Zle napelnianie. Tematy typu kompresja, wtryski, cewki itp mozemy wykluczyc, auto chodzi poprawnie bez vvt (mniejsza moc). Niestety nie mam dobrych informacji, jesli nie masz spadnietej/peknietej sprezyny na walku posrednim (zdarza sie), nie widze innej opcji jak wytarty walek vvt badz wytarta (to byloby tansze) sama krzywka (posrednia). Ja bym zmienil dwie posrednie na cylindrze nr2 bo to jest tansza opcja i czesto ma sie szczescie i zadziala. Mozesz to zrobic na aucie, niestety 2gi jest dosc ciezki do robienia (blisko jest stopa vvt) ale da sie je wyjac bez ropinania calego rozrzadu. Jesli to nic nie da, wymiana calego vvt niestety. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.