Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czesc, mam pytanie dotyczace wyswietlacza centralnego. Chcialbym wymienic na wiekszy kotry jest w modelach od rocznika 2021. czy moge to zrobic poprostu kupujac go i wymnieniajac z mneijszego na wiekszy bez jakis wiekszych przerobek, kodowania itd? 

dodam ze mam u siebie navi buissnes i te najprostrze zegary (je tezbym chetnie zmienil na chociaz na digitalowe ale ot zkaladam ze juz trzeba zmieniac wiecej i kodowac)

bede wdzieczny za wszelkie info. 

dzieki i pzdr

  • Haha 1
  • Przykro mi 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Żeby wymienić to na polifta,musisz przyszykować około 12000pln i znaleść kogoś kto to zrobi.Teraz masz system entrynav2,ten nowszy to mgu.

Edytowane przez gk tds
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jeśli masz MGU - to po prostu plug and play zmieniasz, w profilu widze że masz 2020 rok wpisany, ale piszesz że masz zwykłe zegary, więc pewnie bez MGU -> ID6 jak nizej:

Jesli masz ID6 to widziałem na zagranicznych forach ze ludzie tez zmieniali, ale niestety mapa i pare innych rzeczy nie poprawnie sie skalowala - więc tutaj odradzam.

 

Jak ktoś chce to mam 12,3" ekran pod MGU na sprzedaż w ładnym stanie

Edytowane przez luk_byd
Opublikowano (edytowane)

zegary mam takiej jak zalaczniku, a jak sprawdzic  czy mam mgu czy entrynav2 czy ID6?

Zrzut ekranu 2024-03-11 o 09.00.39.png

Edytowane przez piotr_p
Opublikowano

Gdzie mieszkasz? Znam serwis bmw gdzie zajmują się przekładkami wyświetlaczy i modułów, mogą Ci włożyć nawet full digital zegary co pokazuje mapę pomiędzy zegarami czy co tam zapragniesz. Ostatnio się chwalili na fb właśnie taką akcją zrobioną dla klienta, wiem też że mają dostęp do tych modułów 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 11.03.2024 o 08:53, piotr_p napisał(a):

zegary mam takiej jak zalaczniku, a jak sprawdzic  czy mam mgu czy entrynav2 czy ID6?

 

Nie masz MGU - to pewne.

Raczej entrynav skoro business i 2020 rok.

17 godzin temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Gdzie mieszkasz? Znam serwis bmw gdzie zajmują się przekładkami wyświetlaczy i modułów, mogą Ci włożyć nawet full digital zegary co pokazuje mapę pomiędzy zegarami czy co tam zapragniesz. Ostatnio się chwalili na fb właśnie taką akcją zrobioną dla klienta, wiem też że mają dostęp do tych modułów 

Ostatnio był u mnie Pan, który robił takie cuda, a później pojechał na aktualizacje sterowników w ASO i... teraz płacz.

Opublikowano

No ale skoro ASO doprowadziło do tego, że jest problem, to chyba problem leży po stronie ASO? Auto przyjechało sprawne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 minut temu, Enriquez napisał(a):

No ale skoro ASO doprowadziło do tego, że jest problem, to chyba problem leży po stronie ASO? Auto przyjechało sprawne.

Ale ASO nie odpowiada za rzeźby tworzone przez różnych "magików".

Opublikowano
27 minut temu, s0nar napisał(a):

Ale ASO nie odpowiada za rzeźby tworzone przez różnych "magików".

No właśnie, bo problęm z ASO polega na tym że oni są przeszkoleni jak zaktualizować i  przekodować auto (bardzo czesto online) do ustawień jakie mają zapisane w centralnym rejestrze i tyle. Serwisanci nie są szkoleni jak pomotać auto bo takie rzeczy to się robi przez ASO za grubą kasę jesli oczywiście fabryka wypuści procedurę retrofit na daną rzecz i zarejestruje w swojej bazie danych że ten vin ma dołożone to czy tamto.  Serwisant ma wiedzieć co i gdzie podpiąć i które okienko na kompie kliknąć wedle procedury firmy a nawet jakby wiedział jak/chciał pomóc to nie może bo takie a nie inne są procedury firmy i tyle w temacie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tutaj akurat stanę po stronie ASO. Muszą być jakieś procedury i standardy czy się to komuś podoba czy nie. Samochody od lat są skomplikowanymi urządzeniami i gdyby każdy modził gdzie popadnie to ASO nic innego by nie robiło tylko siedziało i rozkminiało co "pan Heniek" tutaj wymyślił w samochodzie klienta i jak teraz zrobić, żeby było dobrze. A czas to pieniądz, koniec końców klienci by za to zapłacili. Ja np. gdy robię coś Bimmercodem, robię to na własną odpowiedzialność i nie mam pretensji, że po każdej zdalnej aktualizacji oprogramowanie w samochodzie muszę poświęcić godzinę i znowu ustawić auto po swojemu, bo mi niestandardowe ustawienia przywrócili do fabrycznych. A to są drobne modyfikacje. W przypadku grubszych modyfikacji, w szczególności modyfikacji sprzętowych no niestety, ale właściciel musi się liczyć z pewnego rodzaju kłopotami. Od razu lub w przyszłości. Ludzie często chcą coś zrobić po kosztach, a potem i tak jadą do ASO i często za gruby hajs te modyfikacje odkręcają. Bo coś nie działa tak jak trzeba albo koliduje z czymś innym. Bo nie można wgrać potrzebnych aktualizacji. Bo pojawiają się problemy, gdy trzeba coś zdiagnozować. I tak dalej, scenariusze można mnożyć. Powiem może przewrotnie, ale czasem bardziej się opłaca wymienić samochód na nowszy niż wkładać nową elektronikę w stare auto i ryzykować, że coś ze sobą nie zagra, że ktoś nie będzie umiał tego ogarnąć przy montażu i konfiguracji, że potem będą niezgodności z serią, problemy przy aktualizacjach, będą się pojawiały jakieś niewytłumaczalne błędy itp. itd. Jak ktoś lubi ryzyko i ma jaja ze spiżu to czemu nie, jego auto. Zalecałbym jednak ostrożność przy takich przeróbkach. Jeśli mimo wszystko ktoś się zdecyduje świadomy ryzyka, droga wolna. Gorzej jak ktoś nieświadomy odda samochód do modyfikacji jakiemuś majstrowi myśląc, że to drobiazg, a potem płacz i zgrzytanie zębami, że miało się fajny (i sprawny) wóz, a został jedynie gruz. Jak kupowałem używane samochody to od razu skreślałem takie modzone i kombinowane traktując je na równi z powypadkowymi, ponieważ w mojej ocenie mamy tu do czynienia z podwyższonym ryzykiem zakupu takiego towaru. To też warto wziąć pod uwagę rozważając zmiany.

Edytowane przez s0nar
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

I ponownie się zgadzam.

Zamiast robić takie 'retrofity' ... lepiej zmienić auto. Po prostu. To nie czasy E60, teraz auta są 'online' i na bieżąco aktualizowane, jest Remote Services itp.

Tylne lampy w G30 LCI - ok, jest na to oficjalny retrofit,

Kamera cofania, czy nawet kamery 360* - ok,

Ale zabawy z FSC to za daleko moim zdaniem w takich autach.

 

A w ASO to nie kwestia szkoleń itp. Każde takie modyfikacje ktoś robi na własną rękę, często softem który za darmo (a czasem i nawet za pieniądze) nie jest wprost dostępny.

Często taki soft jest wykrywany jako wirus na komputerze, a ASO nie moze sobie na takie coś pozowolić (ryzyko utraty/szyfrowania danych).

 

Poza tym, jak ASO miałoby wgrać patcha do MGU czy do ATM robiąc go offline? Jakoś to mi się nie klei, nie widzę tego - przecież to poniekąd sabotaż.

Edytowane przez luk_byd
Opublikowano

Pytanie poza konkursem - jak "zalegalizować" retrofit?

Wszystkie części ori, zakodowane, działa. I co dalej? Przeczuwam, że jak pojade do ASO to mnie wyślą na drzewo 🙂

Opublikowano
13 minut temu, Enriquez napisał(a):

Pytanie poza konkursem - jak "zalegalizować" retrofit?

Wszystkie części ori, zakodowane, działa. I co dalej? Przeczuwam, że jak pojade do ASO to mnie wyślą na drzewo 🙂

Wyślą bo musisz kupić części u nich i u nich założyć czy zakodować. Ale jeśli masz ogarniętego gościa od kodowania to oni mają certyfikację aso i mogą zrobić wpis do bazy. Z tym że kod jednostki w historii nie będzie tej z aso.

Opublikowano
Teraz, derlysy napisał(a):

Wyślą bo musisz kupić części u nich i u nich założyć czy zakodować. Ale jeśli masz ogarniętego gościa od kodowania to oni mają certyfikację aso i mogą zrobić wpis do bazy. Z tym że kod jednostki w historii nie będzie tej z aso. Mi, no fakt że to w serii F nie chcieli sprzedać kodu fsc do asystenta gdyż jak to powiedzieli względy bezpieczeństwa. Nie doposażam u nich więc oni się pod tym nie "podpiszą "

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Enriquez napisał(a):

Pytanie poza konkursem - jak "zalegalizować" retrofit?

Wszystkie części ori, zakodowane, działa. I co dalej? Przeczuwam, że jak pojade do ASO to mnie wyślą na drzewo 🙂

ASO Ci tego nie zrobi ponieważ jak chciałem dołożyć ładowarkę bezprzewodową to mi powiedzieli że nie mają instrukcji jak to zrobić, producent nie przewiduje dołożenia takiego akcesorium.

Spróbuj zadzwonić do nich https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017 i zapytać, ale według mnie stracisz gwarancję przy takiej modyfikacji (jeśli posiadasz), przynajmniej na sporą część elektroniki w aucie.

Opublikowano

Zrozumiałe panowie, jak sie ma wszystko jak bóg przykazał to tylko można przekombinować.

Ale jak klient przykładowo sprowadził jakiegoś ulepa ze Stanów to i tak już pewnie aso nie zobaczy 😁 Jeden wybierze stan oryginalny i bezkolizyjne auto, a drugi woli kupić rozkurwione i dziobać przy nim aż się nie zesra całkiem 🙂 

No ale jeżeli kupiłeś bezkolizyjne auto w stanie oryginalnym i chcesz robić skomplikowane przekladki, koledzy wyżej wiedzą co mówią i mają rację. Jednak nie o tym ten temat 

Ten Autoryzowany serwis BMW (nawet godny polecenia) znajduje się w krk, to z Gdańska jednak kawałek:) No i tak jak powyżej to będzie okropnie droga zabawa, wolałbym chyba sobie najnowszego macbooka pro przykleic do podsufitki na miejsce odsłoneczka 😄

Przykładowo ja mam navi business pro hifi hud itp a jednak zegary prezes wybrał pół-analogowe. Myślałem co by nie zmienić na digital (u mnie to praktycznie plug&play) ale w sumie mam to już w dupie dobrze jest jak jest czytelność jest doskonała i mnie to gowno obchodzi ze ktoś widzi "stare" zegary 

Opublikowano
15 godzin temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Zrozumiałe panowie, jak sie ma wszystko jak bóg przykazał to tylko można przekombinować.

Ale jak klient przykładowo sprowadził jakiegoś ulepa ze Stanów to i tak już pewnie aso nie zobaczy 😁 Jeden wybierze stan oryginalny i bezkolizyjne auto, a drugi woli kupić rozkurwione i dziobać przy nim aż się nie zesra całkiem 🙂 

No ale jeżeli kupiłeś bezkolizyjne auto w stanie oryginalnym i chcesz robić skomplikowane przekladki, koledzy wyżej wiedzą co mówią i mają rację. Jednak nie o tym ten temat 

Ten Autoryzowany serwis BMW (nawet godny polecenia) znajduje się w krk, to z Gdańska jednak kawałek:) No i tak jak powyżej to będzie okropnie droga zabawa, wolałbym chyba sobie najnowszego macbooka pro przykleic do podsufitki na miejsce odsłoneczka 😄

Przykładowo ja mam navi business pro hifi hud itp a jednak zegary prezes wybrał pół-analogowe. Myślałem co by nie zmienić na digital (u mnie to praktycznie plug&play) ale w sumie mam to już w dupie dobrze jest jak jest czytelność jest doskonała i mnie to gowno obchodzi ze ktoś widzi "stare" zegary 

Ja mam w Szczecinie magika od retrofitu z certyfikatem i wpisem do bazy 😉 to z Gdańska nie masz tak daleko 😛

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 godzin temu, Enriquez napisał(a):

Pytanie poza konkursem - jak "zalegalizować" retrofit?

 

Dodajesz e-sysem FA do VO w aucie.

Przy pierwszym podłączeniu do Ista Online nastąpi synchronizacja i będzie widoczny już po vin (oczywiscie nie w dekoderach bo te maja tylko dane fabryczne)

Opublikowano

mam NBT EVO ID 6

to chyba ten watek raczej mam wysjaniony i chyba zrobie jak radzicie i odpuszcze te zmiany, bo w sumie tu tez wszystko widac itd, a chec zmiany na wiekszy display lub zegary digitalowe to juz czysta fanaberia ktora nie idzie w parze z ryzykiem z tego co widze jak i oczywiscie z kosztami. Jestem zaskoczony ze takie zmiany az tyle kosztuja prawde mowiac..

Ale mam do Was kolejne pytanie. Bo chcialem aktywowac u siebie video in motion za pomoca bimmer code'a,

ale ku mojemu zdziwieniu wogole nie mam takej opcji aktywnej w zakladce headunit. Widizalem tez ze mozna vim aktywowac uzywajac skrotu trzymajac pokretlo od menu do gory przez 10 sec, potem nacisnac media.menu.media i pojawia sie okno z opcja deactivate speedlock, ale ku mojemu zdziwieniu pomimo wieku podejsc i prob by to zrobic taka opcja u mnie nie wyswietla sie wogole... Wiec pytanie czy tego tez nie bede mogl zrobic w moim aucie wogole? 

dzieki panowie z gory za pomoc

  • Moderatorzy
Opublikowano

No ale właściciel musi pamiętać aby zrobić w ASO odczyta auta i dopiero później pozwalać na programowanie.

Jeśli będzie ta kolejność to zadziała na 100%

Opublikowano
45 minut temu, Kruk napisał(a):

No ale właściciel musi pamiętać aby zrobić w ASO odczyta auta i dopiero później pozwalać na programowanie.

Jeśli będzie ta kolejność to zadziała na 100%

a w ista to mozna jakos przestawic? czy musze to zrobic wylacznie w aso?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.