Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam od jakiegoś czasu problem z moim F10. Wyskakuje mi błąd katalizatora banku 2. Zamieniłem miejscami tylne sondy i trochę to poprawiło odczyt, ale błąd dalej jest zapisywany. Zaglądałem do katalizatora od tyłu i wygląda idealnie. Na dniach chce jeszcze zerknąć od strony pierwszej sondy. 

 

W ciągu roku wymieniłem komplet świec (pęknięta porcelanka na cylindrze 1), i komplet cewek (sporadyczne wypadanie zapłonu, głównie uszkodzone 2 cewki, cylinder 3 i 5).

 

Patrząc na wykresy podczas jazdy to problem jest ewidentnie na niskich prędkościach obrotowych/niskim przepływie spalin. Podczas normalnej eksploatacji ( po skasowaniu błędu na trybie warstwowym) sondy dobrze pokazują, gdy na 1 sondzie jest ponad 2V to tylne sondy pokazują okolice 0V. Gdy na 1 sondzie jest poniżej 2V to tył pokazuje 0.75-0.9V. Wystarczy jednak pojechać na miasto i na niskich obrotach gdy na banku 1 napięcie stopniowo spada z 0.9 w dół o tyle na banki 2 napięcie z 0.9 spada w dół bardzo w sposób szarpany

O dziwo podmiana tylnych sond trochę poprawiła sytuację. Wcześniej błąd pokazywał się co 30/50km, a teraz co 100/200km.

 

Obserwując to wszystko myślę, że katalizator na banku 2 jest do wymiany. Auto ma 190kkm. Ale co teraz? Kupić oryginalny katalizator, używany, czy zamienniki wkładów? 

IMG_20240204_174247.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.