Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie czy ktoś wymieniał hamulce przednie na zamienniki ate, zimmer itp. Czy nie warto oszczędzać i kupować oryginały. Nowy zestaw ori to koszt ok. 4k zł. Zamienniki poniżej 2k zł. Dodatkowo przy ori trzeba zamówić podobno czujniki zużycia tylko nie wiem po co skoro na komputerze i tak nie można sprawdzić stopnia zużycia klocków i tarcz.  

Opublikowano
15 godzin temu, Rafiksq napisał(a):

Panowie czy ktoś wymieniał hamulce przednie na zamienniki ate, zimmer itp. Czy nie warto oszczędzać i kupować oryginały. Nowy zestaw ori to koszt ok. 4k zł. Zamienniki poniżej 2k zł. Dodatkowo przy ori trzeba zamówić podobno czujniki zużycia tylko nie wiem po co skoro na komputerze i tak nie można sprawdzić stopnia zużycia klocków i tarcz.  

na komputerze nie sprawdzisz aktualnego bo czujnik to nie jest miernik grubości klocka tylko jest po to, że jak klocek zbliża się do końca to wtedy leci sygnał o konieczności wymiany.

Opublikowano
19 godzin temu, Rafiksq napisał(a):

 Dodatkowo przy ori trzeba zamówić podobno czujniki zużycia tylko nie wiem po co skoro na komputerze i tak nie można sprawdzić stopnia zużycia klocków i tarcz.  

Nie trzeba jak nie wyświetliło komunikatu o zużyciu klocków, trzeba natomiast rozpiąć i ponownie podpiąć wtyczkę tego czujnika od instalacji auta wtedy auto myśli że dostało nowy czujnik i stary działa jak nowy. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Nie trzeba jak nie wyświetliło komunikatu o zużyciu klocków, trzeba natomiast rozpiąć i ponownie podpiąć wtyczkę tego czujnika od instalacji auta wtedy auto myśli że dostało nowy czujnik i stary działa jak nowy. 

A w tych nowych oprogramowaniach system wyrzuci informacje ze klocki są do wymiany? Bo nigdzie nie widziałem takie opcji a brat w m240 z 2018 miał opcje sprawdzenia czy już są do wymiany czy nie. 

Opublikowano
13 godzin temu, Ponta napisał(a):

Tylko ori.

Bo? pozlacane sa? czy jak nie pisze bmw to nie beda dzialac?

  • Haha 2

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Moderatorzy
Opublikowano

Najwidoczniej mało tarcz zajeździłeś w swoim życiu.
Tarcze robione dla BMW z logiem BMW przez producenta X to nie to samo co tarcze producenta X bez tego loga. Poczytaj na googlach, dziesiątki stron.

  • Dziękuję 2
Opublikowano
55 minut temu, Ponta napisał(a):

Najwidoczniej mało tarcz zajeździłeś w swoim życiu.
Tarcze robione dla BMW z logiem BMW przez producenta X to nie to samo co tarcze producenta X bez tego loga. Poczytaj na googlach, dziesiątki stron.

Tarcz/klocków trochę zużyłem w życiu, i ogólnie klocki/tarcze renomowanych producentów nigdy nie były gorsze, a często lepsze (od razu doprecyzuję że nie robiłem pomiarów drogi hamowania, ani nie mierzyłem ile na zestawie można zrobić KM, mówię o czysto subiektywnych odczuciach z jazdy). Co prawda nie było to w BMW więc postanowiłem poszukać w googlach jak radziłeś, może rzeczywiście BMW ma jakieś magiczne te klocki. Przeglądnąłem kilka stron, kilkadziesiąt wpisów i nigdzie nie znalazłem potwierdzenia Twoich słów. Generalnie OEM zalecają ludzie którzy albo nie mieli do czynienia z aftermarketowymi i na wymianę żarówki jadą do ASO, albo kupili jakiś tani shit i płaczą że słaby. Jest wiele postów gdzie ludzie chwalą różne marki nie OEM.

  • Haha 2

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem z bmw, wedlug mnie, jest taki: tarcze praktycznie w kazdym modelu sa za male srednica, dlatego oem zapewnia to ze sie nie krzywia, jakosc jest po prostu najlepsza. Osobiscie, jesli nie oem, montuje, zgodnie z dostepnoscia

1. Brembo, jesli dostepna wersja xtra, stawiam je wyzej niz oem i to wtedy jest nr1. 

2. Jurid 

3. Textar 

Do aut z logo M, tarcze SHW. 

Opublikowano
16 godzin temu, Rafiksq napisał(a):

A w tych nowych oprogramowaniach system wyrzuci informacje ze klocki są do wymiany? Bo nigdzie nie widziałem takie opcji a brat w m240 z 2018 miał opcje sprawdzenia czy już są do wymiany czy nie. 

Jak masz czujnik na klockach to wyrzuci, a kwestia odliczania czasu/dystansu do wymiany to kwestia kodowania auta

Opublikowano
W dniu 7.03.2024 o 14:01, Krzyś111685053072 napisał(a):

Jak masz czujnik na klockach to wyrzuci, a kwestia odliczania czasu/dystansu do wymiany to kwestia kodowania auta

Ok ale jeśli klocki czy tarcze są rzeczywiście do wymiany do komputer wyrzuci informacje ? Mam przejechane 60k km i zaczęły piszczeć. Skoro maja czujnik to jak ten czujnik działa w jakiś sposób ma pokazac ze do wymiany ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.