Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od niedawna jestem posiadaczem X5 3.0 w benzynie,

zauważyłem, że przy temperaturach zewnętrznych takich jak teraz, czyli na poziomie około 10 stopni, samochód potrzebuje około 2-3km żeby uzyskać temp wody w połowie wskaźnika.

Wydaje mi się, że to trwa strasznie długo, muszę jechać prawie 10 minut aby się ugrzał. Nie wiem czy też tak macie, czy może mam uszkodzony termostat.

Aż się boję pomyśleć ile to będzie trwało jak byłby mróz.

Wszystkie inne samochody jakie miałem uzyskiwały temperaturę znacznie znacznie szybciej... No ale to były mniejsze silniki bo 2.0.

Proszę o jakieś info czy tak to powinno wyglądać, bo może się czepiam.

Opublikowano

Najłatwiej to będzie pomierzyć temperatury na wężach chłodnicy jeden z nich musi być zimny do momentu aż silnik nagrzeje się do 90 stopni jak zacznie się grzać wczesniej to termostat jest niesprawny.

Opublikowano

Chyba szukasz dziury... I nie do końca jasne jest po ilu ostatecznie Ci się nagrzewa, napisałeś 2-3km i równocześnie 10min, gdyby przyjąć 3km, czyli gorszy scenariusz, to wychodzi prędkość 18km/h. Przy takiej prędkości nagrzewanie na pewno jest dłuższe, ale w praktyce znaczy to, że jedziesz i stoisz, żeby taka średnia wyszła. Auto tym szybciej się zagrzeje, im szybciej będzie na stałych obrotach wyższych niż jałowe. Nie mylić tu, że piszę o ciśnięciu auta jak jest zimne. Zatem jeśli stoisz w korku, nagrzewanie będzie trwało dłużej. Załóżmy, że trzymamy się bardziej podanego czasu, tj. 10min na nagrzanie. Mam 40i i powiedziałbym, że to normalna wartość, chwila jednak jest potrzebna, aby złapał docelową temperaturę, na pewno nie jest to 1-2min. A trwa tym dłużej, im więcej stoisz w korku.

Napisałeś o połowie wskaźnika, czyli zakładam temperaturę docelową. W X5 nie ma niestety osobnego wskazania na temp. płynu chłodzącego i temp. oleju, nie można tego sprawdzić, co na marginesie jest bidne. Choćby w Passacie można sprawdzić temp. oleju, a ta jest inna niż ta ze wskaźnika płynu. Ale to inny temat, w którymś wątku już poruszany zresztą. Osobiście nie wiem, czy ten wskaźnik pokazuje rzeczywiście temp. oleju, czy raczej płynu. Instrukcja mówi, że to wskaźnik temp. silnika. Jeśli pokazuje bardziej olej, to też wolniej będzie rósł.

Na koniec, czytając to zdanie:

"Wszystkie inne samochody jakie miałem uzyskiwały temperaturę znacznie znacznie szybciej..."

Tzn. ile czasu? Benzyna czy diesel? I zakładam, że mowa o wskaźniku temp na wyświetlaczu, czyli zazwyczaj nie oleju a płynu, więc mogłoby być szybciej. Ale muszę przyznać, że jestem zdziwiony stwierdzeniem "znacznie znacznie szybciej" (czyli co? 2-3 minuty, no bo to jest tak znacznie w odniesieniu do 10min), bo miałem kilka aut w życiu i nie mam podobnych obserwacji.

  • Lubię to 1
Opublikowano

To nie jest kwestia szukania dziury, samochód ma przejechane 15tyś z czego ja zrobiłem 500km i ma jeszcze pół roku gwarancji. Być może termostat jest sprawny, ale jeśli nie, to wolałbym go wymienić na koszt ASO.

Poczyniłem dzisiaj dokładne oględziny no i tak to wygląda:

temperatura wody/silnika dochodzi do połowy wskaźnika po przejechani 3,2km przy prędkości średniej 34km/h i temperaturze powietrza +9C.

Monitorowałem również temp oleju. Po osiągnięciu temp. oleju około 60C wskaźnik temp wody/silnika zaczyna się podnosić. Przy temp oleju 75C , wskaźnik wody/silnika dochodzi do połowy.

W sumie to nie wiem co pokazuje ten wskaźnik - może to nie jest temp wody tylko jakaś uśredniona temp silnika...

Pomimo że wskaźnik leży na dole, to z nawiewów ogrzewania wyraźnie czuć ciepło.

Poprzednio jeździłem A6 45 TFSI, i pierwsze oznaki ruchu wskazówki temperatury płynu, były widoczne po przejechaniu 0.5km. Po około 1km wskaźnik wody pokazywał prawie połowę, ale olej był zimny, miał może z 50C. W audi wskaźnik miał podziałkę w stopniach C, w BMW nie wiadomo co pokazuje i gdzie jest jego "początek". Chyba zainwestuję w interfejs żeby podejrzeć tą temperaturę, bo nie daje mi to spokoju.

Ciekawy jestem, czy inni użytkownicy, 40i też mają spostrzeżenia, że wskaźnik temperatury dość leniwie dochodzi do połowy wskazań?

 

Opublikowano

Jak dla mnie jest ok. Wczoraj jak jechałem, to zwróciłem też uwagę, mniej więcej tyle samo trwało jak u Ciebie. Nie wiem, jak monitorowałeś temp. oleju, ale spostrzeżenia potwierdzają, co pisałem, że to temp. silnika, czytaj bardziej oleju niż płynu. W Audi, jak i w VW, jak zresztą sam napisałeś, wskaźnik to był płyn, olej można osobno sprawdzić, a to są dwie różne sprawy, różnica jest nie w sekundach a minutach, aby temp. oleju dobiła do tej płynu. Oczywiście inni użytkownicy 40i niech też się podzielą, ale jak napisałem dla mnie wszystko wygląda ok. u Ciebie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 minut temu, kenhor napisał(a):

Jak dla mnie jest ok. Wczoraj jak jechałem, to zwróciłem też uwagę, mniej więcej tyle samo trwało jak u Ciebie. Nie wiem, jak monitorowałeś temp. oleju, ale spostrzeżenia potwierdzają, co pisałem, że to temp. silnika, czytaj bardziej oleju niż płynu. W Audi, jak i w VW, jak zresztą sam napisałeś, wskaźnik to był płyn, olej można osobno sprawdzić, a to są dwie różne sprawy, różnica jest nie w sekundach a minutach, aby temp. oleju dobiła do tej płynu. Oczywiście inni użytkownicy 40i niech też się podzielą, ale jak napisałem dla mnie wszystko wygląda ok. u Ciebie.

Wszystko, ok, szuka dziury w całym.

Opublikowano
13 godzin temu, kenhor napisał(a):

 Nie wiem, jak monitorowałeś temp. oleju,

Jest w menu: CAR \ MONITOROWANIE JAZDY \ WSKAŹNIKI SPORTOWE

IMG_20240307_114606830_HDR.jpg

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Zrobiłem test co pokazuje wskaźnik temperatury w wersji G05 40i, może się komuś przyda.

Wskazówka opuszcza pole niebieskie - temp wody 60C, olej 60C.

W połowie do połowy (około 1/4 białego pola)  67C woda, 70C olej.

W połowie wskaźnika: woda 75-95C, olej 89-105C  - gdy już dojdzie wskazówka do połowy, to pomimo wahań temperatury, wskazówka nie porusza się.

Ogólnie spostrzeżenie jest takie, że olej rozgrzewa się w miarę identycznie podążając za temp wody tak do około 70C. Następnie temperatura oleju wyprzedza temp wody. Maksymalna odchyłka nie przekracza 10C.

Wniosek jest taki, że jak wskaźnik temp dojdzie do połowy, to w zasadzie można uznać że olej jest rozgrzany do temp pracy.

To informacja dla tych co nie mają podglądu na temp oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.