Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

rozmawiałem ostatnio z mechanikiem odnośnie trwałości B47 i ogólnie jest to silnik warty zastanowienia ale jego zdaniem tylko wersja o mocy 150 KM, ta mocniejsza jest wyżyłowana i przez to słabsza. Też macie takie zdanie? Czy pomijając osiągi, a skupiając się tylko na trwałości, jest ona tak zauważalnie wyższa?

  • Moderatorzy
Opublikowano

190 KM z dwulitrowego diesla to wyżyłowana wersja? Zmień mechanika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dokladnie. A ja dodam jeszcze od siebie, ze trzeba miec 17 lat i pol mozgu, zeby wiekszosc pracy silnika, korzystac z pelnej mocy. Kto, tak naprawde, w codziennym uzytkowaniu, korzysta z tych 190 koni? Turbo pompuje cos tam ledwie ledwie i nie ma to znaczenia czy jezdzisz 18d czy 20d. A tak przy okazji. W przypadku F10 mozna spokojnie kupowac 518d i wgrac program od 520d, bo to identyczne silniki co do srubki. W F30 juz tak rozowo nie jest. Ale mozna np. kupic 316d i wrzucic program od 318d, bo to tez ten sam silnik tylko z innym programem.

Edytowane przez mmw
Opublikowano

Ok, wyżyłowanie to pewnie nieadekwatne słowo. 
 

A w takim razie inaczej, czy ogólnie pojęta trwałość tych silników jest jakoś zauważalnie różna? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiadomo, ze jak ktos by jezdzil ciagle na maksa, do odciecia, to mocniejsza wersja zawsze dostanie mocniej w d.. bo turbina daje wieksze cisnienie i ogolnie obciazenie silnika jest wieksze. Tylko, ze nigdy tego nie bedziesz wiedzial. Rownie dobrze poprzedni wlasciciel slabszej wersji mogl jezdzic jak porabaniec, a wlasciciel mocniejszej, spokojnie i z glowa. Wtedy 18d bedzie zameczone, a 20d w swietnej kondycji. Wazniejsze, pod katem trwalosci silnika, w mojej opinii jest to, czy auto ma skrzynie reczna, czy automatyczna. Zawsze silnik przy automatycznej skrzyni pracuje w zdecydowanie lepszych warunkach.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Moje B47 ma już prawie 250 tys. km z czego od ponad 120tys. km jest po programie.

Jak to jest wyżyłowane to co z VW który z 2.0D w serii ma 240KM a w stage 1 robią z tego prawie 300 😄

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano

Odnośnie do skrzyni to pełna zgoda, nie spotkałem się z inną rekomendacją niż „bierz automat”. 
 

@Kuj0n a ile mocy udało Ci się wycisnąć po programie? 
Zastanawiam się też czy jeśli pierwszy właściciel zmieniał olej co 30 tys. km i kupowałbym samochód z przebiegiem ok. 150 tys. to czy od razu liczyć w kosztach wymianę rozrządu. Te 250 tys. km to udało Ci się przejechać na jednym rozrządzie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wycisnąć to wielkie słowo. Powtarzalnie 220KM, ale jak się dobrze schłodziło IC to było praaaaaawie 230KM, wiadomo jak to na hamowni... No ale nie o moc tu chodzi a o niutki, doszło prawie 100Nm i dupohamownia bardzo zadowolona.

IC w B47 F3x jest taki sam jak w B57.

Rozrząd wymieniony przy 215tys. km.

Mój przyjechał z Austrii i w niecałe 2 lata miał nalatane 130tys. km, więc nawet jak miał wymieniany olej co 30kkm to nie był dla mnie wyznacznik to motogodzin nie było aż tak dużo.

Dla mnie, to nie była wielka różnica czy ktoś jeździ 50km/h i wymienia olej co 15tys czy jeździ 100km/h i wymienia co 30kkm. Czas pracy ten sam. Nie brałem uwagę, tego czy ktoś ładował 200km/h bo to 2 litrowy a nie 3 litrowy diesel.

 

Edytowane przez Kuj0n
  • Dziękuję 1

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.