Skocz do zawartości

Jaki materiał na fotele?


Bialybst

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie zmiana statusu wczoraj na 182 czyli z tego co wiem rozładowane w Bremerhaven... pewnie odbiorę pod koniec marca chociaż chciałem za 1,5tyg pojechać na przedłużony weekend już nowym ... jednak muszę dobić do 9m-cy od zamówienia 😕 nie mówiąc co Kobiety potrafią w tym czasie ogarnąć ...

czy ktoś z Was ma do polecenia dobrego brokera ubezpieczeniowego (najlepiej we Wrocławiu), kiedyś bezwzględnie najlepsze (cena/zakres) było ubezpieczenie udzielane przez ASO BMW - Allianz. Niestety z tego co wiem została najwyższa cena... Ktoś z Was poleca szczególnie jakiegoś ubezpieczyciela, zawsze biorę ubezpieczenie z assistance od 0km i możliwie najdłuższym okresem auta zastępczego w razie awarii/kradzieży oraz oczywiście naprawa tylko i wyłącznie w ASO bez amortyzacji części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, macste napisał(a):

u mnie zmiana statusu wczoraj na 182 czyli z tego co wiem rozładowane w Bremerhaven... pewnie odbiorę pod koniec marca chociaż chciałem za 1,5tyg pojechać na przedłużony weekend już nowym ... jednak muszę dobić do 9m-cy od zamówienia 😕 nie mówiąc co Kobiety potrafią w tym czasie ogarnąć ...

czy ktoś z Was ma do polecenia dobrego brokera ubezpieczeniowego (najlepiej we Wrocławiu), kiedyś bezwzględnie najlepsze (cena/zakres) było ubezpieczenie udzielane przez ASO BMW - Allianz. Niestety z tego co wiem została najwyższa cena... Ktoś z Was poleca szczególnie jakiegoś ubezpieczyciela, zawsze biorę ubezpieczenie z assistance od 0km i możliwie najdłuższym okresem auta zastępczego w razie awarii/kradzieży oraz oczywiście naprawa tylko i wyłącznie w ASO bez amortyzacji części.

Gratulacje zmiany statusu! Trochę off-topic nam się tutaj zrobił.

Co do ubezpieczenia, to tak Allianz drogi, ale żony G01 ubezpieczaliśmy w Hestii - bardzo fajny pakiet dealer'a - wyszedł ok 9K PLN (2.6%) - polecam jako alternatywę do Allianza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trochę tak, może po wyczerpaniu tematu poprosimy admina o skasowanie naszych postów 😀 Znajomi odbierali miesiąc temu Corollę i właśnie wybrali Hestię czyli mają dobry produkt... dzięki za hinta, do sprawdzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, macste napisał(a):

u mnie zmiana statusu wczoraj na 182 czyli z tego co wiem rozładowane w Bremerhaven... pewnie odbiorę pod koniec marca chociaż chciałem za 1,5tyg pojechać na przedłużony weekend już nowym ... jednak muszę dobić do 9m-cy od zamówienia 😕 nie mówiąc co Kobiety potrafią w tym czasie ogarnąć ...

czy ktoś z Was ma do polecenia dobrego brokera ubezpieczeniowego (najlepiej we Wrocławiu), kiedyś bezwzględnie najlepsze (cena/zakres) było ubezpieczenie udzielane przez ASO BMW - Allianz. Niestety z tego co wiem została najwyższa cena... Ktoś z Was poleca szczególnie jakiegoś ubezpieczyciela, zawsze biorę ubezpieczenie z assistance od 0km i możliwie najdłuższym okresem auta zastępczego w razie awarii/kradzieży oraz oczywiście naprawa tylko i wyłącznie w ASO bez amortyzacji części.

Wygląda na to, że tym samym statkiem przypłynęły. Zobaczymy kto pierwszy odbierze 😁 Co do ubezpieczenia - ja wybrałem właśnie Hestię od dealera BMW, cena bardzo fajna, Allianz wyraźnie droższy. 

Rzeczywiście lekki off-topic ale mam pytanie - planujecie nakładać na starcie folię PPF? Bo ja właśnie dogrywam opcję Full Front + powłoka elastomerowa, ale jeszcze trochę się waham czy nie zostać tylko przy powłoce ceramicznej.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mario79 napisał(a):

Wygląda na to, że tym samym statkiem przypłynęły. Zobaczymy kto pierwszy odbierze 😁 Co do ubezpieczenia - ja wybrałem właśnie Hestię od dealera BMW, cena bardzo fajna, Allianz wyraźnie droższy. 

Rzeczywiście lekki off-topic ale mam pytanie - planujecie nakładać na starcie folię PPF? Bo ja właśnie dogrywam opcję Full Front + powłoka elastomerowa, ale jeszcze trochę się waham czy nie zostać tylko przy powłoce ceramicznej.. 

Z mojej strony żadnych folii (ewentualnie na próg załadunkowy) czy ceramiki  - dobry wosk raz na 2-3 miesiące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, neokrk napisał(a):

Wygląda na to że mój samochód rownież dotarł 😎 może uda się odebrać przed świętami

Gratulacje. Czyli wychodzi na to, ze miałem rację. Zobaczymy teraz jak dealerzy się spiszą. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jest w posiadaniu tapicerki Merino Tartufo? Jak wrażenia przy dłuższych trasach?

Pierwsze wrażenia są takie, że siedzi się na niej przekozacko, bez porównania do twartej Sensatec Cognac.

20240217_121210.jpg

20240217_122135.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 1.03.2024 o 23:05, nokia6pl napisał(a):

Mam Vernasca w swojej 430i G26 i ja komfort oraz jakość nie mogę narzeka. Co prawda dopiero zrobiłem 6 tys km( auto ma 36k) ale nawet przy trasie 900 km jest bezproblemowo ( Como we Włoszech - Lipsk Niemcy ), ciało się nie klei do niej a myślę że łatwiej dbać niż o alcantare 

IMG-20240226-WA0003.jpeg

Nie wiem czy to tylko moja przypadłość ale jeśli seryjna to proponuję nałożyć jakąś matę na fotel kierowcy. Mam dokładnie takie same fotel Skóra Vernesca Black w 330ix G20 z przebiegiem ok 48tyś. Właśnie w maju skończyła mi się gwarancja a w czerwcu odezwał się fotel kierowcy. Ta harmonijka na wysokości kręgosłupa zrobiła się lekko jaśniejsza i klejąca do ubrania. Póki co nie zostawia śladów ale już podobny efekt jest pod prawym udem na siedzisku, tutaj klei się jakby ktoś rozlał miód i zostawia czarny ślad na ubraniach. Ubrania do wyrzucenia, niczym tego nie da się zmyć.

Dodam, że co pół roku całość zabezpieczana w detailingu i przez te dwa lata nie było żadnych akcji z mojej winy na tym fotelu. Będę próbował reklamować w salonie choć pewnie marne szanse ale jakby ktoś miał jakieś sugestie to będę wdzięczny.

IMG_3793.jpeg

IMG_3794.jpeg

IMG_3795.jpeg

IMG_3796.jpeg

Edytowane przez stratus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już trochę musztarda po obiedzie, ale proponuję zabezpieczenie foteli powłoką Colourlock Top Life. Oczywiście najpierw trzeba je wyczyścić softem również od Colourlocka. Wszystko do zrobienia samemu. Koszt około 300 zł, trochę zabawy, dobre pół dnia roboty, lub dwa popołudnia, raz do roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego już nic nie uratuje. Jedynie lakierowanie u fachowca,ale to jest właśnie cały urok skaju. To samo się tyczy mebli. Skaj to największe badziewie i lepiej mieć materiał niż takie coś. No i przede wszystkim użytkownikom się wydaje,że skaj się impregnuje. W ten sposób ściera się powłokę a potem właśnie zaczyna schodzić pigment. Skaj tylko i wyłącznie czyści się wodą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież Vernasca to naturalna skóra. Słabej jakości wg mnie, bo słabej, ale naturalna skóra. Chyba, że coś się zmieniło w tej kwestii. Ja osobiście jak jej dotknąłem, to szybko podjąłem decyzję o dopłacie do Merino.

Skórę można uratować we własnym zakresie, zabarwić ją ponownie produktami wyżej wspomnianej firmy. Na yt jest mnóstwo filmików na ten temat. Na pewno wymaga to trochę zabawy, ale w razie niezadowolenia z efektu można oddać auto w ręce detailerów, którzy użyją dokładnie tych samych produktów. Ja wolałem wydać 300 zł na powłokę i "ubezpieczenie" 12 zainwestowanych tysięcy w tapicerkę Merino.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merynos zawsze fajniejsza opcja ale na pewno nie trwalsza. Zresztą po jeździe w  wentylowanych merino w M3C z całą premedytacją poszedłem w vernascę (fakt, że jedyna opcja w przypadku foteli M które były dla mnie finalnoe 1st prio) ale ani merino ani wentylacja w M3C nie są dobrej jakości. Nie to co w starej 5er E60 czy F10... niestety. Chyba dobrze już było....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, macste napisał(a):

ani merino ani wentylacja w M3C nie są dobrej jakości

Z tym się akurat w pełni zgadzam. Wentylacja to porażka.

Dla mnie osobiście Vernasca w dotyku nawet za bardzo nie przypomina naturalnej skóry, jest bardzo sztywna. Merino od biedy, ale szału też nie robi. Z dwojga złego wolałem dopłacić 12 tys do Merino niż 7 tys do Vernaski.

Tak czy siak, w obu przypadkach, ja bym zabezpieczał skóry powłoką, szczególnie jasne, podatne na odbarwienia od ubrań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest jasne skóry warto zabezpieczyć. Sam mam czarne ale i tak zabezpieczyłem ceramiką Gyeona. Zobaczymy, ale po F30 z rudymi skórami (10lat) wydaje mi się, że tym skórom nie ma prawa się nic stać poza zadrapaniami, których żaden material dobrze nie zniesie...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2024 o 17:28, komoornik napisał(a):

Pytanie czy jesteś w stanie udowodnić że stosowane środki detailngowe się do tego nie przyczyniły?

Znam taką retorykę i oczywiście nie jestem w stanie tego udowodnić. Choć robione to było na wszystkich fotelach, pozostałe jednak są ok. Tak samo jeśli nic bym nie robił to okazało by się, że to moja wina bo nie zabezpieczałem. Jakby nie patrzeć [BAD] z tyłu. 
Spróbuję skorzystać z „good will” producenta.  Wymiana na nowe poszycie fotela kierowcy to ok 9tys sam materiał, sprawdzone w sklepie salonowym, a co ciekawe na dzisiaj niedostępne i nie wiadomo kiedy i czy będzie. I tak bym nie wymienił. Spróbuję skorzystać z powyższej rady na samodzielny ratunek. Ostatecznie zostaje mata na fotel za 2 stówki. 
 

Trochę żałosna jakość premium …

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć

 

Odświeżam wątek foteli.

 

Potrzebuję porady odnośnie wyboru tapicerki do G20 LCI2 330ix. Obecnie w konfiguratorze do wyboru jest: materiał, sztuczna skóra Sensatec i skóra Vernasca.

 

Miałem okazję przejechać się modelem po drugim liftingu z podstawową tapiecerką materiałową i mam co do niej mieszane uczucia: nie jest tak przyjemna jak alcantara i wygląda tak sobie (chociaż to oczywiście kwestia subiektywna). W związku z tym pozostaje mi do wyboru Vernasca albo Senastec. Siedziałem na obu fotelach i miałem wrażenie, że Vernasca jest twardsza i mniej wygodna niż Senasatec. Może to kwestia "rozbicia się" - nie wiem, natomiast jest to prawdziwa skóra więc wydaje się, że trwałośc będzie lepsza niż sztucznej skóry.

 

 

Nie ukrywam, że na wizualizacjach bardzo podoba mi się Cognac ale nie ma opcji skóry naturalnej więc musiałbym decydować się na Senasatec. Ktoś z Was może się podzielić opinią po paru latach użytkowania? (chodzi mi o trwałość, łatwość czyszczenia). Jeżeli nie Sensatec Cognac to pewnie skończy się na "rozsądnej" czarnej Vernasce z niebieskim przeszyciem.

 

Dziękuję z góry za wszelkie porady i sugestie.

 

Pozdrawiam

Marcin 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Vernscę z niebieskim przeszyciem. Taka lepsza cerata... już się przyzwyczaiłem. Jedyna opcja do sportowych foteli.  Plus to trwałość vs sensatec to co czytałem. Jak będzie zobaczymy... ruda w F30 po 10 latach była jak nowa ale fakt, że dbałem i przebieg 120kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

Czytałem własnie różne wątki na bimmerpost i tam Sensatec generlanie jest chwalony (tak od LCI) i dla wielu osób jest wygodniejszy niż Vernasca. Małem podobne odczucia ale biorę poprawkę na to, że testowałem Sensatec Cognac w dwuletnim aucie demonstracyjnym vs Vernasca w nowej sztuce, która dopiero co przyjechała do salonu.

 

@macste  a jak oceniasz Vernascę pod kątem komfortu siedzenia, twardości? Siedząc na fotelu w salonie odczuwałem, że była wyraźnie twardsza niż Sensatec ale zakładam, że z czasem powinno być lepiej albo tyłek się po prostu przyzwyczai. Ja też będę robił raczej mniej km rocznie (~10-15kkm) więc zakładam, że przy moich przebiegach z vernascą nic się niei będzie działo. Mam jedynie wątpliwości co do wygody/koomfortu stąd odświeżyłem wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcin_196 napisał(a):

Dzięki za odpowiedzi.

 

Czytałem własnie różne wątki na bimmerpost i tam Sensatec generlanie jest chwalony (tak od LCI) i dla wielu osób jest wygodniejszy niż Vernasca. Małem podobne odczucia ale biorę poprawkę na to, że testowałem Sensatec Cognac w dwuletnim aucie demonstracyjnym vs Vernasca w nowej sztuce, która dopiero co przyjechała do salonu.

 

@macste  a jak oceniasz Vernascę pod kątem komfortu siedzenia, twardości? Siedząc na fotelu w salonie odczuwałem, że była wyraźnie twardsza niż Sensatec ale zakładam, że z czasem powinno być lepiej albo tyłek się po prostu przyzwyczai. Ja też będę robił raczej mniej km rocznie (~10-15kkm) więc zakładam, że przy moich przebiegach z vernascą nic się niei będzie działo. Mam jedynie wątpliwości co do wygody/koomfortu stąd odświeżyłem wątek.

Jest jeden moim zdaniem poważny minus sesnatecu względem standardowych foteli oraz vernasci. Wypada Ci pompowanie boczków w fotelu kierowcy. Sam zamówiłem przez to standardowa tapicerke, zależało mi na opcji veganskiej.

Edytowane przez GrzegorzKo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

Jest jeden moim zdaniem poważny minus sesnatecu względem standardowych foteli oraz vernasci. Wypada Ci pompowanie boczków w fotelu kierowcy. Sam zamówiłem przez to standardowa tapicerke, zależało mi na opcji veganskiej.

Rozumiem, dzięki za komentarz. Jestem świadomy braku pompowanych boczków ale wydaje mi się, że przeżyję bez tego. Mam to obecnie w F40 i szczerze mówiąc rzadko korzystam z pompowania (raz ustawione na początku) - zależało by mi bardziej na wygodzie i trwałości. Innym drobnym minusem Sensatecu jest też brak przeszycia na drzwiach.

Na początku nastawiłem się na fotele matriałowe ale po przetestowaniu nie przypadły mi do gustu. Opcja alcantary + Sensatecu w wersji sprzed LCI2 była wg mnie dużo fajniejsza ale niestety jest już niedostepna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny Sensatec nie ma przeszyć niebieską nicią. Brzmi to śmiesznie, ale moim zdaniem ma duży wpływ na odbiór wnętrza, które z przeszyciami jest znacznie fajniejsze, przytulniejsze, specjalniejsze. W sensatecu boczki drzwi nie mają nici w ogóle, co wygląda dużo gorzej. Ja osobiście skórę odpuściłem bo:

1. Dopłata 7k 🤯

2. Trzeba się bujać z impregnacją 

3. Siedzenia są twadsze, przynajmniej początkowo

4. Grzeje to się w lato, plecy mogą się kleić

Wziąłem m pakietową pseudo alcantare. Wygląda i przytulnie i sportowo, jest solidna, ma fajne pszeszycia, siedzi się mega wygodnie. Mogła by być trochę bardziej hmm czarna, jest taka lekko jakby wypłowiało-czarna. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.