Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie po zamknięciu auta pilotem czy grotem bagażnik się nie zamyka tzn nie zaklucza. Przy zamkniętym aucie naduszę przycisk otwarcia klapy bagażnik się otwiera i włącza się alarm. Próbowałem kodować w bimmetools lecz kompletnie nic nie daję ta funkcja. Próbowałem również w carly też bez rezultatu. Przywróciłem cas do ustawień fabrycznych bez rezultatu. Nie wiem co robić dalej.

Opublikowano

Jak się nie zapala to może być uszkodzony zamek i auto myśli że jest bagaznik zamknięty ale też nie do końca tak zadziała bo zmknięcie a zakluczenie zamka to pewnie 2 inne krańcówki. Nie wiem jak to fo końca działa ale być może auto widzi ze bagaznik jest zakluczony i nìe wysyła sygnału zamykania. Trzeba by na kompie sprawdzić jaki jest status tego zamka.

Opublikowano

Więc tak.Szukałem w inpie i ista nic takiego nie znalazłem. Ale światełko po otwarciu bagażnika świeci i gaśnie po zamknięciu. Po odłaczeniu prądu od klamki bagażnika nie można otworzyć naduszając przycisk więc chwilowo tak zostało. Natomiast problem nie zniknął. W bimmercode jest opcja zaknięcia bagażnika przy otwartym ale ta funkcją nie działa tzn dowolne zakodowanie tej opcji nie zmienia reakcji bagażnika. Ciągle można go otworzyc przyciskiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamek padl i tyle. Nie wiem za bardzo co Ty chcesz kodowac itd. Skoro dzialalo i przestalo, to w jaki sposob by jakas funkcja zmienila parametry. Poza tym nie ma takiej funkcji w sterowniku, zeby bagaznik sie nie zamykal w przypadku zamkniecia auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Mechanizm zamka ktory blokuje zamek przed otwarciem. W drzwiach masz te sama zasade. Dlatego jak robisz "wlam" do auta to mozesz otworzyc bagaznik. Teoretycznie do zamka nie masz klamki i mozesz go otworzyc tylko impulsem ze sterownika, ale nadal zamek jest blokowany po zamknieciu auta. Wez jakies inne bmw i przyloz ucho w okolice zamka klapy i zamknij auto z pilota. Powinno sie slyszec dzwiek blokowania zamka.

Jeszcze teraz sobie przypomniałem o jednym problemie w E90 typowym. Sprawdz czy kable nie masz popekane. Te które ida na zawiasie klapy z bagaznika do klapy.

 

 

Edytowane przez mmw
Opublikowano

Tak tylko to jest w e88 a to to samo auto. Kable wewnątrz są idealne. Przycisk otwierania klapy mam 2 jest taka sama przypadłośc. Ok zakupię zamek wymienię i zobaczą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak Ty w ogole zauwazyles ze ten zamek sie nie rygluje?

Opublikowano

Przypadkowo nadusiłem przycisk i klapa się otwarła. Wymiana zamka nic nie dała. Nic więcej nie robię. Odłączyłem przycisk otwierania bagażnika i ustawiłem otwieranie tylko pilotem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli przy zamknietym aucie mozna otworzyc bagaznik z zewnatrz??? To widzisz, ja Cie zle zrozumialem. Myslalem, ze Ty zamknales auto z otwarta szyba i wcisnales przycisk do otwierania bagaznika z wewnatrz. Powiem Ci, ze w ogole to jest dziwne, bo zawsze myslalem, ze gdy auto jest zamkniete, to nie ma mozliwosci otwarcia bagaznika z przycisku, nawet jak zamek nie rygluje.

A robiles jakakolwiek diagnostyke? ECU ma komunikacje z zamkiem. Jak masz wtyczke od zamka, powinna miec 4 piny, to sprawdz czy na pin nr 4 idzie 12V w momencie zamykania auta. Tylko oczywiscie zamknij zamek wczesniej, tak jakby klapa byla zamknieta, bo ECU musi wiedziec, ze klapa jest zamknieta.

Generalnie dziala to tak. Na pin nr 3 masz mase. Na pin 2 idzie 12V z ECU aby otworzylo zamek i jednoczesnie zamknelo obwod zarowki na pinie 1. Ta czesc dziala u Ciebie prawidlowo. W momencie gdy zamkniesz klape, to ten obwod zarowki sie otwiera i zamek wraca w stan oczekiwania na odbezpieczenie ponowne. Ciebie wlasnie interesuje pin 4, na ktory idzie 12V z ECU, na elektryczny silnik zamka, ktory ma go zamknac. To u Ciebie nie dziala. I teraz sa dwie opcje. Pierwsza, to ze masz uszkodzony ten przewod i prad nie dochodzi na pin nr 4. Druga opcja jest taka, ze ECU nie wysylka 12V na ten pin z jakiejs niewiadomej przyczyny. Sygnal idzie z Junction Box z modulu elektronicznego (pin nr 12). To jest taka bardzo dluga wtyczka na brzegu modulu. Jezeli na ten pin 4 nie dochodzi 12V w momencie zamykania auta, to musisz sprawdzic czy kabel ma przejscie pomiedzy ta wtyczka a wtyczka w ECU. Jak jest wszystko ok, to by wynikalo, ze w ECU cos padlo w funkcja centralnego zamka i nie wysyla 12V do zamka.

Jak na pin 4, w momencie zamykania auta, idzie 12V, to znaczy, ze masz pecha i kupiles tez padniety zamek.

Opublikowano

Znalazłem taki sam problem na forum angielskim. Tam też kolega walczył i nic nie pomagało. Dopiero zaktualizowanie jbbf załatwiło sprawę. Ja się do tego nie zabieram gdyż reczne otwieranie mi nie potrzebne. Zrobiłem jak pisałem i już ten temat odpusciłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.