Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie , znowu potrzebuje waszej pomocy . Dzisiaj po przejechaniu kilku km wyskoczył mi błąd , mało płynu chłodniczego . Otworzyłem maskę  a tam para i pełno wody . Sprawdzałem węże od zbiornika i są okej . Z tego co znalazłem w necie to możliwe że padł króciec wody , czy macie jakieś pomysły jak go wymienić ?

Opublikowano

Zlokalizowałem już króciec , auto muszę zwieść do Polski na lawecie , niestety na miejscu ciężko zrobić bez garażu . Masakra , króciec 90 zł , laweta 1200

Opublikowano

Na pewno i w Berlinie są tzw. Hobbywerkstatt, poszukaj, cena za godz. podnośnika 6-10E. Jak znajdziesz kogoś kto ci pomoże to w niewielkich pieniądzach to sam zrobisz.

spacer.png

Opublikowano

Już ogarnięte , Niestety tak jak każdy mówi na filmach , pęka króciec wody przy bloku silnika , u mnie padł przy 280tys  . Prawdopodobnie od drgań silnika . Powinna być akcja serwisowa na to , śmieszne  że w takich autach pada taka drobnostka powinni lepiej to zrobić , albo zrobić go z alu

IMG_0155.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja mam nalatane niecałe 260kkm. Tydzień temu wymieniałem rozrząd i kilka innych rzeczy ( głównie simeringi , oringi i uszczelki ). Ten króciec też miałem kupiony lecz mechanik olał sprawę bo trzeba było przy tym zdjąć kolektor ssący. 

Chyba będę musiał zrobić to sam przy okazji czyszczenia kolektora ssącego?

Powiedz mi ile płynu chłodniczego musiałeś dolać ( słyszałem, że 200 - 300ml ). Jakiej firmy kupiłeś króciec wodny ( ja zakupiłem Gates ).

 

Screenshot_20240302_183115_Chrome.thumb.jpg.7a221a2bf37a6799e1163a29eab90684.jpg

 

U mnie wymiennik ciepła ASB lekko podciekał. Jeśli będziesz chciał przy tej robocie wymienić dodatkowo oringi przewodu olejowego łączącej skrzynię automatyczną biegów z wymiennikiem ciepła podam ci numery oringów które są tańsze o 30,- zł. na sztuce ( mówię tu o dwóch oringach wchodzących do automatycznej skrzynki biegów)

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

A u mnie on się przetarł od filtra oleju przy przebiegu 280 k  już myślałem że płynu ubywa przez nowa chłodnicze egr bo stało się to krótko po wymianie 😂

Opublikowano

A jak już jest temat układ chłodzenia mam pytanie 

W samochodzie z silnikiem n47 pokazuje mi temperaturę ok 100% teraz mam nowszy model z silnikiem b47 i temperaturę pokazuje ok 80% i tak się zastanawiam czy termostat zepsuty czy w tych modelach tak pokazuje 🤔

Opublikowano (edytowane)

Optymalna temperatura pracy silnika to przedział pomiędzy 90~100°C, moze jeszcze wszystkiego nie wiem ale nie spotkałem silnika który mialby pracować w okolicy 80°C. Według mnie jest niedogrzany.

Edytowane przez Krzyś111685053072
Opublikowano

Tak robiłem sam , prosta sprawa . Przy okazji wyczyściłem kolektor ssący i wymieniłem uszczelkę pod kolektorem co mnie zdziwiło kolektor był czysty , może lekko zabrudzony . Stary płyn spuściłem i zalałem nowym . Oczywiście odpowietrzyłem układ odkręcając korek wlewu na pracującym silniku i mając klimatyzację na maxa ( maksymalna temperatura ) . Króciec kupiłem oryginalny za około 95zl . 
 

jeśli chodzi i zdjęcie kolektora , robiłem tak jak na filmie . Dodam od siebie że najlepiej odłączyć wszystkie kostki jest ich chyba 4 , i najlepiej odłączyć zaczepy kabli z kolektora. Łatwo wtedy wyjąć kolektor . Czas operacyjny całego zabiegu szacuje na 3-4 h tak na spokojnie bez stresu . Płynu dolałem 5l

Opublikowano

Co do temperatury , licznik pokazuje  temperaturę oleju a nie płynu . Z tego co się też dowiedziałem , te liczniki zakłamują i nie pokazują wiarygodnej temperatury . Najlepiej podłączyć kompa i sprawdzić w parametrach rzeczywistych . Zawsze zanim wyruszę w trasę albo gdzieś to siedzę i czekam z 5-10 min w aucie żeby się dobrze rozgrzało , skutki katowania auta na nie rozgrzanym silniku mogą prowadzić do uszkodzenia panewek . A sami wiecie jakie konsekwencje mogą być 😂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uogólniając......najszybciej rozgrzewa się płyn chłodniczy.  Następnie olej silnikowy a na końcu automatyczna skrzynia biegów. 

Wyglada to tak ,załóżmy że płyn chłodniczy łapie te ok. 90°C po przejechaniu 10km.... Olej silnikowy potrzebuje 20km a automatyczna skrzynia biegów 30km.

Ja osobiście najszybciej zagrzałem olej w ASB po przejechaniu 20km . Ale to było lato i jazdę kontynuowałem jadąc autostradą. Jeżdżąc po mieście czy drogach krajowych olej w ASB nagrzewania mi się w przedziale 25 - 30km.

Odnośnie wskazówki na zegarach- temperatura oleju silnikowego.  To wskazanie jest błędne. Ono bardziej pokazuje tempo nagrzewania się płynu chłodzącego. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.