Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

E91 po wymianie wtrysków.

Zapłon już nie wypada, ALE.

Dalej czasami nierówno pracuje, obroty falują o jakiś 1cm. Tym bardziej jego praca jest dziwna, że on 80 proc dnia pracuje rowniutko i nagle coś mu się odkleja i zaczyna się cały trząść.

Ostatnio przy 100 km na h po włączeniu klimy cały się rozkraczyl, stracił moc i cały się trząsł. Nie wiem czy opłaca się w niego dalej ładować, ktoś tak miał? Screenshot_20240225-094121.thumb.png.66f11e0a547031e1d5968317c704e34c.pngScreenshot_20240225-094110.thumb.png.62a9a09be16de95424172874b21a18ae.pngScreenshot_20240225-094053.thumb.png.d842fc787fb40bb6f51e3d49ea9211a5.pngScreenshot_20240225-094019.thumb.png.41e478247697d23bd2b74d8ad45c58e6.pngScreenshot_20240225-094001.thumb.png.ca63def360ad3743d64691eb9d9de350.pngScreenshot_20240225-093957.thumb.png.9ca7b95fd77beeaabd426e0245a79bf7.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak masz, kabel kdcan to zapraszam na diagnostykę,  zajmuje się głównie tymi silnikami.

 

Jeśli jesteś ze Śląska to zapraszam stacjonarnie 

Edytowane przez lukaszewski

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Tak, zrób diagnostykę.

Napiecie ładowania 13,8 V, silnik skacze po włączeniu klimy - sprawdziłbym ten ślad. Nie znam historii twojego auta - alternator-IBS - akumulator - coś z tym ostatnio robiłeś? 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć, nie wiem czy temat dalej aktualny, ale napięcia 13.8 V to raczej zdarza się chwilowo, gdy samochód odzyskuje energię, natomiast typowo to jest 14.6-14.8 V. Silnik widzę nie jest rozgrzany (46 st.C), aby dokonać całej diagnostyki to najlepiej jest go rozgrzać. Lambda wskazuje, że silnik pracuje w trybie homogenicznym, korekcje multi jakieś tam są, ale warto by było sprawdzić co się dzieje w menu korekcji dla wtryskiwaczy, szczególnie część dla trybu uwarstwionego.
Jeśli wtryski zostały zakodowane poprawnie, to dalej pytanie co z systemem NOx, gdyż jeśli silnik nie pracuje w trybie uwarstwionym, to nie masz tworzonych adaptacji i wtedy zaczynają się problemy: gorsza praca silnika, trzęsienie się, dłuższe odpalanie, a przede wszystkim misfire, pogorszone osiągi i wyższe spalanie. Masz zadziwiająco niskie zasiarczenie katalizatora NOx.

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest dokladnie odwrotnie, jak odzyskuje energie to napiecie rosnie. Nikt z was nie zwrocil uwagi na blad polaczenia z pompa wody czyli jej uszkodzenie. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wymieniłam nox, a błąd dalej się pali.

Do tego doszedł błąd mieszanki, a z dziwnych zachowań zostało słabe przyspieszanie i słabe odpalanie na ciepłym, jakby się dławił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki nox? Skąd kupiony? Skąd jesteś?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@blondeimp juz raz proponowalem pomoc swoja drogą.. robienie na oślep bez wiedzy i doświadczenia doprowadzi Cie niebawem do szalenstwa.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
2 godziny temu, lukaszewski napisał(a):

@blondeimp juz raz proponowalem pomoc swoja drogą.. robienie na oślep bez wiedzy i doświadczenia doprowadzi Cie niebawem do szalenstwa

Myślałam, że po to jest forum, bo ktoś np się z tym spotkał, a nie jest to portal usług motoryzacyjnych.

Nie robię na oślep, auto było kilkukrotnie w różnych warsztatach i nie trafiłam na razie na nikogo super kompetentnego, ktoś coś wymieni i twierdzi, że auto dobrze jeździ. No nie jeździ.

  • ??? 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W takim razie powodzenia, pozdrawiam 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 30.04.2024 o 08:59, blondeimp napisał(a):

Myślałam, że po to jest forum, bo ktoś np się z tym spotkał, a nie jest to portal usług motoryzacyjnych.

Nie robię na oślep, auto było kilkukrotnie w różnych warsztatach i nie trafiłam na razie na nikogo super kompetentnego, ktoś coś wymieni i twierdzi, że auto dobrze jeździ. No nie jeździ.

Tak, masz racje, od tego jest forum, aby bezinteresownie sobie pomagac ale... n43 to bardzo specyficzny silnik, bez pomocy, niestety musi byc odplatna (to sa ogromne ilosci godzin nauki), takich osob jak Lukaszewski, nie jestes w stanie wyjsc z problemu. Temat jest bardzo zlozony i nie ma opcji aby ktos, tutaj, wstawil jakis opis, technicznie jest to nie mozliwe. 

  • Dziękuję 1
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Stary wątek więc mój wpis chyba nieaktualny, ale może ktoś skorzysta. Rzeczywiście błąd komunikacji z pompą może być kluczem do rozszyfrowania problemu. W tym samochodzie alternator, ibs, czujnik jakości oleju i elektryczną pompą wodną komunikują się ze sterownikiem dedykowanym interface BSD. Do sprawdzenia ten trop - np czy nie ma zakłóceń w komunikacji na BSD. Np problemem może być nieoryginalny alternator. Inna opcja to problem wyłącznie w pompie wody. Tutaj brak komunikacji powoduje że silnik jest wysterowany w tryb awaryjny w którym pracuje z temp 80st C. W tym trybie pompa jest wysterowana na dużą moc i bardzo duży pobór prądu. Włączenie dodatkowego odbiornika prądu w postaci klimy może powodować chwilowe spadki napięcia. Interface BSD jest wrażliwy na spadki napięcia. Prawdopodobnie pompa do wymiany.

Edytowane przez VagaBim

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.