Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, 

Szukam przyczyny zbyt wolnego, ociężałego wychodzenia z bagażnika. Płyn hydrauliczny jest full, czysty i ładny. Pompa pracuje cicho, płynnie ale wyraźnie jest jej cieżko. Gdy natomiast dach chowa się do bagażnika, w ostatniej fazie wyraźnie widać, że też nie utrzymuje ciężaru dachu tylko dach swoim ciężarem ostanie 10 cm opada dużo szybciej. Żadnych błędów od dachu nie ma.

Macie jakiś pomysł?

Tutaj wideo 

https://drive.google.com/file/d/1lgFZ_7ExcYHyiXOAawY-rjM9Xle6tObX/view?usp=drive_link 

Opublikowano

Wcześniej było ok, czy to powoli narastało? Akumulator naładowany? Olej oryginał? Jaka temperatura w garażu?

Ogólna zasada działania jest taka, że silnik  elektryczny napędza pompę hydrauliczną i ta pompuje wężykami olej do siłowników, a cała masa czujników kontroluje położenie dachu i poprawność systemu. Jeżeli nie zaświeca się czerwona kontrolka przy przełączniku dachu to elektryka jest ok. Przyczyny wg mnie należy szukać w hydraulice.

Nie mogę znaleźć instrukcji serwisowej, do głowy mi tak na szybko przychodzi czy nie ma tam jakiegoś systemu odpowietrzania? Żaden z przewodów hydraulicznych nie jest zagnieciony? W bagażniku pod pompą sucho?

 

Klapa podnosi się szybko, problem jest na pierwszych paru centymetrach i później już jest płynnie i szybko. Dziwne bardzo. Nie wpadło ci nic do środka? Jakaś rękawiczka czy  szmata nie wlazła gdzieś w zawias?

Jak pomagasz ręką to jest różnica ?

Patrząc po cenach używanych pomp to chyba się nie psują, bo są taniutkie

Opublikowano

Jestem bardzo pod wrażeniem jak drobiazgowo do tego podszedłeś. 

"Ogólna zasada działania jest taka, że silnik  elektryczny napędza pompę hydrauliczną i ta pompuje wężykami olej do siłowników, a cała masa czujników kontroluje położenie dachu i poprawność systemu. Jeżeli nie zaświeca się czerwona kontrolka przy przełączniku dachu to elektryka jest ok. Przyczyny wg mnie należy szukać w hydraulice."

Tutaj nie ma żadnego błędu, ani w pamięci komputera ani podczas otwierania/zamykania dachu.

"Nie mogę znaleźć instrukcji serwisowej, do głowy mi tak na szybko przychodzi czy nie ma tam jakiegoś systemu odpowietrzania? Żaden z przewodów hydraulicznych nie jest zagnieciony? W bagażniku pod pompą sucho?" 

Tego nie wiem do końca. Na oko wszystko jest czyste i ładne. Nie wygląda nic na zagniecione ale mogę nie zauważyć wszystkiego zauważyć. Sucho jest na pewno. Co do odpowietrzenia, nie wiem jak to się robi, ale jest to jakiś trop..."

"Klapa podnosi się szybko, problem jest na pierwszych paru centymetrach i później już jest płynnie i szybko. Dziwne bardzo. Nie wpadło ci nic do środka? Jakaś rękawiczka czy  szmata nie wlazła gdzieś w zawias?" 

Nic nie widać aby wpadło, przynajmniej gołym okiem. Zawiasy są "czyste". 

"Jak pomagasz ręką to jest różnica ?"

Tak, zdecydowanie. Co prawda nie ma poprawy takiej, aby dach był lekki jak piórko, ale ewidentnie przynajmniej z jednej strony pomagając ręką wyjściu dachu z bagażnika robi różnicę. Moim zdaniem wystarczającą. Tym bardziej wskazuje to na "niemoc" pompy lub jakiegoś oporu w wypychaniu dachu to góry.

 

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, doszedłeś co było? Ja co roku przed sezonem smaruję wszystkie ruchome elementy metalowe (zawiasy etc) podnoszenia dachu. Może w tym problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.