Skocz do zawartości

Kodowanie modułu "Kombi"


adamos1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

  Mam mały problem ze swoim autem, mianowicie zaczęło się od uszkodzonego radia CCC. Radio poszło do naprawy i dzisiaj je odebrałem. W między czasie jeździłem bez tego radia co skutkowało wyskoczeniem błędu SOS. Po podłączeniu naprawionego radia niestety błąd nadal wyskakuje więc wyczytałem co trzeba zrobić. Trzeba podobno przekodować moduły pustym plikiem man moduł KOMBI, TCUM i SGM więc  przekodowałem te moduły i niestety po przekodowaniu modułu KOMBI wyskoczył błąd elektryki haka holowniczego (taki żółty samochodzik na podnośniku). Podejrzewam że wcześniej taki hak mógł być w tym aucie i wgrywając pusty plik man w ten moduł przywrócił go do ustawień fabrycznych gdzie taki hak pewnie był. Czy wie ktoś co trzeba zmienić w tym module żeby dezaktywować funkcje haka holowniczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Z hakiem holowniczym sobie poradziłem, tylko mam problem z tym SOS. Dziwne że przed naprawą działało, a teraz błąd wyskakuje i nie idzie go skasować. Już nie wiem jak do tego się zabrać. Czy to trzeba ze sobą w jakiś sposób zsynchronizować?

Edytowane przez adamos1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Można wykodować 🙃  albo było wykodowane wcześniej i po kodowaniu modułu pustym Mianem straciło kodowania. Standard.

 

Uwielbiam jak mam takich klientów, potem twierdzą, że kodowaniem im coś popsułem 🙃🙃🙃🙃🙃

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   W tym przypadku, podejrzewam że wcześniej było to przekodowane, albo jest pełno modułów nie od tego auta i przywrócenie fabrycznych ustawień danego modułu rozjeżdża wszystko jeszcze bardziej 🙂 będę musiał z tym powalczyć, bo jest rzeźba w tym aucie. Po łączeniu z CAS i wgraniu pustego pliku man do radia nie ma grzanych foteli, jest okrojona klima i język się zmienia, nie ma auxa ale jest bluetooth. Po łączeniu z LMA i wgraniu pustego pliku man wraca opcja grzania foteli, klima jest bogatsza w opcjach, jest aux ale nie ma bluetooth. Jestem na etapie porównania tych dwóch plików przez NCS dummy i ustawienie tego jak trzeba. Backup mam porobiony na wszelki wielki. Oprócz tego został jeszcze błąd SOS, aczkolwiek przycisk działa, bo przycisnąłem to z ciekawości i połączyłem się ze 112..  Kurde nie wiedziałem jak rozłączyć połączenie i się odezwał gość po drugiej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zawsze można przeprosić 😉 sos anulujesz przyciskiem na idrive. Z tego co pamiętam masz na to 5 sek i na nawi odlicza czas. Multifunkcją nie zawiesisz połączenia.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   No musiałem gościa przeprosić 😛 na wyświetlaczu nic się nie pokazało, może dlatego ta ikona o błędzie SOS że nie ma komunikacji z jakimś modułem. Nie mogę przez NCS expert połączyć się z modułem TCUM i go przekodować. Częściowo sobie poradziłem z tym wszystkim, ale mam problem z bluetooth i tą cholerną kontrolką SOS. Może to zbieg okoliczności i dzień po radiu spierdzielił się kolejny moduł. W menu w ustawieniach pojawiła się już opcja bluetooth, ale nie mogę zaptaszkować opcji " komunikacja bluetooth włączona".

Jak wejdę w komunikację to wyświetla że telefon nie jest podłączony i nie wiem czy tyczy się to słuchawki w schowku której w tym aucie nie ma, czy telefonu komórkowego. W plikach od Radia CAPPL wydaje mi się że wszystko odpowiadające za połączenie bluetooth zaznaczyłem i wgrałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też oddawałem CCC do naprawy i zostało zaktualizowane, opcje parkowania, bluetooth, itp. pochrzaniły się, jednak na logikę wszystko wróciło do normy po kodowaniu samych modułów(2 albo 3) CCC(najpierw na pusto, potem tym co było pododawane), rozumiem że od tego zacząłeś tylko nie napisałeś.

Co chciałeś uzyskać kodowaniem KOMBI, TCUM i SGM - synchronizację, wydaje mi się że to pewnie popsuło sprawę?

Myślę że może miałeś jakieś błędy we wpisach opcji FA i tymi pustymi plikami wrzuciłeś je teraz do modułów.

Zastanawiam się jeszcze nad jednym, czy TCUM mogłeś zakodować nie po MOST.

Błąd SOS zwykle wynika z braku dostępu po MOST do modułu telefonu, kodowanie CCC(opcje telefonu) powinno przywrócić MOST i tutaj właśnie dziwna sprawa że telefon już działał a błąd SOS został... może wystarczyło go wtedy skasować.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CCC kodowałem, pustym plikiem man, po łączeniu auta przez CAS i zakodowaniu radia nie miałem opcji bluetooth , a po połączeniu z LMA i i zakodowaniu radia opcja bluetooth się w ustawieniach pojawiła, ale zniknęła opcja klimatyzacji dwustrefowej i grzanie foteli. później poustawiałem wszystkie możliwe opcje związane z bluetooth i zakodowałem ponownie. Z tym kodowaniem tych modułów KOMBI, TCUM i SGM wyczytałem na innym forum gdzie ludzie pisali że tak trzeba po naprawie radia. Nie wiem czy miało to wpływ, ale zdziwiła mnie jedna rzecz kiedy we wtorek wykręciłem radio żeby zawieść w środę do naprawy błąd SOS się nie pojawił, a przejechałem tym samochodem bez radia chyba z 50 km w środę. Kontrolka pojawiła się dopiero w czwartek jak wróciłem z pracy, zaparkowałem lecz jeszcze nie gasiłem auta i wtedy wyskoczyła. Nie powinna pojawić się od razu po wyjęciu radia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie... Walczę z tym już jakiś czas, ale stanąłem na tym że nie można zaptaszkować funkcji bluetooth w ustawieniach i zapala się kontrolka SOS. Dodawałem różne kody FA odpowiedzialne za bluetooth itp, ale to nic nie pomaga. W podłokietniku mam zaślepkę na telefon, ale jak to zdejmę to jest opis TCU. Jak łączę się przez LMA to w modułach pokazuje że mam MULF, jak łącze się przez CAS pokazuje że mam TCUM. Z żadnym nie mogę się połączyć i przekodować( wyskakują błędy). Przed uszkodzeniem radia wszystko działało, żadne błędy się nie wyświetlały, a teraz problem. Nie wiem gdzie może leżeć problem. Jakie kody FA wgrać żeby to zaczęło trybić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się to sprawdzić, wpisywałem już kody FA $633, $638, $644 w modułach CAS i LMA i [BAD], nic nie pomaga. Jak wprowadzę plik man w NCS Dummy to jest opcja wyboru typu telefonu tylko nie wiem co mam tam ustawić. 

-no_phone

-ece_phone

-business_phone

-prof_phone

-japan_phone

-umts_phone

-mulf_phone

-va_tpp

japan_mulf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zapisałem, próbowałem różnych kodów, kasowałem wprowadzałem, przywracałem fabryczne ustawienia z modułów Cas i LMA itp no i nic nie trybi. Jeszcze zastanawiam się nad jedną rzeczą, czy CCC będzie działać jak jest powiedzmy problem ze światłowodem? Czy nie włączy się? Nie mam żadnego wzmacniacza, ani zmieniarki. Może coś ze światłowodem jest nie tak, bo rozumiem że jest to połączone światłowodem do tego modułu Mulf czy TCU zależnie co tam mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bedzie przerwa/usterka świtłowodu to ccc restartuje się jak porąbane, czasem działa sekundę czasem pięć i tak do usr.nia.

Ja nie jestem w stanie sprawdzić który telefon wybrać bo mój stary mulf padł a nowy poliftowy muszę zakodować icomem a nie mam zbytnio czasu no i próbuję znaleźć przykładowy plik ssd żeby to zakodować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem co tam dokładnie siedzi, jest to TCU. Światło w światłowodzie dochodzi od radia do TCU i odwrotnie. Także jest to raczej kwestia jakiegoś programowania, albo zbieg okoliczności i siadł ten TCU razem z radiem. No nic... zostaje mi z tym walka, albo to zupełnie odłącze, chociaż nie chciałbym tego robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem problem... Niestety ale chyba panowie którzy naprawiali radio źle wpięli się światłowodami na laminacie. Po czym to wnoszę.. Przed naprawą bluetooth działał i nie wyskakiwała kontrolka SOS, druga rzecz nagły brak łączności z TCU, wszelkie kodowania nic nie dają, fakt TCU również w każdej chwili może się zepsuć, ale to byłby już naprawdę duży zbieg okoliczności. No i najważniejsze co dzisiaj zauważyłem to to że we wtyczce od światłowodu która wchodzi do TCU świeci się światełko po tej samej stronie co wychodzi z TCU czyli jak to kolokwialnie mówiąc światełka idą na "czołówkę" 😄 Według mnie światełko z jednej strony powinno wejść, a z drugiej wyjść a nie wchodzić i wychodzić po tej samej stronie. Taka moja teoria.... Będę musiał zamienić je miejscami, ale to może w weekend jak będę miał czas. Dam znać czy to jest powodem, ale jak na moje to tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie, nie powinno tak być wszystkie urądzenia mają być w szeregu i stanowić obieg zamknięty. 

Najłatwiej bedzie zamienić swiatłowody we wtyczce radia bo na płycie głównej to jest dramat gniazda są dość delikatne ja swoje uszkodziłem przy próbie odpinania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie myślę jak to zrobić żeby gwarancji nie stracić na naprawę bo zaplombowali je. Zrobię jak mówisz, spróbuję zamienić to w tej dużej wtyczce od radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak dzisiaj znalazłem trochę czasu i zabrałem się za to radyjko. Zamieniłem światłowody we wtyczce od radia miejscami jak podpowiedział kolega Krzyś żeby nie rozkręcać radia i wszystko ruszyło 🙂 Bluetooth działa i SOS nie wyskakuje 🙂 Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc w ogarnięciu. Jak widać nie każdy przypadek braku bluetooth i SOS na desce jest taki sam więc trzeba sprawdzać i szukać dosłownie wszędzie. 🙂 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że doszedłeś do przyczyny.

Podsumowując. Przycisk SOS musi być podpięty do TCU, a rozmowa ze 112 była przez telefon a nie głośniki auta, to nas zwiodło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jest to dla mnie mega dziwne że po naciśnięciu połączyłem się ze 112 mimo że nie było połączenia TCU z radiem, ani komórką. W podłokietniku również nie mam żadnego telefonu. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to że jest jeszcze jakiś moduł z kartą sim  który nie jest z radiem ani z TCU połączony i dlatego nastąpiło połączenie ze 112. Rozmowa szła przez głośniki samochodu, albo przez jakiś osobny głośnik schowany gdzieś za deską. Było gościa bardzo dobrze słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.