Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 godzin temu, squeezer napisał(a):

W konfiguratorze LCI 2 nie ma takiego pakietu. A szkoda 😞

Dalej jest. M technology jest tylko i wyłącznie dostępny dla G20 M340i (sedana) i G22 M440i (coupe).

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Kamil199 napisał(a):

Dalej jest. M technology jest tylko i wyłącznie dostępny dla G20 M340i (sedana) i G22 M440i (coupe).

To wiele wyjaśnia. Patrzyłem tylko na G21 bo taki zamówiłem 😉 dzięki.

Edytowane przez squeezer
  • Lubię to 1
Opublikowano

Zimowe 18tki wystepują w dwóch wersjach - mieszane lub wszystkie takie same. Wie ktoś może czy tak samo jest z 19tkami na zimę? Bo widzę czasem do sprzedania, ale może sprzedawcy nie wiedzą i sprzedają 4 przody:)

Opublikowano

Z informacji, które można znaleźć na stronie/konfiguratorze BMW, oficjalne koła zimowe do G20/21 w rozmiarze 19 są tylko w wersji mieszanej.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, maxox napisał(a):

W sensie 19 na zimę jest tylko mieszane ? Przód 225 i tył 255?

Nie ma 19 homologowanych opon zimowych na 255 jest tylko na 225 natomiast na 18 są homologowane opony 255. Więc na zimę jak chcesz 19 to 4szt. 225. Ewentualnie możesz coś zakupić nie homologowanego przez BMW bo nawet na 18 jest bardzo mały wybór opon... 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, GrzegorzKo napisał(a):

Nie ma 19 homologowanych opon zimowych na 255 jest tylko na 225 natomiast na 18 są homologowane opony 255. Więc na zimę jak chcesz 19 to 4szt. 225. Ewentualnie możesz coś zakupić nie homologowanego przez BMW bo nawet na 18 jest bardzo mały wybór opon... 

Są, WinterContact TS 860 S SSR * (z technologią Run-Flat) w rozmiarze 225/40R19 93H XL FR i 255/35R19 96H XL FR. Żeby założyć 4x225 to musisz mieć 4x felgi o rozmiarze 8Jx19. Jedynie to nie pamiętam czy taka konfiguracja 4x225 19" ma hologację samochodu. 

Edytowane przez Kamil199
Opublikowano

No, czyli wynika że zimowe 19 tylko w wersji 225 i 255.

A ktoś umie powiedzieć czy w przypadku 18 tek zimowych wizualnie z jakiejś perspektywy lepiej wygląda tył jeśli ma 255 zamiast 225? Niby to cal szerzej felga czyli 2.54cm, ale jednocześnie et 40 zamiast et 25, czyli 1.5cm głębiej, czyli wychodzi że 1cm szerzej w efekcie ?

Opublikowano

Przy czym zaletą jednego rozmiaru tych zimowych 18tek jest fakt, że można zamienić tył z przodem i wyrównać zużycie

Opublikowano

To już myśle akademickie rozważania, uważam że można zmienić po sezonie i nic się nie stanie, bardziej równomiernie się zużyją. Nie wiem tylko czy 255 z tyłu zamiast 225 wygląda pod względem estetycznym coś lepiej, czy nie do zauważenia na pierwszy rzut oka.

Opublikowano

Ja mam zaplanowaną dostawę i  odbiór m340i na przełomie Października/Listopada i też rozkminiałem temat kół zimowych. Finalnie zdecydowałem sie na oryginalny zestaw kół 19'', opony mieszane 225 przód i 255 tył.

 

Koła zimowe:

- felgi M Performance Y-Spoke 898M
- opony WinterContact TS 860 S SSR *
- kod produktu: 36115A92CA9/CD4
 
Też myślałem nad opcją kół 18'' 225 na zimę, ale za zestawem 225 + 255 przemówił głownie fakt szerszego kapcia na tylnej osi co powinno dać lepszą trakcję. Udało sie dostąc sensowny rabat u deleara ~ 25% na komplet tych kół i do tego darmowe zimowanie letnich oraz darmową wymianę. Zobaczymy niebawem jak się taki zestaw sprawdzi.

 

Opublikowano
2 godziny temu, maxox napisał(a):

To już myśle akademickie rozważania, uważam że można zmienić po sezonie i nic się nie stanie, bardziej równomiernie się zużyją. Nie wiem tylko czy 255 z tyłu zamiast 225 wygląda pod względem estetycznym coś lepiej, czy nie do zauważenia na pierwszy rzut oka.

lekka roznica na pewno bedzie zauwazalna, bardziej mysle czy majac M340d taka waska opona 225 da rade przy takiej mocy?

Opublikowano

18tki też mogą mieć 225 przód i 255 tył. W pewnych warunkach zima lepiej mieć węższy kapeć z tyłu a w pewnych szerszy, ale to raczej nie ma co zaśmiecać wątku taką dyskusją

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, maxox napisał(a):

Czy znana jest Wam opinia, że g20/g21 bez systemu keyless jest nie do ukradzenia?

Samochody bez keylessa są dużo trudniejsze do kradzieży, ponieważ nie da się zastosować cichych metod kradzieży (nie licząc zwędzenia kluczyka oczywiście, z komputera jak na razie odpalić się samochodu nie da tak dobrze jest to zabezpieczone). Zawsze jak złodzieje będą bardzo zmotywowani to wciągną samochód na lawetę. Natomiast po rozmowie ze znajomym siedzącym w temacie zabezpieczeń, wiem że takie kradzieże to są marginalne przypadki i dotyczą jakiś unikatowych wersji samochód pod specjalne zamówienia (BMW 3 nawet w wersji 340i takim samochodem nie jest). Dla złodzieja taki sposób kradzieży jest to bardzo duże ryzyko, bo samochody mają fabrycznie wbudowany alarm jeśli chodzi o przechyły, a podstawowe pytanie to po co ryzykować jak bez problemu znajdzie podobny egzemplarz zaparkowany pod galerią z keylessem? 

Sam nie brałem keylessa ponieważ często mam w samochodzie dość drogi sprzęt. Nie ma ochoty się stresować, oraz zwiększać szanse że będę mieć do czynienia z firmami ubezpieczeniowymi aby oddali kasę za sprzęt... Czy uważam, że nie powinno się go brać? Oczywiście, że nie. Jak ktoś potrzebuje takiej wygody to jest to fajne rozwiązanie. Natomiast jak planujesz zakładać jakieś canloocki, to po co to brać? By tylko wybulić kolejne kilka tysięcy na systemy zabezpieczające, a potem robić w samochodzie akrobacje? Czy może będziesz nosić kluczyk w specjalnym etui, a potem i tak za każdym razem wyjmować kluczyk z pokrowca przed otwarciem samochodu? W takiej sytuacji lepiej tego nie brać i się nie denerwować. Jak kradzież Cię nie stresuje to warto to mieć, szczególnie że jest GAP. 

Co do samej ceny za ten system, moim zdaniem jest trochę drogi. Do touringa pakiet kosztuje 6400zł z czego będąc uczciwym można odliczyć 1300zł (za lędźwia). Wychodzi 5k za keylessa + dla przewrażliwionych kolejne 4k za canloocki (swoją drogą gdybym miał jakiś naprawdę unikatowy samochód, to bym to założył tam, ale nie w daily) + przegrzewającą ładowarkę indukcyjną😄 

A będąc naprawdę uczciwym wobec siebie. Mam teraz keylessa i tak wyciągam kluczyk jak idę do samochodu. Bardzo często mam potrzebę otwarcia bagażnika i robię to podczas dochodzenia do samochodu. Kiedy już do niego podejdę mam otwarty bagażnik. Kluczyk noszę w 99% w kieszeni więc mam do niego łatwy dostęp. Mam też samochody bez keylessa, mam nawyk sprawdzania czy samochód jest zamknięty. Wielokrotnie się już irytowałem, gdy wracałem odruchowo do samochodu sprawdzić czy jest zamknięty pomimo tego jak się oddalisz to sam się zamyka (zamykałem wtedy poprzez muśnięcie klamki). W samochodzie bez tego wiem, że kliknąłem zamkniętą kłódkę na kluczyku. Są to częste odruchy, dla ludzie mających również samochody bez tego. A najbardziej irytującą rzeczą jest: mycie samochodu na bezdotykowej. Nie zliczę ile razy mi się otworzył już bagażnik z tego czujnika na nogę, czy mrugające co chwile światła po odchodzeniu/podchodzeniu do samochodu. 

Kończąc bierzcie to co wam pasuje, bo lepiej się nie irytować posiadaniem/brakiem opcji przez czas użytkowania samochodu, a tego dołożyć się da. Z tego co wiem natomiast wyłączyć już tak. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
Opublikowano

Jest jeszcze jedna sprawa. Wg. konfiguratota LCI2 "ma" Digital Key Plus, czyli dostęp komfortowy w technologi UWB, które zdaje się jest odporne na atak przez walizkę, ponieważ samochód jest w stanie określić czy sygnał jest wzmacniany czy nie.

Tylko to jak i również chłodzona i powiększona ładowarka bezprzewodowa to zwykłe kłamstwo. Już tutaj ktoś pisał, że nic z tych rzeczy nie ma w odebranym LCI2, podobną wzmiankę widziałem na anglojęzycznym forum. Oglądana w salonie 4ka, miała ładowarkę jak LCI1 3ki.

Pewnie tego nie zrobię, ale zastanawiam się czy mogę odmówić odbioru auta przez tą niezgodność, albo domagać się dodatkowego zrabatowania pakietu komfort. Konfigurator LCI2 ma już 3 miesiące i cały czas w opisie jest DK+ itd. Dla mnie to były istotne rzeczy, strasznie się już napaliłem, że nie będę musiał kluczyka nosić (tzn niby nie muszę bo NFC, ale to pół środek). A przed LCI2 zastanawiałem się czy może darować komfort, właśnie przez kradzieże. Mimo, że używam keyless od 10 lat i dla mnie to była odruchowa rzecz do zaznaczenia przy zamawianiu. 

Opublikowano

To że gorzej ukraść jak nie ma keyless to wiadomo, ja po prostu gdzieś wyczytałem, że g20 jak nie ma keyless się nie da ukraść w zasadzie ( poza lawetą oczywiście albo jakimś nie wiem, grubym włamem i bawieniem się godzinę , wtedy na pewno wszystko się da) ale czy to prawda nie wiem.  Poza tym jest jak piszesz wszystko, zgadzam się 

Opublikowano
W dniu 20.09.2024 o 14:46, JacekLZ napisał(a):

Dokładnie tak jest u mnie. Auto zamawiane chyba w marcu, już jest w PL, na wizualizacji mix LCI 1 i LCI 2, ale ktoś tu pisał, że ma to samo i jest full LCI1. Tego też spodziewam się u mnie. Fotek auta jeszcze nie widziałem 

Jest full LCI1, mam już od dealera zdjęcia faktyczne samochodu. Nic zmiksowanego z LCI2 nie ma w środku.

Opublikowano

Każde zabezpieczenie fabryczne jest do obejścia. Niejeden złodziej powiedziałby "potrzymaj mi piwo". Jeżeli wchodzi cokolwiek nowego, to jedynie kwestia tygodni lub miesięcy aż pojawi się metoda na pokonanie zabezpieczenia. Nie łudź się, w historii świata już chyba o każdym zabezpieczeniu mówiło się, że jest nie do obejścia - pewnie tak samo mówiło się o pierwszym immobilizerze gdy weszło to nowatorskie i zaawansowane rozwiązanie.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Każde zabezpieczenie fabryczne jest do obejścia. Niejeden złodziej powiedziałby "potrzymaj mi piwo". Jeżeli wchodzi cokolwiek nowego, to jedynie kwestia tygodni lub miesięcy aż pojawi się metoda na pokonanie zabezpieczenia. Nie łudź się, w historii świata już chyba o każdym zabezpieczeniu mówiło się, że jest nie do obejścia - pewnie tak samo mówiło się o pierwszym immobilizerze gdy weszło to nowatorskie i zaawansowane rozwiązanie.

Zgoda. Każde zabezpieczenie jest do złamania, kwestia czasu jaki potrzebujesz na jego złamanie. Będąc hipotetycznym złodziejem zależy mi aby ukraść samochód, który łatwo ukradnę, potem rozbiorę i sprzedam. Dlatego większość kradzieży to np. galeria handlowa + walizka. Mam kilku znajomych którym ukradli lub komuś z bliskich ukradli samochód spod M1 w Krakowie. Wszystkie posiadały keylessa oraz były z segmentu popularnego, a konkretnie z tego co pamiętam to byłby to: dwie skody superb, lexus NX oraz UX, toyota RAV4 oraz tiguan. O kradzieży na lawetę pierwszy raz wyczytałem na tym forum oraz obejrzałem jakiś wideo na yt, więc to naprawdę margines. 

Wszystko jest kwestia statystyki. Każdy samochód mogą ukraść, ale jeśli mieszkasz w domu z monitoringiem, alarmem dobrze zabezpieczonym garażem. Twój samochód nie ma keylessa a ogródka pilnuje ,,wyszkolony" pies to złodziej to musi być chyba komandosem by się tego podjąć 😛 

Co ciekawe branżowo teraz nie o samochodach, ale o nowych domach. Jeśli budujecie dom i będzie mieć rekuperacje zwracajcie uwagę gdzie chcą wam zamontować czerpnie powietrza. Złodzieje teraz rozpylają gaz usypiający poprzez takie czerpnie i okradają śpiących właścicieli. Więc trzeba je mądrze chować. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja jedynie zmierzam do tego, że coś co dzisiaj zajmuje złodziejowi 12 minut, za rok może zajmować już 4 minuty, a za dwa lata 20 sekund. Chodzi oczywiście o zabezpieczenia elektroniczne fabrycznego pojazdu. Stawiam, że „złodzieje” czyli dzisiaj specjaliści od informatyki i elektroniki czytają te fora i radośnie rechotają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.