Skocz do zawartości

G20 LCI2 2025


MarekRi

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź jeszcze m340d, bo dla mnie m340i jest bardzo szybkie tylko z gazem w podlodze, mnie rozczarowało, może dlatego że to touring był, a może dlatego że ciężkie są te trójki, w każdym razie dla mnie tak na co dzień to auto nie bardzo jechało, było ociężałe, co najdziwniejsze w x2m35i nie miałem tego wrażenia, za to m340d tak właśnie na co dzień- gaz paznokciem i już masaż pleców a Euro6d wjedzie do miast tak samo długo jak benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, maxox napisał(a):

Sprawdź jeszcze m340d, bo dla mnie m340i jest bardzo szybkie tylko z gazem w podlodze, mnie rozczarowało, może dlatego że to touring był, a może dlatego że ciężkie są te trójki, w każdym razie dla mnie tak na co dzień to auto nie bardzo jechało, było ociężałe, co najdziwniejsze w x2m35i nie miałem tego wrażenia, za to m340d tak właśnie na co dzień- gaz paznokciem i już masaż pleców a Euro6d wjedzie do miast tak samo długo jak benzyna.

Nie rób ludziom wody z mózgu bo ktoś jeszcze to przeczyta i w to uwierzy. Jak coś ma nie bardzo jechać to raczej te silnik 35i w seriach 1 czy 2. Nie mówiąc już o tym że te auta są zbudowane na bazie przedniego napędu i potrafią płużyć przodem przy bardziej dynamicznej jeździe.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale oczywiście, że jadą jak ośka, płużą przodem, myszkuje przód w tym X2m35i, wszystko się zgadza, ja mówię wyłącznie o silniku w M340i touring, który wg mnie użytkowo jak na parametry jedzie słabawo jakoś, a jego parametry czuć tylko w momencie pełnego buta, natomiast w słabszym 2litrowym benzyniaku w x2m35i nie miałem tego wrażenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kkx5 napisał(a):

Maxox ma troszke racji. Nie patrzymy na dane od 0-100, uzytkowo, 340d jedzie znacznie lepiej. 

no 200 niuta  więcej przy podobnej mocy robi robotę, stąd na pewno odczucie przy normalnej jeździe jest zdecydowanie lepsze , co nie zmienia faktu , że przy pełnym ogniu 40i zgubi 40d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat myślę o m340i, bo... przestraszyłem się trochę 330d lub m340d. To fantastyczne silniki, bardzo podoba mi się ich brzmienie i kultura pracy, jak też oszczędność, ale mam wrażenie, że zostały zabite pod kątem wytrzymałości przez eko-technologię. Dużo jeżdżę w ruchu miejskim, choć trasy także, ale ze sporymi odstępami czasowymi. Chciałbym niezawodny silnik, który nie będzie wymuszał na mnie - "jedź w trasę, bo trzeba wypalić dpf-a". Tymczasem w necie pełno ekscytujących wieści o dieslach BMW - palące się auta z powodu wadliwych chłodnic EGR, zasyfione na maksa doloty, klapki w kolektorze ssącym osadzone na gównolicie itp. itd. Gdyby brać pod uwagę tylko fun z jazdy, to nie wykluczyłbym b57. Jednak przy moim użytkowaniu chyba b58 będzie mniej wymagający w utrzymaniu. Rozważałem jeszcze b48 w 330i, ale... to może być jedna z ostanich okazji na zakup szerściocylindrówki, jeśli weźmie się pod uwagę ten eko-syf, który nam narzucają. Jeździłem na testach 430i i silnik jest zajefajny, ale... to nie szóstka 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa silniki, dwie charakterystyki. Jeden lubi bardziej diesla, ok. od dołu czuć masowanie (700Nm) ale w jakim zakresie obrotów? Inni w tym ja z premedytacją tylko benzyna... Jeden matka, drugi córka - każdy ma swoje racje i dobrze 😀 Moment w dieslu czuć bardzo to fakt ale przy odpowiednim "podejściu" benzyna M340 odjedzie wiriantowi "d"... czy to ktoś lubi czy nie osoby temat na grubą epopeję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, adiki napisał(a):

Odstawi zarówno z miejsca jak i z rolki 😉

Dlatego tez wyraznie napisalem, wiedzac ze ktos wstawi video, nie patrzymy na 0-100, uzytkowo Panowie, auto jedzie momentem nie moca, 80% to zakres 1000-3000 obrotow, tu nic nie pobije 340d. Oba silniki sa genialne i jak kolega napisal, jedni wola matki, drugi corki. Dla mnie rowniez, wyskakuje z 550d/540d/340d i wskakuje w 340i/540i do nie jedzie co nie znaczy ze nie jedzie:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, kkx5 napisał(a):

Dlatego tez wyraznie napisalem, wiedzac ze ktos wstawi video, nie patrzymy na 0-100, uzytkowo Panowie, auto jedzie momentem nie moca, 80% to zakres 1000-3000 obrotow, tu nic nie pobije 340d. Oba silniki sa genialne i jak kolega napisal, jedni wola matki, drugi corki. Dla mnie rowniez, wyskakuje z 550d/540d/340d i wskakuje w 340i/540i do nie jedzie co nie znaczy ze nie jedzie:) 

Warto też powiedzieć, że w BMW diesel to fenomen. W vagach czy mercu jest zwłoka jeśli masz inny tryb niz sport (ze względu na wltp). 

Edytowane przez GrzegorzKo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja wiem że 0-100 będzie lepsza Benz, i 0-200 itd też, ale dla mnie ona jest bardzo szybka, tak jak mówiłem, tylko przy pełnym bucie, w normalnej jeździe jest dla mnie ociężała i nie czuje mocy ani momentu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
1 godzinę temu, maxox napisał(a):

Ale ja wiem że 0-100 będzie lepsza Benz, i 0-200 itd też, ale dla mnie ona jest bardzo szybka, tak jak mówiłem, tylko przy pełnym bucie, w normalnej jeździe jest dla mnie ociężała i nie czuje mocy ani momentu 

Dupohamownia oszukuje. Krotko dostępny wysoki moment powoduje wrażenie mega przyspieszenia w dieslu. Dla 2 litrów oszczędności szkoda kupować diesla. Benzyna B58 to super silnik

Podobne wrażenie mam jak jeżdżę G31 540i 333KM, po przesiadce z zachipowanej starej E93 330d 270KM. Wrażenie że diesel lepiej jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie przesadzaj z tymi dwoma litrami, my w ciemie bici nie jestesmy.... oraz, ten moment dostepny nie jest przez chwile oraz, mowimy o 340d, tam jest duzo wiecej niz 270koni, 330d porownujesz do 330i, a juz w ogole, g31 z b58 zamula strasznie. 

Edytowane przez kkx5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
7 minut temu, kkx5 napisał(a):

Nie przesadzaj z tymi dwoma litrami, my w ciemie bici nie jestesmy.... 

Właśnie robiłem serwis po 50 tys km w 540 G31 z mhev.

Po 2 latach zero awarii czy nawet błędów. 

Średnie spalanie od nowości 9.6 litra. Będę miał chwilę to wrzucę zdjęcie z komputera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To ja mam pare 550d ze srednim 6.5 w b57. Silnik b58 jest genialny, nikt tutaj temu nie przeczy ale nie mozna mowic ze stary klekot m57 w twojej e93 moze sie rownac do nowej generacji b57 i je tutaj jakos porownywac, 330d w m57 po chipe nie jedzie nawet blisko zwyklej 435d z n57 a co dopiero 340d z b57. Jesli tak twierdzisz to nim nie jezdziles. 50tys to nie jest przebieg aby cokolwiek o awaryjnosci mowic. B57 nie wali bledami do 200tys. Wiem to z doswiadczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wracając do G20/G21 M340d/ M340i

Statystycznie benzyna pali 2,5 litra więcej (pomyliłem się o pół litra)

Jest szybsza.

W założeniu mniej awaryjna.

Potencjalnie bardziej pożadana na rynku wtónym, czytaj większy popyt i wyższa cena.

 

Żeby nie było, od 2006roku jezdziłem dieslami BMW (320d, 330d, 530d).

Teraz 3 litrowe benzyny B58 i S55.

Zrzut ekranu (22)2.jpg

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

i kropka. Chwala bmw za to ze stworzyla taki silnik, pierwsza benzyna od lat, warta uwagi, dajaca alternatywe do diesla, wczesniej tego nie bylo. Absolutnie to rozumiem i sie zgadzam oraz nie probuje negowac kogos kto wybiera b48/b58, nawet jesli charakter b57 bardziej mi lezy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maxox napisał(a):

Ale ja wiem że 0-100 będzie lepsza Benz, i 0-200 itd też, ale dla mnie ona jest bardzo szybka, tak jak mówiłem, tylko przy pełnym bucie, w normalnej jeździe jest dla mnie ociężała i nie czuje mocy ani momentu 

Nie czujesz momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejszy świadomy wybór i radość z jazdy. Jak 2x tak to jest dobrze 😀 3l diesel R6 już dawno mnie zaskoczył w F10 (oczywiście in plus w kwestii osiągów), ba... brzmi nawet fajnie. Nie moja bajka w kwestii charakterystyki prędkościowej ale ma wiele zalet i świadomych wyborców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się wahałem przy wyborze pomiędzy M340d i M340i, ostatecznie wybrałem benzynę ze względu na to, że planowane w ciągu roku przebiegi nie byłyby aż tak duże (15.000 km), z czego ok. 30-50% to byłaby jazda po dużym mieście. Samochód ostatnio odebrałem, silnik się dociera więc szaleństw nie ma, ale pierwsze wrażenia są rewelacyjne. Przy 180 km/h auto ma 2500 obrotów, przy 200 km/h ok. 2800 obrotów. Naprawdę nie uważam, żeby trzeba było dociskać gaz, jak tu kolega pisał, żeby ten samochód jechał, ale może po prostu mam inny punkt odniesienia 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, to się wypowiem - i pomimo, że jestem zwolennikiem diesla i zgadzam się, że głównie jeździmy momentem i na codzień diesel R6 jest mega przyjemny - i mam G30 530d i mam też M340i - to absolutnie nie można powiedzieć, że M340i zamula, nie jedzie itp. Okrutnie zapier... aż miło i wcale nie trzeba go cisnąć, nie widzę braków w momencie nawet po przesiadce z 530d. A jak się go ciśnie, to naprawdę ciężko o szybsze auto na drodze. Moim zdaniem kolega maxox albo miał zły dzień, albo faktycznie auto, którym jeździł było jakieś dziwne.

Ale 40i w G30 już nie jest takie kolorowe i tam momentu nieco brakuje - co nie znaczy, że jakoś bardzo zamula itp. Zwyczajnie diesel R6 jedzie lepiej w normalnym ruchu na daily. Kropka. 

Niemniej to dwa różne światy i każdy musi sobie wybrać wariant pod siebie - i zawsze powtarzam - tu nie ma złego wyboru, ale preferencje każdy może mieć swoje.

I jeszcze jedna uwaga do tych, co się zastanawiają nad spalaniem M340i - średnie po 20k mam 9,7l/100km - większość miasto. W trasie da się zrobić 6,3l/100km, ale bez wyrzeczeń 8,0-8,5 to norma. W mieście normalnie jeżdżąc lekko ponad 10l/100km - zależy oczywiście od wielu czynników. W trasie z jazdą do 200km/h ciężko przekroczyć 10l/100km. Nie mniej auto jest mega ekonomiczne zważywszy na to, co nam daje. Dla mnie rewelacja.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie, nie wrzucac porownan 530d z 340i. Mowa jest o 340i vs 340d. To dwa rozne swiaty. Jak g30 to 540i do 540d, b58 jak nie dowalisz to nie pojedzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.