Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 minuty temu, Woytas napisał(a):

co do skóry masz rację  i obojętnie czy prawdziwa z krowy czy syntetyczne ale pod jednym warunkiem nie jasna , która prędzej czy później będzie upier....a 🙂 , ciemna zresztą też ale przynajmniej nie widać 😁

Bez przesady - czy jasna czy ciemna skóra i tak ją trzeba czyścić , chyba że komuś niewidoczny brud nie przeszkadza na ciemnej. 

    Tylko skóra i dla mnie właśnie jasna - raz na 2-3 miesiące ColourLock i wygląda jak nowa - żaden wysiłek 30-40 min. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
3 minuty temu, neokrk napisał(a):

Bez przesady - czy jasna czy ciemna skóra i tak ją trzeba czyścić , chyba że komuś niewidoczny brud nie przeszkadza na ciemnej. 

    Tylko skóra i dla mnie właśnie jasna - raz na 2-3 miesiące ColourLock i wygląda jak nowa - żaden wysiłek 30-40 min. 

tylko tego nikt  lub prawie nikt  nie robi co 2-3 miesiące  te jasne środki wyglądają potem tak a nie inaczej, jasne środki oczywiście są fajne i też takie auta miałem ale z perspektywy czasu jest to niesamowicie niepraktyczne

Opublikowano
Godzinę temu, Woytas napisał(a):

tylko tego nikt  lub prawie nikt  nie robi co 2-3 miesiące  te jasne środki wyglądają potem tak a nie inaczej, jasne środki oczywiście są fajne i też takie auta miałem ale z perspektywy czasu jest to niesamowicie niepraktyczne

Częściowa zgoda - przy bardzo jasnych skórach (białych, kremowych) faktycznie trzeba częściej się napracować, bo wszystko na tym widać, ale najpraktyczniejsze są takie pośrednie kolory - jak np. bordowa czy cognac - mam takie i w porównaniu do 2 samochodów z jasną ostrygową skórą, które też mam - różnica w praktyczności jest ogromna, co nie znaczy, że nie trzeba dbać. Taki cognac raz na 2 miesiące przecieram chusteczkami do skóry i raz na rok, może troszkę częściej, robię porządne czyszczenie + impregnat dobrej marki i jest jak nowa. Godzina na to wystarczy.

Skóra ma to do siebie, że nawet jak ją mocno zaniedbamy to i tak łatwo jest ją przywrócić do dobrego stanu, co w przypadku materiałowej tapicerki jest dużo trudniejsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mialem serie E z materialowa tapicerka (alcantara m-pakietowa) i serie F rowniez z alcantara m-pakietowa.

Prawda jest, ze grzeje sie mniej latem i mniej irytuje zima bo nie marznie tylek.

To powiedziawszy - te tapicerki po kilku latach wygladaja fatalnie, ala wyswiechtane i nijak nie pasuja do drogich, eleganckich aut premium.

Jak ktos ma dzieci to w ogole nie ma dyskusji bo mozna sie nabawic nerwow jak sie jakis sok czy ketchup rozsmaruje po kanapie.

Skora jest uniwersalna i ponadczasowa, wyglada zawsze dostojnie, do tego bardzo latwa w obyciu, wszystkie brudy schodza w mgnieniu oka.

 

Jedna jeszcze mysl - jasne Dakoty/Vernasci/Merino - po kilku latach juz maja tenencje do przecierania sie (zewnetrzna warstwa) i tez wygladaja okropnie, jak ktos nie jezdzi "w garniturze" tylko po prostu korzysta normalnie z auta to ciemne kolory beda wygladac po latach duzo lepiej.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1

.

Opublikowano

Jeszcze nie widziałem chyba na sprzedaż auta powiedzmy 7letniego z przebiegiem 150-200tys w którym skóra wyglądała by dobrze. Zawsze jest pozalamywana i wygląda na starą. Chyba że była poddana malowaniu i renowacji

Opublikowano

Miałem materiałowe tapicerki, łatwo zabrudzić, kawałek czekolady i problem

Alcantara, lepiej ale też chętnie przyjmuje zanieczyszczenia

Skóra w mb, gładka cienka, jasna milusia... może trochę się załamywała, ale i tak utrzymanie czystości bez porównania lepsze. Jasny środek cały - prze kozak. Kurz widać dopiero jak osiąga prawie cm grubości...:)

Vernasca w bmw, mocna, cognac aby maskować ślady od spodni, ciemne elementy ładnie pokazują bród....

Ale nie nagrzewa się jakoś mocno, albo to ja lubię ciepło....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla wyrobienia sobie opinii, moje 3 auta alcantara vs skora

1. E90, 7-letnia, przebieg 150k km

447_1505333854.jpg

447_1136679991.jpg

2. F20, 7-letnia, przebieg 80k km

817_1030758566.jpg

817_331946166.jpg

3. F10, 11-letnia, przebieg 200k km

425_1096653550.jpg

425_1757541674.jpg

 

Zamowilem i4 doslownie kilka dni temu i z reka na sercu powiem, ze nie zdecydowalbym sie na ta materialowo-alcantarowa tapicerke, wg mnie nie licuje dobrze z "premium" BMW, pomimo ze jest rzeczywiscie komfortowa na codzien.

Mowie bardziej o "wygladzie" i utrzymaniu.

 

  • Dziękuję 2

.

Opublikowano
20 godzin temu, maxox napisał(a):

Jeszcze nie widziałem chyba na sprzedaż auta powiedzmy 7letniego z przebiegiem 150-200tys w którym skóra wyglądała by dobrze. Zawsze jest pozalamywana i wygląda na starą. Chyba że była poddana malowaniu i renowacji

To musiałbyś zobaczyć u mnie w M5 z 2000r, przebieg 160tyś km - stan skóry idealny - jak nowa, bez żadnej renowacji. Ktoś dbał i ja też dbam.

Skóra jasna ostrygowa dakota w E92 również jest jak nowa, ale jest po lekkiej renowacji - tylko zauważ, że w przypadku prawdziwej skóry masz taką możliwość, a w przypadku poplamionej i wytartej tapicerki materiałowej już niewiele zrobisz. To właśnie ta różnica.

Opublikowano
W dniu 10.06.2024 o 10:34, GrzegorzKo napisał(a):

Mam pytanie czy ktoś przerabiał temat utrzymania ceny? W umowie mam informacje że cena się może zmienić: 1. Zmiana kosztów produkcji 2. Zmiana kosztów transportu (fabryka w Niemczech) 3. Zmiana podatków (to oczywiste). Jeśli samochód już trafi na linię produkcyjną czy może się po tym fakcie zmienić cena? Mam podpisane zamówienie po cenach z konfiguratora LCI2. Slot mam sierpniowy, należy to intepretować że: samochód się wyprodukuje w sierpniu czy zacznie się produkować w sierpniu? Na jaki czas się nastawić jeśli chodzi o transport z Niemiec do salonu po wyprodukowaniu? 

Daj znać bo mam ten sam problem.

Ja mam info ze czekaja na oficjalne info z centrali.

pozdrawiam 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Poza tym dla mnie do m340i czy d pasuje sportowa tkaninowa tapicerka. Ale każdy ma swój gust, dlatego mamy różnorodność. Mnie skóra przeszkadza i latem i zimą i nigdy więcej jej nie kupię jeśli będzie taka możliwość bo nie zawsze jest i nie do wszystkich aut brak skóry pasuje

Edytowane przez maxox
  • Lubię to 1
Opublikowano

Ma ktos doswiadczenia z ta ekoskora sensatec? Jest dziurkowana wiec powinna byc bardziej przewiewna…. Ale nie wiem jak z trwaloscia…

mam teraz merino i po 50 tys i 3 latach nie wyglada zle ale jest bardzo delikatna…

Opublikowano

Rodzice mają jasny Sensatec w 2AT nowej generacji. Ja mam czarną Dakotę w F20 LCI. Mam pewne wątpliwości czy Sensatec jest bardziej przewiewny.

Ostatnio jeździłem trochę 2AT na przemian z moim F20 i na trasach do kilkudziesięciu km różnicy nie zauważyłem. 

Natomiast jeśli chodzi o skóra vs materiał. Mam porównanie do F34 w materiale i F20 Dakota z tymi samymi fotelami. Fotele w skórze są zdecydowanie twardsze. Moja dziewczyna ostatnio zwróciła też uwagę na to, że boczki w F34 zaciskają się mocniej.

Ja osobiście zostaje przy fotelach materiałowych w G21. Nie wiem jakie będą, niestety dealer nie ma na stanie. Skóra świetnie wygląda i łatwo utrzymać ja w dobrym stanie natomiast nie jest tak przyjemna. 

Jeśli chodzi o zamówienie to moje M340D zamówione na początku marca ma być produkowane w pierwszym tygodniu lipca. Dealer podtrzymuje cenę. Dorzucili mi eSIM i ładowarkę bezprzewodową ,których nie miałem w pierwotnej kompletacji (wymaga tego LCI2). Chciałem zmienić felgi na 18 bo wypadł mój wybrany wzór natomiast dealer mi to odradza. Powiedzieli ,że zmiana kompletacji w dół może się odbić na rabacie. 

Opublikowano (edytowane)

Czy ktoś może wie co oznacza funkcja sprint, która jest w pakiecie Mpro w M340i/340d?   W sumie chyba w każdej wersji silnikowej jest. Launch Control ? Czy co

Edytowane przez maxox
Opublikowano

Chyba oznacza to łopatkę którą można przytrzymać przez 1sek żeby przeszedł w tryb sport i zrzucił na najniższy możliwy w danym momencie bieg. Nie wiem czy to się różni czymś od naciśnięcia przycisku sport ?

Opublikowano

To powinno być tylko w autach z M pakietem.

Różni się od zwykłego przełączenia w tryb sport tym że po pewnym czasie powraca do wcześniej wybranego trybu jazdy automatycznie.

Opublikowano

Brzmi jak te tryby w autach małolitrażowych, że po naciśnięciu guzika dodaje kilka koni, żeby wygodnie coś wyprzedzić. Pewnie podobnie to działa. 

Opublikowano

Pamiętajcie, że po użyciu funkcji Sprint auto przechodzi w tryb manualnej zmiany biegów.

Można się zdziwić, gdy ktoś o tym nie wie i na Sprincie depnie do dechy. Po chwili odbije się od limitera. 

Opublikowano

No więc wydaje mi się że to było w std, a teraz jest w opcji w m340i / d także. I tylko w pakiecie m pro. W sumie niespecjalnie potrzebne. Tryb sport, pedał dno i to samo

Opublikowano

A czarne napisy ? Robił ktoś ? Są jako akcesorium. Ale może strach, że krzywo to przykleją albo tak przykleją, że odpadnie. Bo stare muszą zerwać

Opublikowano
19 minut temu, maxox napisał(a):

A czarne napisy ? Robił ktoś ? Są jako akcesorium. Ale może strach, że krzywo to przykleją albo tak przykleją, że odpadnie. Bo stare muszą zerwać

Jak będziesz chcieć to sam sobie taką modyfikację w garażu przeprowadzisz 😉

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, maxox napisał(a):

A czarne napisy ? Robił ktoś ? Są jako akcesorium. Ale może strach, że krzywo to przykleją albo tak przykleją, że odpadnie. Bo stare muszą zerwać

Ja zamówiłem bez oznaczeń i dograłem z dealerem, że ma być na czarno i jest... Mi się podoba, każdy lubi inaczej 😀

Oczywiście jest pro100.

20240407_092729~2.jpg

Edytowane przez macste
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.