neokrk Opublikowano 10 Czerwca Opublikowano 10 Czerwca 4 minuty temu, Woytas napisał(a): co do skóry masz rację i obojętnie czy prawdziwa z krowy czy syntetyczne ale pod jednym warunkiem nie jasna , która prędzej czy później będzie upier....a 🙂 , ciemna zresztą też ale przynajmniej nie widać 😁 Bez przesady - czy jasna czy ciemna skóra i tak ją trzeba czyścić , chyba że komuś niewidoczny brud nie przeszkadza na ciemnej. Tylko skóra i dla mnie właśnie jasna - raz na 2-3 miesiące ColourLock i wygląda jak nowa - żaden wysiłek 30-40 min. 2
Woytas Opublikowano 10 Czerwca Opublikowano 10 Czerwca 3 minuty temu, neokrk napisał(a): Bez przesady - czy jasna czy ciemna skóra i tak ją trzeba czyścić , chyba że komuś niewidoczny brud nie przeszkadza na ciemnej. Tylko skóra i dla mnie właśnie jasna - raz na 2-3 miesiące ColourLock i wygląda jak nowa - żaden wysiłek 30-40 min. tylko tego nikt lub prawie nikt nie robi co 2-3 miesiące te jasne środki wyglądają potem tak a nie inaczej, jasne środki oczywiście są fajne i też takie auta miałem ale z perspektywy czasu jest to niesamowicie niepraktyczne
Mandus Opublikowano 10 Czerwca Opublikowano 10 Czerwca Godzinę temu, Woytas napisał(a): tylko tego nikt lub prawie nikt nie robi co 2-3 miesiące te jasne środki wyglądają potem tak a nie inaczej, jasne środki oczywiście są fajne i też takie auta miałem ale z perspektywy czasu jest to niesamowicie niepraktyczne Częściowa zgoda - przy bardzo jasnych skórach (białych, kremowych) faktycznie trzeba częściej się napracować, bo wszystko na tym widać, ale najpraktyczniejsze są takie pośrednie kolory - jak np. bordowa czy cognac - mam takie i w porównaniu do 2 samochodów z jasną ostrygową skórą, które też mam - różnica w praktyczności jest ogromna, co nie znaczy, że nie trzeba dbać. Taki cognac raz na 2 miesiące przecieram chusteczkami do skóry i raz na rok, może troszkę częściej, robię porządne czyszczenie + impregnat dobrej marki i jest jak nowa. Godzina na to wystarczy. Skóra ma to do siebie, że nawet jak ją mocno zaniedbamy to i tak łatwo jest ją przywrócić do dobrego stanu, co w przypadku materiałowej tapicerki jest dużo trudniejsze.
Zasłużeni forumowicze adamjttk Opublikowano 10 Czerwca Zasłużeni forumowicze Opublikowano 10 Czerwca Mialem serie E z materialowa tapicerka (alcantara m-pakietowa) i serie F rowniez z alcantara m-pakietowa. Prawda jest, ze grzeje sie mniej latem i mniej irytuje zima bo nie marznie tylek. To powiedziawszy - te tapicerki po kilku latach wygladaja fatalnie, ala wyswiechtane i nijak nie pasuja do drogich, eleganckich aut premium. Jak ktos ma dzieci to w ogole nie ma dyskusji bo mozna sie nabawic nerwow jak sie jakis sok czy ketchup rozsmaruje po kanapie. Skora jest uniwersalna i ponadczasowa, wyglada zawsze dostojnie, do tego bardzo latwa w obyciu, wszystkie brudy schodza w mgnieniu oka. Jedna jeszcze mysl - jasne Dakoty/Vernasci/Merino - po kilku latach juz maja tenencje do przecierania sie (zewnetrzna warstwa) i tez wygladaja okropnie, jak ktos nie jezdzi "w garniturze" tylko po prostu korzysta normalnie z auta to ciemne kolory beda wygladac po latach duzo lepiej. 1 1 .
maxox Opublikowano 10 Czerwca Opublikowano 10 Czerwca Jeszcze nie widziałem chyba na sprzedaż auta powiedzmy 7letniego z przebiegiem 150-200tys w którym skóra wyglądała by dobrze. Zawsze jest pozalamywana i wygląda na starą. Chyba że była poddana malowaniu i renowacji
GDX4 Opublikowano 10 Czerwca Opublikowano 10 Czerwca Miałem materiałowe tapicerki, łatwo zabrudzić, kawałek czekolady i problem Alcantara, lepiej ale też chętnie przyjmuje zanieczyszczenia Skóra w mb, gładka cienka, jasna milusia... może trochę się załamywała, ale i tak utrzymanie czystości bez porównania lepsze. Jasny środek cały - prze kozak. Kurz widać dopiero jak osiąga prawie cm grubości...:) Vernasca w bmw, mocna, cognac aby maskować ślady od spodni, ciemne elementy ładnie pokazują bród.... Ale nie nagrzewa się jakoś mocno, albo to ja lubię ciepło....
Zasłużeni forumowicze adamjttk Opublikowano 10 Czerwca Zasłużeni forumowicze Opublikowano 10 Czerwca Dla wyrobienia sobie opinii, moje 3 auta alcantara vs skora 1. E90, 7-letnia, przebieg 150k km 2. F20, 7-letnia, przebieg 80k km 3. F10, 11-letnia, przebieg 200k km Zamowilem i4 doslownie kilka dni temu i z reka na sercu powiem, ze nie zdecydowalbym sie na ta materialowo-alcantarowa tapicerke, wg mnie nie licuje dobrze z "premium" BMW, pomimo ze jest rzeczywiscie komfortowa na codzien. Mowie bardziej o "wygladzie" i utrzymaniu. 2 .
Mandus Opublikowano 11 Czerwca Opublikowano 11 Czerwca 20 godzin temu, maxox napisał(a): Jeszcze nie widziałem chyba na sprzedaż auta powiedzmy 7letniego z przebiegiem 150-200tys w którym skóra wyglądała by dobrze. Zawsze jest pozalamywana i wygląda na starą. Chyba że była poddana malowaniu i renowacji To musiałbyś zobaczyć u mnie w M5 z 2000r, przebieg 160tyś km - stan skóry idealny - jak nowa, bez żadnej renowacji. Ktoś dbał i ja też dbam. Skóra jasna ostrygowa dakota w E92 również jest jak nowa, ale jest po lekkiej renowacji - tylko zauważ, że w przypadku prawdziwej skóry masz taką możliwość, a w przypadku poplamionej i wytartej tapicerki materiałowej już niewiele zrobisz. To właśnie ta różnica.
smashing Opublikowano 11 Czerwca Opublikowano 11 Czerwca W dniu 10.06.2024 o 10:34, GrzegorzKo napisał(a): Mam pytanie czy ktoś przerabiał temat utrzymania ceny? W umowie mam informacje że cena się może zmienić: 1. Zmiana kosztów produkcji 2. Zmiana kosztów transportu (fabryka w Niemczech) 3. Zmiana podatków (to oczywiste). Jeśli samochód już trafi na linię produkcyjną czy może się po tym fakcie zmienić cena? Mam podpisane zamówienie po cenach z konfiguratora LCI2. Slot mam sierpniowy, należy to intepretować że: samochód się wyprodukuje w sierpniu czy zacznie się produkować w sierpniu? Na jaki czas się nastawić jeśli chodzi o transport z Niemiec do salonu po wyprodukowaniu? Daj znać bo mam ten sam problem. Ja mam info ze czekaja na oficjalne info z centrali. pozdrawiam
maxox Opublikowano 11 Czerwca Opublikowano 11 Czerwca Siedzenie kierowcy, pasażera i tył też taki mam. Na kierowcy już masz zgniecione wszystko
maxox Opublikowano 12 Czerwca Opublikowano 12 Czerwca (edytowane) Poza tym dla mnie do m340i czy d pasuje sportowa tkaninowa tapicerka. Ale każdy ma swój gust, dlatego mamy różnorodność. Mnie skóra przeszkadza i latem i zimą i nigdy więcej jej nie kupię jeśli będzie taka możliwość bo nie zawsze jest i nie do wszystkich aut brak skóry pasuje Edytowane 12 Czerwca przez maxox 1
kriss555 Opublikowano 12 Czerwca Opublikowano 12 Czerwca Ma ktos doswiadczenia z ta ekoskora sensatec? Jest dziurkowana wiec powinna byc bardziej przewiewna…. Ale nie wiem jak z trwaloscia… mam teraz merino i po 50 tys i 3 latach nie wyglada zle ale jest bardzo delikatna…
Damian3 Opublikowano 12 Czerwca Opublikowano 12 Czerwca Rodzice mają jasny Sensatec w 2AT nowej generacji. Ja mam czarną Dakotę w F20 LCI. Mam pewne wątpliwości czy Sensatec jest bardziej przewiewny. Ostatnio jeździłem trochę 2AT na przemian z moim F20 i na trasach do kilkudziesięciu km różnicy nie zauważyłem. Natomiast jeśli chodzi o skóra vs materiał. Mam porównanie do F34 w materiale i F20 Dakota z tymi samymi fotelami. Fotele w skórze są zdecydowanie twardsze. Moja dziewczyna ostatnio zwróciła też uwagę na to, że boczki w F34 zaciskają się mocniej. Ja osobiście zostaje przy fotelach materiałowych w G21. Nie wiem jakie będą, niestety dealer nie ma na stanie. Skóra świetnie wygląda i łatwo utrzymać ja w dobrym stanie natomiast nie jest tak przyjemna. Jeśli chodzi o zamówienie to moje M340D zamówione na początku marca ma być produkowane w pierwszym tygodniu lipca. Dealer podtrzymuje cenę. Dorzucili mi eSIM i ładowarkę bezprzewodową ,których nie miałem w pierwotnej kompletacji (wymaga tego LCI2). Chciałem zmienić felgi na 18 bo wypadł mój wybrany wzór natomiast dealer mi to odradza. Powiedzieli ,że zmiana kompletacji w dół może się odbić na rabacie.
maxox Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca (edytowane) Czy ktoś może wie co oznacza funkcja sprint, która jest w pakiecie Mpro w M340i/340d? W sumie chyba w każdej wersji silnikowej jest. Launch Control ? Czy co Edytowane 15 Czerwca przez maxox
maxox Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca Chyba oznacza to łopatkę którą można przytrzymać przez 1sek żeby przeszedł w tryb sport i zrzucił na najniższy możliwy w danym momencie bieg. Nie wiem czy to się różni czymś od naciśnięcia przycisku sport ?
komoornik Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca To powinno być tylko w autach z M pakietem. Różni się od zwykłego przełączenia w tryb sport tym że po pewnym czasie powraca do wcześniej wybranego trybu jazdy automatycznie.
JacekLZ Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca Brzmi jak te tryby w autach małolitrażowych, że po naciśnięciu guzika dodaje kilka koni, żeby wygodnie coś wyprzedzić. Pewnie podobnie to działa.
maxox Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca To było już, tylko nie wiem czy zawsze w pakiecie m pro, czy w standardzie
komoornik Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca Ja w m440i pakietu M pro nie mam ale funkcja jest, ale może faktycznie w innych wersjach silnikowych jest to wraz z pakietem M pro.
TheApocalypse Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca Pamiętajcie, że po użyciu funkcji Sprint auto przechodzi w tryb manualnej zmiany biegów. Można się zdziwić, gdy ktoś o tym nie wie i na Sprincie depnie do dechy. Po chwili odbije się od limitera.
maxox Opublikowano 16 Czerwca Opublikowano 16 Czerwca No więc wydaje mi się że to było w std, a teraz jest w opcji w m340i / d także. I tylko w pakiecie m pro. W sumie niespecjalnie potrzebne. Tryb sport, pedał dno i to samo
maxox Opublikowano 16 Czerwca Opublikowano 16 Czerwca A czarne napisy ? Robił ktoś ? Są jako akcesorium. Ale może strach, że krzywo to przykleją albo tak przykleją, że odpadnie. Bo stare muszą zerwać
adiki Opublikowano 16 Czerwca Opublikowano 16 Czerwca 19 minut temu, maxox napisał(a): A czarne napisy ? Robił ktoś ? Są jako akcesorium. Ale może strach, że krzywo to przykleją albo tak przykleją, że odpadnie. Bo stare muszą zerwać Jak będziesz chcieć to sam sobie taką modyfikację w garażu przeprowadzisz 😉
macste Opublikowano 16 Czerwca Opublikowano 16 Czerwca (edytowane) 57 minut temu, maxox napisał(a): A czarne napisy ? Robił ktoś ? Są jako akcesorium. Ale może strach, że krzywo to przykleją albo tak przykleją, że odpadnie. Bo stare muszą zerwać Ja zamówiłem bez oznaczeń i dograłem z dealerem, że ma być na czarno i jest... Mi się podoba, każdy lubi inaczej 😀 Oczywiście jest pro100. Edytowane 16 Czerwca przez macste 1
maxox Opublikowano 16 Czerwca Opublikowano 16 Czerwca A jakoś mi się nie widzi malować albo cudować w garażu. Oklejać foliować co niby ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się