Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, 

w mojej f11 z silnikiem b47 od kilku miesięcy, bardzo sporadycznie występowało coś w rodzaju poszarpywania podczas jazdy. Kilkukrotnie wyskoczył błąd złej masy powietrza jednak nie zawsze kiedy te szarpania miały miejsce. Ostatnio jadąc autostradą komputer wyrzucił check engine z komunikatem „Napęd zatrzymaj pojazd”. Objawy jakie temu towarzyszyły to dławienie się auta, brak możliwości przyspieszania. Zatrzymałem się na poboczu, wyłączyłem włączyłem silnik. Jedyne co zauważyłem przy komorze silnika to to, że zsunął się wężyk czerwony od sterowania turbo. Po nałożeniu go na miejsce samochód dalej wyrzucał błąd. Myślałem że uda mi się usunąć błąd zdejmując klemę z akumulatora jednak nic to nie dało, błąd wracał. Dojechałem powoli do domu gdyż miałem blisko i na komputerze odczytałem błędy: 24CF00 i 290B00. Rozebrałem cały dolot - szczelny, zawór egr działa prawidłowo, turbo normalnie można obracać bez zacięć czy innych oporów, klapki w kolektorze przestawiają się luźno, kolektor nie jest zawalony syfem, czujnik temperatury działa prawidłowo - ostatnią rzeczą jaką mi została to wymienić przepływomierz. Jednak chce być pewny że to on z uwagi na jego cenę. 
 

Dziene jest również to, że na włączonym zapłonie po usunięciu błędów komputerem, samochód od razu wyrzuca komunikat „napęd, zatrzymaj pojazd..” a w ista nie ma żadnych błędów, dopóki nie uruchomię auta. Samochód uruchamia się ciężko - długo kręci jednak, powyżej 2 tys obrotów nie da rady podnosić dalej obrotów co słychać na filmie. Do domu dojechałem ok 30km/h i 1700 obrotów bo auto całkowicie nie miało mocy, przy czym zaryzykowałem ten manewr bo silnik na niskich obrotach pracował normalnie. Jedyna różnica było bardziej basowe brzmienie wydechu. 
 

Poniżej przesyłam link do filmu z nagranymi wartościami przy uruchomionym silniku. Może ktoś zauważy coś nieprawidłowego. 
 

Pozdrawiam. 

Edytowane przez MrNirwen93
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

zmienna geometria w turbinie sprawdzona? zrób liva data z ciśnieniem doładowania i EGR

Edytowane przez reloop

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.