Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, czy mieliście podobne doświadczenia ze swoimi autami?

Moja obserwacja, z którą pojechałam do mechaników: w krótkim czasie musiałam dolać płynu chłodniczego i oleju, bo auto szybko wołało o dolanie, a ponadto zauważyłam, że w zbiorniku płynu chłodniczego jest ciemno i brudno - płyn jest ciemny i ciemny osad jest widoczny na ściankach zbiornika.

Mechanik nr 1

Diagnoza: do zrobienia podstawa filtra oleju, wymiana płynów (chłodniczy, olej), przepłukanie układu - kilkukrotne, wymiana zbiorniczka wyrównawczego. Koszt ok. 4000 zł.

Mechanik nr 2
Diagnoza: zrobiono inspekcję kamerką w tłoki cylindrów i test na spaliny w zbiorniku płynu chłodniczego, który potwierdził ich obecność. Do wymiany uszczelka pod głowicą + prace dookoła (planowanie głowicy, wymiana uszczelnień takich jak uszczelka pokrywy zaworów, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego, filtr oleju, wymiana oleju i płynu chłodniczego). Koszt ok. 8000 zł.

 

Co myślicie o tych dwóch diagnozach - czy z Waszego doświadczenia któraś jest bliżej prawdy?

Co myślicie o kosztach - fair czy naciąganie kobity w białym BMW? XD

Edytowane przez pomaranczka
nie dokończyłam pisania posta
Opublikowano (edytowane)

 

W dniu 22.02.2024 o 22:10, pomaranczka napisał(a):

Cześć, czy mieliście podobne doświadczenia ze swoimi autami?

Moja obserwacja, z którą pojechałam do mechaników: w krótkim czasie musiałam dolać płynu chłodniczego i oleju, bo auto szybko wołało o dolanie, a ponadto zauważyłam, że w zbiorniku płynu chłodniczego jest ciemno i brudno - płyn jest ciemny i ciemny osad jest widoczny na ściankach zbiornika.

Mechanik nr 1

Diagnoza: do zrobienia podstawa filtra oleju, wymiana płynów (chłodniczy, olej), przepłukanie układu - kilkukrotne, wymiana zbiorniczka wyrównawczego. Koszt ok. 4000 zł.

Mechanik nr 2
Diagnoza: zrobiono inspekcję kamerką w tłoki cylindrów i test na spaliny w zbiorniku płynu chłodniczego, który potwierdził ich obecność. Do wymiany uszczelka pod głowicą + prace dookoła (planowanie głowicy, wymiana uszczelnień takich jak uszczelka pokrywy zaworów, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego, filtr oleju, wymiana oleju i płynu chłodniczego). Koszt ok. 8000 zł.

 

Co myślicie o tych dwóch diagnozach - czy z Waszego doświadczenia któraś jest bliżej prawdy?

Co myślicie o kosztach - fair czy naciąganie kobity w białym BMW? XD

Ze swojego doświadczenia.

Diagnoza nr1

Być może tylko wymiennik ciepła olej/płyn chłodniczy jeśli jest tam takowy jeśli nie ma to podstawa filtra do zrobienia, płyn do wymiany olej niekoniecznie ale można.

Edytowane przez Krzyś111685053072
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

według diagnozy mechaników, stawiam na nr.2 czyli nieszczelności uszczelki pod głowicą UPG. Silniki N13 mają bardzo wysoką temperaturę pracy nawet do 125 C wobec czego degradują się wszystkie uszczelki w silniku.

Niestety naprawa jest kosztowna, ponieważ trzeba zdemontować pół silnika i dobrze splanować głowicę. Proponuję przy okazji sprawdzić w jakim stanie jest cały rozrząd, czyli łańcuch, napinacze, i koła zębate czyli wariatory.

Dobrze przy okazji zmienić uszczelniacze zaworów, ponieważ ulegają awarii przez co silnik pobiera olej. 
Cena zależna od warsztatu, proponuję dobrego mechanika, który ma pojęcie na temat tego silnika. 

Edytowane przez Arkus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.