Skocz do zawartości

[X5 E70 40d] Nieregularna praca silnika oraz gwizd na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Kupiłem auto dopiero co 3 tygodnie temu i jest to moje pierwsze BMW i pierwszy diesel. Dla mnie diesle zawsze były głośne ,ale co ostatnio zauważyłem to że po włączeniu zapłonu, silnik pracuje nierówno i brzmi jakby rozłączało wtrysk. Do tego ten pogwizd jakby...turbo? Dochodzi z lewej strony komory silnika. Lubi również przez pierwsze 15-20 sek po starcie na zimnym zakopcic na biało. Potem się wszystko stabilizuje i działa bez zarzutu. Ponoć turbo jedno było wymieniane na regenerowane. Krótko po zakupie byłem na diagnostyce i wyczytało kilka błędów...Były pokasowane, ale krótko później wyskoczył mi komunikat na ekranie ,że poziom oleju jest zbyt wysoki. Dodam ,że nie mam żadnych kontrolek na desce. Wiem ,że to może być trochę wróżenie z fusów, ale jakieś sugestie może? Jutro możliwe ,że pojadę na kolejną diagnostykę żeby zobaczyć co tym razem wyskoczy.

https://youtube.com/shorts/pZQ5roKzYFU?si=ciMqDcUyz8YKRfFR

Screenshot_20240221_063715_Adobe Acrobat.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Odgrzeje kotleta...

 

Moje auto ma obecnie niecale najechane 250k km i szczerze mowiac nie mam pojecia czy rozrzad byl robiony wczesniej, poniewaz auto kupilem kilka miesiecy temu od handlarza ,jak sie okazalo z jakas "lewa" chyba historia serwisowa. Po kontakcie z serwisem BMW okazalo ,sie ze do 2020 roku auto bylo serwisowane u dealera, a oni jak wiadomo, nie wymieniaja rozrzadu. Potem przez kolejne 3 lata auto nie zrobilo za duzego przebiegu, wiec zakladam ,ze pewnie nie za wiele sie przy nim dzialo.
 
Z tego co poczytalem do tej pory, te lancuchy lubia sie rozciagnac juz nawet przy 150k km ,ale najwieksze prawdopodobienstwo jest ,ze moga strzelic przy okolo wlasnie 250k km. Pytanie jest nastepujace, czy one z reguly zaczynaja halasowac jak sa juz mocno rozciagniete czy potrafia bezobjawowo sie rozleciec?
 
Krotko po zakupie zauwazylem ,ze auto nie pracuje rowno i szarpie po starcie silnikiem. Okazalo sie ,ze mialem blad - Smooth Running Controller Cylinder 6. Zrobilem test przelewowy i faktycznie troche wiecej wtryskiwacz na tym cylindrze lal, ale tez nie jakos 2 czy 3 x tyle co reszta. Powiedzialbym ,ze pierwsze 4 rowno, 5ty troche wiecej i 6 jeszcze troche. Korekcja wtryskow z kolei, wskazywala ,ze wtryskiwacz nr 4 (czyli zakladam ,ze na 4 cylindrze?) po starcie lal nawet +4/5 mg/suw. Po chwili sie to uspokajalo, ale byly to wartosci jednak zbyt wysokie. Wymienilem jednak wtryskiwacz na cylindrze 6 i blad zniknal oraz wartosci na wtrysku nr 4 sie uspokoily. Silnikiem co prawda nie zarzuca juz tak i troche lepiej pracuje, ale nadal po starcie jest nierowna praca i nie wiem sam czy to rozrzad nie jest? Wykluczylbym swiece zarowe czy modul od nich, bo w tym przypadku mialbym jakies bledy na diagnostyce raczej? Zrobilem ponownie test przelewowy i wynik w sumie jest podobny jak wczesniej przed wymiana tego na cylindrze 6 (czyli 1-4 rowno, 5 troche wiecej, 6 jeszcze ciut wiecej). Korekcja wtryskow za to pokazuje ujemne wartosci na nr4 po starcie. Podczas jazdy miejskiej te wartosci sa wrecz idealne, ale na trasie jak sie jedzie powyzej 100km/h to nagle nr4 zaczyna lac do +2-3mg/s. 
 
Szczerze mowiac rozrzad prawdopodobnie i tak bede musial zrobic, ale nie wiem czy w tym przypadku to on jest winowajca nierownej pracy silnika po starcie, czy jest to jednak cos innego (moze cos w ukladzie paliwowym).
 
Bylbym wdzieczny za wszelka porade.
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.