Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dziś po wpisaniu na stronie BMW akcje przywoływawcze po nr VIN mojego pojazdu jest akcja techniczna po telefonie do ASO jest to wymiana zintegrowanego układu hamulcowego podobno jest coś z nim nie tak. Był ktoś z was już na tej akcji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak na świeży model to ma dość sporo akcji serwisowych.

 

Stan Numer akcji Opis Rezerwacja
Otwarty 10034670200
Fx Gx Ux Integriertes Bremssystem ersetzen
 
Blokada możliwości kupna
Lokalny numer akcji:
-
 
Otwarty 10041250200
U11 Checking gap dimension of rear lights (tailgate, side panel) and reworking if necessary
Lokalny numer akcji:
-
 
Otwarty 10063880100
U11 Check the gap dimension of the front light combination and adjust if necessary
Lokalny numer akcji:
Edytowane przez M4R10
Opublikowano
19 minut temu, M4R10 napisał(a):

Jak na świeży model to ma dość sporo akcji serwisowych.

 

Stan Numer akcji Opis Rezerwacja
Otwarty 10034670200
Fx Gx Ux Integriertes Bremssystem ersetzen
 
Blokada możliwości kupna
Lokalny numer akcji:
-
 
Otwarty 10041250200
U11 Checking gap dimension of rear lights (tailgate, side panel) and reworking if necessary
Lokalny numer akcji:
-
 
Otwarty 10063880100
U11 Check the gap dimension of the front light combination and adjust if necessary
Lokalny numer akcji:

Akurat te szczeliny między lampami to pierdoły więc nie robiłbym tu tragedii że tyle akcji serwisowych bez przesady 

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć, moje auto też już zakwalikowane do akcji naprawczej...
Po wpisaniu VINu tutaj: Akcje przywoławcze BMW.pl
otrzymuję komunikat:
Z samochodem powiązana jest akcja przywoławcza. Kliknij tutaj i umów wizytę serwisową online lub znajdź kontakt do swojego Dealera BMW tutaj, aby poznać więcej szczegółów. Kod akcji przywoławczej: 0034780200

Czy ktoś już był na diagnostyce z tego kodu? Długo zajmuje wgranie softu/zmiana hamulców?
Poniżej szczegóły:

Safety Gate: the EU rapid alert system for dangerous non-food products (europa.eu)

Opublikowano

Problem z wycofaniem jest bardzo poważny, dotyczy układu hamulcowego dużej ilości aut. Potencjalne uszkodzenie (nieprawidłowe działanie) ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo (są zarejestrowane szkody na mieniu i zdrowiu z powodu tej awarii) - nie mówimy tu o pierdołach typu szczeliny przy lampach !. Póki co BMW wgrało (on line) w nasze auta nowe oprogramowanie, wg opisu jego najważniejszą cechą jest nowy video gadżet (to jest zwykła kpina z bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów), które zawiera bardziej precyzyjne algorytmy diagnostyki prawidłowości działania układu hamulcowego i w przypadku wykrycia, że nie działają Ci hamulce zostaniesz o tym poinformowany właściwym komunikatem  ( to nawet miło, że BMW zakłada, że będziemy wstanie go odczytać :). Akcja 0034780200 sprowadza się do poinformowania właścicieli, ze mogą mieć taki problem z hamulcami i jak będzie to możliwe to układ hamulcowy zostanie wymieniony w ich autach ale póki co to mogą jeździć bo gdy nie zadziałają hamulce to pojawi się komunikat.

Bardziej precyzyjny opis zachowania auta zawiera wycofanie z rynku amerykańskiego:

"Jeśli system IB nie działał prawidłowo, na zestawie wskaźników wyświetli się lampka ostrzegawcza i komunikat. W niektórych przypadkach pojazd może nie zostać uruchomiony. W niektórych przypadkach nastąpi zmniejszenie wspomagania hamowania, co może prowadzić do wydłużenia drogi hamowania i zwiększenia ryzyka wypadku. System zapobiegający blokowaniu kół (ABS) i układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) mogą nie działać, co może również wpłynąć na skuteczność hamowania, a także prowadzenie i kontrolę pojazdu. Jednakże w pełni mechaniczne hamowanie nie jest zakłócone i jeśli układ IB nie działa prawidłowo, automatycznie zostanie aktywowany hamulec postojowy (awaryjny), aby zwiększyć skuteczność hamowania oraz utrzymać stabilność i kontrolę pojazdu."

Dokładnie opisane powyżej działanie miałem u siebie w aucie (przeczytaj mój wpis w temacie "przebiegi i wrażenia z jazdy nową X1 z dnia 10.03.2024"). Podczas hamowania przy niedużych prędkościach na zaśnieżonej drodze auto nie zwalnia - masz wrażenie, że hamujesz na lodzie ale dziwisz się, że nie działa ABS, przy dynamicznej jeździe po krętej drodze auto potrafi rzucić bez powodu tyłem jakby ktoś zaciągnął ręczny i trzeba je kontrować aby zachować tor jazdy (prędkość i warunki drogowe nie tłumaczą takiego zachowania pojazdu). Problem pojawia się incydentalnie (u mnie zauważyłem go jedynie 3 razy na  przejechane 10 tys km) ale za każdym razem znacząco podnosi adrenalinę a w aucie słychać było przekleństwa. 

Dwa dni po wgraniu oprogramowania otrzymałem SMS o następującej treści: "Otrzymaliśmy zgłoszenie z Twojego BMW o konieczności wykonania serwisu. Prosimy o pilny kontakt w celu ustalenia wizyty pod nr ....". Dzwonię i od pani w recepcji na dzień dobry słyszę, że mój nr telefonu przez pomyłkę przypisany jest do innego BMW, i że to właśnie te inne BMW ma poważne problemy a z moim jest wszystko ok.

Uważajcie na siebie !!!

Opublikowano
W dniu 21.02.2024 o 21:58, dawido922 napisał(a):

Akurat te szczeliny między lampami to pierdoły więc nie robiłbym tu tragedii że tyle akcji serwisowych bez przesady 

Jak odbierałem swoje G08 to musiałem czekać prawie miesiąc, bo ciągle wyskakiwała jakaś akcja naprawcza i system blokował wydanie samochodu. A to aktualizacja oprogramowania (ponad tydzień czekania na przygotowanie odpowiedniej paczki w Monachium, bo domyślna nie chciała się załadować), a to wymiana ogniw w baterii, a to jeszcze coś i dealer nie był w stanie mi wydać auta.

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 7.10.2024 o 09:33, piotr_w napisał(a):

Problem z wycofaniem jest bardzo poważny, dotyczy układu hamulcowego dużej ilości aut. Potencjalne uszkodzenie (nieprawidłowe działanie) ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo (są zarejestrowane szkody na mieniu i zdrowiu z powodu tej awarii) - nie mówimy tu o pierdołach typu szczeliny przy lampach !. Póki co BMW wgrało (on line) w nasze auta nowe oprogramowanie, wg opisu jego najważniejszą cechą jest nowy video gadżet (to jest zwykła kpina z bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów), które zawiera bardziej precyzyjne algorytmy diagnostyki prawidłowości działania układu hamulcowego i w przypadku wykrycia, że nie działają Ci hamulce zostaniesz o tym poinformowany właściwym komunikatem  ( to nawet miło, że BMW zakłada, że będziemy wstanie go odczytać :). Akcja 0034780200 sprowadza się do poinformowania właścicieli, ze mogą mieć taki problem z hamulcami i jak będzie to możliwe to układ hamulcowy zostanie wymieniony w ich autach ale póki co to mogą jeździć bo gdy nie zadziałają hamulce to pojawi się komunikat.

Bardziej precyzyjny opis zachowania auta zawiera wycofanie z rynku amerykańskiego:

"Jeśli system IB nie działał prawidłowo, na zestawie wskaźników wyświetli się lampka ostrzegawcza i komunikat. W niektórych przypadkach pojazd może nie zostać uruchomiony. W niektórych przypadkach nastąpi zmniejszenie wspomagania hamowania, co może prowadzić do wydłużenia drogi hamowania i zwiększenia ryzyka wypadku. System zapobiegający blokowaniu kół (ABS) i układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) mogą nie działać, co może również wpłynąć na skuteczność hamowania, a także prowadzenie i kontrolę pojazdu. Jednakże w pełni mechaniczne hamowanie nie jest zakłócone i jeśli układ IB nie działa prawidłowo, automatycznie zostanie aktywowany hamulec postojowy (awaryjny), aby zwiększyć skuteczność hamowania oraz utrzymać stabilność i kontrolę pojazdu."

Dokładnie opisane powyżej działanie miałem u siebie w aucie (przeczytaj mój wpis w temacie "przebiegi i wrażenia z jazdy nową X1 z dnia 10.03.2024"). Podczas hamowania przy niedużych prędkościach na zaśnieżonej drodze auto nie zwalnia - masz wrażenie, że hamujesz na lodzie ale dziwisz się, że nie działa ABS, przy dynamicznej jeździe po krętej drodze auto potrafi rzucić bez powodu tyłem jakby ktoś zaciągnął ręczny i trzeba je kontrować aby zachować tor jazdy (prędkość i warunki drogowe nie tłumaczą takiego zachowania pojazdu). Problem pojawia się incydentalnie (u mnie zauważyłem go jedynie 3 razy na  przejechane 10 tys km) ale za każdym razem znacząco podnosi adrenalinę a w aucie słychać było przekleństwa. 

Dwa dni po wgraniu oprogramowania otrzymałem SMS o następującej treści: "Otrzymaliśmy zgłoszenie z Twojego BMW o konieczności wykonania serwisu. Prosimy o pilny kontakt w celu ustalenia wizyty pod nr ....". Dzwonię i od pani w recepcji na dzień dobry słyszę, że mój nr telefonu przez pomyłkę przypisany jest do innego BMW, i że to właśnie te inne BMW ma poważne problemy a z moim jest wszystko ok.

Uważajcie na siebie !!!

a skąd wiesz, że masz nowe software? Kiedy on był?

nie pamiętam u siebie ostatnio żadnego softu nowego.

 

Opublikowano

W moim przypadku ok. 3 tyg. temu system w aucie poprosił o zgodę na aktualizację (komunikat coś w rodzaju: " pobrano nową aktualizacje, czy zainstalować teraz, podczas instalacji ok. 20 min jazda będzie niemożliwa"). Ok. tyg. temu wyświetlił się komunikat "zaktualizowano aplikacje". Przedwczoraj przyszła wiadomość do MY BMW oraz przed jazdą w samochodzie wyświetlił się komunikat o akcji przywoławczej oraz informacja, że co prawda jest to mało prawdopodobne ale może mi nie zadziałać wspomaganie hamulców oraz ABS - zapomnieli dodać SZCZĘŚĆ BOŻE - byłoby całkiem na miejscu !!!. Serwis nie jest wstanie sprawdzić czy masz problem w aucie bo pompa hamulcowa czasami potrafi się "zawiesić" - tłumacząc obrazowo gdyby hamulce miały ekran to widziałbyś na krótko "pralkę lub klepsydrę" - jak w tym czasie będziesz hamował to masz pecha - użyj większej siły. Z tego co mi wiadomo na dzień dzisiejszy nie jest znane rozwiązanie tego problemu, dlatego wycofanie produktu z rynku sprowadza się jedynie do przekazania informacji i jakby co to byłeś uprzedzony, że mogą nie zadziałać Ci hamulce. U mnie w samochodzie (plug in) po wgraniu aktualizacji już dwukrotnie samoczynnie przełączyła się na OFF opcja "automatycznego zaciągnięcia hamulca postojowego po wyłączeniu pojazdu" - jak jeździsz na elektryku to pojazd zostaje na luzie. Za pierwszym razem po ok. 2 tyg. żona, która używa auta na co dzień nieśmiało zwróciła mi uwagę, że coś się chyba dziwnego dzieje z autem " bo jak z niego wysiada to auto się buja" - na szczęście nie parkowała "z górki". Za takie działanie software'u powinien być kryminał. Jak pomyślę, że kupiłem za ponad ćwierć bańki 320 konne auto, w którym producent nie jest pewien czy działają w nim hamulce to mnie szlag trafia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 godzin temu, piotr_w napisał(a):

W moim przypadku ok. 3 tyg. temu system w aucie poprosił o zgodę na aktualizację (komunikat coś w rodzaju: " pobrano nową aktualizacje, czy zainstalować teraz, podczas instalacji ok. 20 min jazda będzie niemożliwa"). Ok. tyg. temu wyświetlił się komunikat "zaktualizowano aplikacje". Przedwczoraj przyszła wiadomość do MY BMW oraz przed jazdą w samochodzie wyświetlił się komunikat o akcji przywoławczej oraz informacja, że co prawda jest to mało prawdopodobne ale może mi nie zadziałać wspomaganie hamulców oraz ABS - zapomnieli dodać SZCZĘŚĆ BOŻE - byłoby całkiem na miejscu !!!. Serwis nie jest wstanie sprawdzić czy masz problem w aucie bo pompa hamulcowa czasami potrafi się "zawiesić" - tłumacząc obrazowo gdyby hamulce miały ekran to widziałbyś na krótko "pralkę lub klepsydrę" - jak w tym czasie będziesz hamował to masz pecha - użyj większej siły. Z tego co mi wiadomo na dzień dzisiejszy nie jest znane rozwiązanie tego problemu, dlatego wycofanie produktu z rynku sprowadza się jedynie do przekazania informacji i jakby co to byłeś uprzedzony, że mogą nie zadziałać Ci hamulce. U mnie w samochodzie (plug in) po wgraniu aktualizacji już dwukrotnie samoczynnie przełączyła się na OFF opcja "automatycznego zaciągnięcia hamulca postojowego po wyłączeniu pojazdu" - jak jeździsz na elektryku to pojazd zostaje na luzie. Za pierwszym razem po ok. 2 tyg. żona, która używa auta na co dzień nieśmiało zwróciła mi uwagę, że coś się chyba dziwnego dzieje z autem " bo jak z niego wysiada to auto się buja" - na szczęście nie parkowała "z górki". Za takie działanie software'u powinien być kryminał. Jak pomyślę, że kupiłem za ponad ćwierć bańki 320 konne auto, w którym producent nie jest pewien czy działają w nim hamulce to mnie szlag trafia.

ja mam też plugin i nic mi się nie dzieje.

Mój serwis zaprasza mnie na sprawdzenie przy okazji. Jakbym miał tak jak Ty to bym dawno pojechał.

Ty byłeś? Jak nie to jedź przecież. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.