Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z maglownica (wszystko na to wskazuje) podejrzenie uszkodzenia samej maglownicy tj elektroniki w niej lub wiązki kabla idące z maglownicy. Błędy komunikacyjne moduł wspomagania. W module wspomagania brak błędów. Podejrzenie giniecie zasilania po stacyjce +15 na module wspomagania. Dodano zasilanie +15 z cewek zapłonowych lecz blady dalej sie pojawią. Blad RPA awaria wskaźników przebicia opony + blad stsbilizacja jazdy i co któryś raz odcina wspomaganie. Ma ie pomysł co jeszcze można zrobić i sprawdzić na elektryce ?

Opublikowano

Tak bujam się z nim ale nie mogę namierzyc. Błędu jako takiego nie ma poza tymi co na desce które mówią o komunikacji z maglem ale sam magiel nie ma błędów albo nie wie że ma a nie chce w ciemno wymieniać magla.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 19.02.2024 o 22:25, mendi199 napisał(a):

Mam problem z maglownica (wszystko na to wskazuje) podejrzenie uszkodzenia samej maglownicy tj elektroniki w niej lub wiązki kabla idące z maglownicy. Błędy komunikacyjne moduł wspomagania. W module wspomagania brak błędów. Podejrzenie giniecie zasilania po stacyjce +15 na module wspomagania. Dodano zasilanie +15 z cewek zapłonowych lecz blady dalej sie pojawią. Blad RPA awaria wskaźników przebicia opony + blad stsbilizacja jazdy i co któryś raz odcina wspomaganie. Ma ie pomysł co jeszcze można zrobić i sprawdzić na elektryce ?

Jakby problemy pochodzily od systemu kontroli trakcji, to by Ci nie odcinalo wspomagania tylko glupialby ABS, kontrola trakcji itd. W Twoim przypadku mysle, ze bledy w stabilizacji jazdy wynikaja z przerw w komunikacji z ukladem wspomagania, ktory wymienia sie danymi z modulem ABS. Wtyczka do maglownicy, ze wzgledu na swoja lokalizacje, jest dosc mocno narazona na wilgoc, jezeli tylko w jakims, nawet minimalnym stopniu nie jest szczelna.

Musialbys zaczac od tego, aby wkleic tu dokladne bledy jakie sie pojawiaja, zarowno z modulu maglownicy jak i ABS.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Takie mam błędy. Ekipa od maglownicy wykluczyła by był to problem z maglownica a coś komunikacyjnie. Tylko co znalazłem na yt taki filmik

Ale nie wiem czy to ten sam problem czy tylko komunikaty podobne. W 5 minucie i 20 sek pokazuje urwane jakies masowanie przy prawym podwoziu.

 

IMG-20240307-WA0005.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ewidentnie na magistrali FlexRay (to taki szybszy CAN) jest problem. Nawiasem mowiac, polskie tlumaczenia bledow sa odlotowe. 🙂
 

Pokazales bledy z Gateway. A co z bledami z maglownicy? Tam jest czysto?

Opublikowano

Tak tam nic nie ma. Dlatego gościa od napraw maglownicy powiedzial że on nie widzi tu problemu w maglownicy i zaoszczędził kosztów.

Opublikowano

Czy ten gateway jest jakoś dostępny by samemu coś sprawdzić bez podnośnika?  Ewentualnie gdzie szukać problemy. Na kablu czy samym gateway jako urządzeniu ?

Screenshot_20240307_183319_Photos.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To jest w ogole dziwna syuacja. Jakim cudem nie masz zadnego bledu w module ukladu kierowniczego to ja nie wiem.

Gateway to taki hub, ktory laczy wszystkie sterowniki poprzez roznego typu magistrale. Blad w Gateway jest ogolny i dotyczy magistrali FlaxRay. To, ze chodzi o FlexRay laczacy modul ukladu kierowniczego z Gateway, to mozna sie domyslic, po tym, ze masz bledy na zegarach. Szczerze, to ja nie wierze, ze nie ma zadnego bledu z maglownicy. Przeciez wlasnie ten blad masz na zegarach. Z niczego sie nie wzial.

W F30 ,Gateway nie wystepuje osobno, tylko jest czescia FEM, czyli tego ECU, ktory jest na prawym slupku A. To jest glowny sterownika dla calego auta.

Nie masz tam pod reka kogos, kto Ci to zdiagnozuje ISTA?

Generalnie na wtyczce do maglownicy, piny 1 i 4 to jest FlexRay.

image.png.14f3938e8e20943378f5fe4760ff87ad.png

Edytowane przez mmw
Opublikowano

Gość od magla powiedzial że gdyby to był problem z maglownica i jej elektryka to były by błędy ESP i ABS a ich nie ma i skrętu świateł. On mi diagnozował tym co na zdjęciu. Elektryk robił I badał ta wtyczkę i zrobił to co wopisie. Generalnie całą wtyczka była kupiona nowa- ucieta z innej i wlutowana 

Screenshot_20240219_223004_Photos.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Piszesz, ze nie ma bledow w ABS, a gdy zakladales temat napisales "Blad RPA awaria wskaźników przebicia opony + blad stsbilizacja jazdy i co któryś raz odcina wspomaganie.". Czyli bledy w module trakcji miales lub masz czasami. Zreszta nawet wrzuciles foto zegarow, gdzie choinka pochodzi m.in. z ESP. Kontrola trakcji pobiera dane m.in. wlasnie z maglownicy. W starych modelach brala info z czujnika kata skretu kierownicy. Zrezygnowano z tego i dane sa pobierane wlasnie z magla.

Przeciez ten elektryk, skoro mial taki pomysl, ze zasilanie wspomagania pada, to powinien zaczac od prostego eksperymentu, czyli wypiecia wtyczki i odczytania bledow. Jak blad od wspomagania sie pojawi, to znaczy, ze teoria o ginacej 15tce jest nieprawidlowa. Jak nie masz 15tki to nie masz komunikacji, tak jak bys wtyczke wyjal. To on wolal Ci jakies patenty dziwne robic i ciagnac zasilanie z innego zrodla. Jak po odpieciu wtyczki, blad by sie nie pojawil, to znaczy, ze masz cuda w aucie, albo jego tester diagnostyczny nie nadaje sie do obslugi Twojego auta.

Ja ciagle upieram sie, ze nie ma opcji aby w momencie, gdy na zegarach wywala Ci blad ukladu kierowniczego, nie bylo bledu z tego ECU (lub z FEM, o braku komunikacji z tym ECU). Skad w takim razie FEM wie, ze masz problem ze wspomaganiem, skoro nie ma bledu ze wspomagania??? Jest blad na zegarach, a nie ma w diagnostyce?? Takich cudow tez nie ma.

Jedz do kogos kto ma pojecie i naprawia BMW i ma odpowiedni sprzet diagnostyczny do BMW, a nie jakis uniwersalny tester. Dodaj w opisie Twojej osoby na forum, skad jestes, to moze ktos Ci podpowie gdzie jechac.

Edytowane przez mmw
Opublikowano

Super dzięki za wyjaśnienia. Jestem z Mazowieckiego ale bywam w świętokrzyskim i lubelskim. Więc jak ktoś zna kogo kto się zna na elektryce w tym aucie i zdiagnozuje to odpowiednio to proszę o namiar.

 

Ps. Czyli uważasz że problem będzie w samej elektryce magla i tam trzeba szukać przyczyny czyli de facto regeneracji elektryki jeśli wiązką byłaby ok ? Może jakieś gryzonie coś nagdyzly na kablach i leci błąd.

Opublikowano

Dodam że blad nie jest stały. Pojawia się co jakiś czas a jak byłem u elektryka to nie świecił się więc jest trochę trudniej o jednoznaczna diagnozę. Ale może ktoś że specjalnym sprzętem pod bmw zobaczy cos lepiej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w ogole w Polsce nie mieszkam, ale moze Ci ktos doradzi kogos z obszarow w ktorych bywasz.

Ja nie twierdze, ze to problem w maglownicy. Wg mnie raczej nie. Predzej cos z kablami, ale to ciezko powiedziec jak sie nie wie skad blad pochodzi.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Mendi199 czy udało się rozwiązać problem , jeśli tak mógłbyś podać co było przyczyna , bo u siebie mam identyczna sytuacje ?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Tak auto jest obecnie w warsztacie. Po diagnozie padlo na maglownice. Wrzucili inna ale błąd poleciał tak samo i okazało się że każdy skupiał się na maglu a w czasie gdy leciał bad z maglem nie można było też dostać się do jakiegoś sterownika głównego (centralnego) i teraz mówią ze sam sterownik rzadko pada i obstawiają ze to wiązką ale tam jest ich kilka i sporo kabli więc muszą sprawdzić. Dam znać jak będę wiedział co dokładnie  i który kabel ewentualnie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć.

Czekam na wyniki naprawy.

Mam bardzo podobnie i nie mogą tego zdiagnozować. Błąd ESP, ciśnienia w oponach, wspomaganie nie działa, napinacze pasów bezpieczeństwa i poduszek. Ostatnio wyskoczył komunikat "Silnik pracuje niepełną mocą i auto zaczęło zwalniać". Ogólnie choinka.

Daj znać

Opublikowano

U mnie było podobnie - w sumie 64 błędy.

Głównie to było: błąd ESP, problem ciśnienia w oponach, brak wspomagania, nie działała klima, kierunkowskazy nie odbijały, czasem komunikat "silnik nie pracuje pełną mocą...". Ogólnie było kiepsko.

Okazało się, że to wiązka która gdzieś ma wtyczkę do maglownicy/wspomagania. Miałem zaśniedziałe piny jednak źle to nie wyglądało. Okazało się, że wystarczyło. Po wyczyszczeniu wszystko hula jak należy. 

Mam nadzieję, że komuś pomoże.

Opublikowano

Niestety awaria wróciła. To niestety nie było to. Mimo to w razie czegoś podobnego zerknijcie na soje kable.

Pewnie za jakiś czas postaram się wymienić tą wiązkę. Dam znać czy pomogło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.