Skocz do zawartości

E39 Polskie komunikaty na liczniku High OBC, składanie lusterek z pilota i efekty świetlne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Rozbieralem kiedyś e39 z RLS i wyglądał prawie tak samo  jak sam czyjnik deszczu. Prostokąt na kleju zelowym do szyby i wtyczka. Nie wiem o jakiej podstawce piszecie.

Jak juz to robilbym oryginał. Dla mnie nieprzydatne. LCM IIIB kupisz od 50zl w górę. Szukalem teraz jak myślałem ze mój jest popsuty. Szyba ma tylko ciemny kolor dookoła czujnika żeby estetycznie wygladalo

Edytowane przez fold
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coś takiego. I dopiero na tę podstawkę przyklejoną na żelka do szyby zatrzaskujesz puszkę z czujnikami.

image.png.f2b21cef922dcafd026cb5254e1883f5.png

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Fuser napisał(a):

No, tak jak się trafi z podstawką. I przykleiłeś to do zwykłej szyby (?), bo tam jakiś filtr jest oryginalnie namalowany czy coś ? 

To co tam jest namalowane nie ma większego znaczenia, tak mi się wydaje, umnie gdzieś tak po 2 latach od wymiany szyby na jednym z tych czujników zeszło to coś ale nie zauważyłem żeby zmieniła sie "czujność" któregokolwiek z czujników.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, przykleiłem do zwykłej szyby, do tego lusterko fotochromatyczne z obudową na RLS

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Okey, ja byłem przekonany, że na szybie jest jakiś filtr optyczny, a tu wynika, że podstawka pełni rolę filtra. Faktycznie, nie ma co kombinować z jakimiś protezami, może się trafi sztuka w odpowiedniej cenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 24.03.2024 o 11:50, Fuser napisał(a):

S8 Light Switch 6909779, również mała dostępność i wysoka cena, ale może da radę przerobić standardowy 8363683

Przeróbka standardowego przełącznika świateł na automat nie wydaje się zbyt prosta. Założyłem, że pozycję "A" można uzyskać w pozycji za światłami mijania. Tam jest ogranicznik w postaci kołka, który jak się wyłamie to uzyskujemy dodatkowe położenie, natomiast kodowanie przełącznika automatycznego jest inne w pozycjach postojowe i mijania, tzn. po zakodowaniu auta do RLS nie będzie działać zwykły wyłącznik tak jak trzeba. Namalowałem schemat 6909779, może komuś się przyda.

LightSwitchauto.jpg.bd5783d481b2ff21a955f90c76e9e154.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Fuser napisał(a):

Przeróbka standardowego przełącznika świateł na automat nie wydaje się zbyt prosta. Założyłem, że pozycję "A" można uzyskać w pozycji za światłami mijania. Tam jest ogranicznik w postaci kołka, który jak się wyłamie to uzyskujemy dodatkowe położenie, natomiast kodowanie przełącznika automatycznego jest inne w pozycjach postojowe i mijania, tzn. po zakodowaniu auta do RLS nie będzie działać zwykły wyłącznik tak jak trzeba. Namalowałem schemat 6909779, może komuś się przyda.

LightSwitchauto.jpg.bd5783d481b2ff21a955f90c76e9e154.jpg

Na pinie 3 idzie mostek z 0 do 2, zgubiłeś to. Tryb automatyczny nie może wyglądać jak na stworzonym schemacie. Aalizując schemat, na 0 oba obwody są zwarte, na 1 jeden obwód a na 2 drugi. Czyli zostaje że jak oba rozwarte to jest na A. Czyli wystarczy zdemontować włącznik 

Screenshot_2024-03-29-22-00-09-190-edit_com.UCMobile.intl.jpg

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mierzyłem miernikiem we wszystkich pozycjach. W wyłączniku nie ma mostków. Są dwa styki on/off, a na ośce jest krzywka, różna w zależności od numeru przełącznika. Działa to jak dawniej programator od pralki. Zrobię zdjęcia to zobaczysz jak to wygląda wewnątrz.

Jak odpiąłem wtyczkę to na desce zapaliło LIGHTS ON, czyli tak jakbym pozostawił na światłach po wyjęciu kluczyka. Dlatego napisałem, że po zakodowaniu RLS standardowy przełącznik nie będzie działać, bo wtedy kodowanie załączania świateł jest inne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znajdę chwilę to rozłożę oba przełączniki z A i zwykły, porównam je.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, Fuser napisał(a):

 

Jak odpiąłem wtyczkę to na desce zapaliło LIGHTS ON

I zapalają się światła, chyba drogowe z tego co pamiętam.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, jestem tu pierwszy raz znalazłem temat w google i widzę że są tu osoby które interesują się tematem ibus w BMW, mam E38 z 98r chciałbym pierw odnieść się do modułu RLS, fabrycznie u mnie był moduł lcm 3 zdobyłem dawno temu lcm 4 i mam go obecnie zamontowanego i zakodowanego, zdobyłem przełącznik świateł z opcją automat po lewej stronie z E39 i czujnik RLS z E39 który komunikuje się z ibus wszystkie moduły pasują p&p nie trzeba nic robić wystarczy włączyć opcję w lcm i światła działają jednak wycieraczki nie chcą się dogadać i nie działają mogę zrobić film z numerami czujnika, proszę o kontakt osoby które mają opanowane kodowanie może wspólnie cos wymyślimy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.