Skocz do zawartości

Nowe G20 i problem z wyborem opcji


JacekLZ

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

chcę zamówić nowe G20 i zastanawiam się nad opłacalnymi opcjami. 

tu moja wstępna konfiguracja

https://configure.bmw.pl/pl_PL/summary/G20/51FF/FKGNL,P0C31,S01CB,S01DF,S01R3,S0230,S0248,S02PA,S02TB,S02VB,S02VC,S02VL,S0302,S0316,S0320,S0322,S0337,S0403,S0420,S0428,S0430,S0431,S0459,S0465,S0481,S0488,S0491,S0493,S0494,S04LN,S04NE,S04UR,S0534,S0548,S0552,S05AC,S05AQ,S05AU,S05DA,S05DC,S05DM,S0654,S0676,S06AE,S06AF,S06AK,S06C3,S06NX,S06U2,S06VB,S06WC,S0704,S0710,S0715,S0760,S0775,S07CG,S07LK,S07M9,S07VB,S0851,S0879,S08KA,S08R3,S08R9,S08TF,S08TR,S08WD,S08WM,S08WQ?initialConfigId=7a0fubrc

 

Zastanawiam się czy np. przy tej cenie nie nabrałem jakichś pierdół, a może lepiej byłoby wziąć coś innego, ciekawszego. Szczerze nie mam dokładnej wiedzy na temat tych opcji, a wiem, że czasami opcje wyposażeniowe zawierają się w sobie wzajemnie. Np. Nie wiem czy lepiej wziąć systemy asystujące professional czy może pójść w pakiet innowacji.

A może systemy asystujące pro i z samego pakietu innowacji te adaptacyjne światła. 

Nie wiem czy np. asystent parkowania się do czegoś przydaje - nigdy tego w aucie nie miałem, ale radzę sobie sam świetnie z parkowaniem - nie chciałbym dokładać do czegoś, co jest fajne na papierze, ale z czego się w praktyce nie korzysta - bo jeżeli np. taki asystent parkowania będzie mi manewrował 5 minut w miejsce, a ja tam wjadę sam w 30 sekund, to jaki jest sens takiej opcji. 

Będę wdzięczny za jakieś praktyczne podpowiedzi, od osób, które z tymi opcjami miały styczność. Adaptacyjne reflektory wydają się fajne, ale pytanie jak to w rzeczywistości działa i czy jednak nie jest tak, że 50% samochodów jadących z naprzeciwka będzie migało światłami, że ich oślepiam. 

Druga sprawa - wyobrażam sobie, że zapewne wiele płatnych opcji można odblokować samodzielnie - czy rzeczywiście tak jest? Np. taka opcja jak asystent świateł drogowych - to opcja software'owa czy hardware'owa? 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ładowarki indukcyjnej możesz spokojnie zrezygnować. Jest to największe gwno. Słyszałem sporo negatywnych opini ale i tak wziąłem bo stwierdziłem że może na krótszych trasach da radę. Po odbiorze auta przegrzało mi iPhona na 20 minutowej trasie tak że przywiesił się cały CarPlay. Chyba najgłupiej wydane pieniądze w moim życiu. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maciej_cie napisał(a):

Jak ja zamawiałem swojego, tą ładowarkę indukcyjną nie byłam dostępna. Zamówiłem więc za znanego chińskiego serwisu i działa akceptowalnie. Koszt - 350 zł. 

Nie zdziwiłbym się zupełnie jeśli działa lepiej niż ta od BMW. Mój kolega ma po prostu zamontowana applowska ładowarkę bezprzewodową MagSafe i to chyba się najsensowniej sprawdza. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ponta napisał(a):

Dokładając 20 tys. zł masz wersję 330i i 258 KM zamiast 184 KM, to chyba najważniejszy dylemat.

Kwotowo to już jest dla mnie wyśrubowana opcja. Wychodziłem od konfiguracji za okolice 240k, więc 280 to już kwota mocno naciągnięta. 

Przyznaję, że chciałbym 330i, ale 2.0 i 184 km to dla mnie totalnie wystarczający silnik i moc i dynamika mnie na pewno zadowoli. 

Gdybym szedł w 330i to musiałbym zrezygnować np. z pakietu travel i pewnie zejść z systemów na level niżej. 

2 godziny temu, adiki napisał(a):

Z ładowarki indukcyjnej możesz spokojnie zrezygnować. Jest to największe gwno. Słyszałem sporo negatywnych opini ale i tak wziąłem bo stwierdziłem że może na krótszych trasach da radę. Po odbiorze auta przegrzało mi iPhona na 20 minutowej trasie tak że przywiesił się cały CarPlay. Chyba najgłupiej wydane pieniądze w moim życiu. 

I takich praktycznych rad właśnie szukam. Dzięki! Kumpel ma mini z ładowarką indukcyjną i też strasznie narzeka, miał podobny przypadek z przegrzaniem iphona. Dzwoni, reklamuje, ale odpowiedź jest taka, że ta ładowarka tak po prostu ma. I w BMW to pewnie to samo urządzenie. 

Ciekawi mnie ta opcja z magsafe - podłączenie jej pod port USB C pewnie działa tylko bez szybkiego ładowania, bo nie sądzę, żeby była taka moc w porcie. 

Edytowane przez JacekLZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odrzuciłbym Pakiet Travel - drogi a szyberdach to żadna rewelacja, podobnie jak tylne szyby przyciemnione "na dostawczaka". Elektryczną klapę można rozważyć zależnie od tego jak często korzysta się z bagażnika.

Ogrzewanie kierownicy można wywalić - sprawdza się tylko zimą. 

Systemy asystujące Professional to z jednej strony utrzymanie na pasie - fajne, ale z drugiej funkcje ostrzegawcze, które i tak nie działają w Polsce.

Zwykłe systemy asystujące to niewiele ponad seryjny Active Guard Plus (ostrzeganie przed zjechaniem z pasa, hamowanie awaryjne i informacja o limitach prędkości) wymagany przez UE. Zakup mocno dyskusyjny.

Warte polecenia są: pakiet Comfort, aktywny regulator prędkości, adaptacyjne reflektory, sportowe hamulce, szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej oraz Drive Recorder - w obecnych czasach to niemalże konieczność.

Edytowane przez Borsuczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slysze tylko o przegrzewajacych sie Iphonach, czy ktos z Androidem moze potwierdzic ze tez jest ten problem? moje auto jeszcze nie weszlo na produkcje, jesli ta ladowarka to taki syf to moze jeszcze moglbymn zrezygnowac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Rufio napisał(a):

W G30 ładowarka też jest słaba i grzeje telefon

Każda ładowarka grzeje telefon, czy to przewodowa czy bez. Pytanie czy przegrzewa telefon. Z tego co na necie widzę to narzekają głownie właściciele Apple. Android wydaje się działać OK, choć niektórzy piszą że słabo ładuje (czyli ze navi i muzyka zabierają więcej niż ładowarka da radę dostarczyć energii). Dodatkowo kilka osób pisze, że uszkodziły NFC w IPhone 15 ładując telefon w BMW 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Borsuczek napisał(a):

Odrzuciłbym Pakiet Travel - drogi a szyberdach to żadna rewelacja, podobnie jak tylne szyby przyciemnione "na dostawczaka". Elektryczną klapę można rozważyć zależnie od tego jak często korzysta się z bagażnika.

Ogrzewanie kierownicy można wywalić - sprawdza się tylko zimą. 

Systemy asystujące Professional to z jednej strony utrzymanie na pasie - fajne, ale z drugiej funkcje ostrzegawcze, które i tak nie działają w Polsce.

Zwykłe systemy asystujące to niewiele ponad seryjny Active Guard Plus (ostrzeganie przed zjechaniem z pasa, hamowanie awaryjne i informacja o limitach prędkości) wymagany przez UE. Zakup mocno dyskusyjny.

Warte polecenia są: pakiet Comfort, aktywny regulator prędkości, adaptacyjne reflektory, sportowe hamulce, szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej oraz Drive Recorder - w obecnych czasach to niemalże konieczność.

O ile się zgodzę że szyberdach to niepotrzebny wydatek i dodatkowe miejsce powstawania szumów to przyciemnione szyby to według mnie kwestia gustu wielu osobom taki efekt się podoba. Ważna sprawa jest taka że przyciemniając szyby później nie uzyska się takiego efektu jak fabrycznie. Na tylnej szybie są refleksy na pasach od ogrzewania szyby. 
 

Asystentów Pro można pominąć to praktycznie tylko utrzymanie auta na środku pasu a aktywny tempomat stop and go można wziąć osobno. Co do podstawowych asystentów uważam że warto masz w tym między innym monitoring martwej strefy. 
 

Ogrzewanie kierownicy super bajer ja sobie bardzo cenię szczególnie jak wchodzisz do zimnego auta no wracając z nart 😉

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie grzana kierownica to też super opcja, nieraz mi się zdarzało wkładać dłonie pod uda, żeby je ogrzać, ale to już indywidualna kwestia kto jak marznie (rzekłbym, że wolałbym grzaną kierownicę niż grzany fotel - w życiu włączyłem sobie grzanie tyłka może ze 4-5 razy). 

Pakiet travel - powiem szczerze, że otwierany daszek jest dla mnie fajnym bajerem, robi to przyjemną atmosferę w aucie, gdy jest jasno (zwłaszcza, że chciałbym ciemne szyby). Tak samo otwieranie w jakieś wiosenne, letnie popołudnia i wieczory. Myślę natomiast rzeczywiście nad tymi dodatkowo izolowanymi szybami. 

Elektryczna klapa - mi chyba zbędna, chociaż czasami zamykanie klapy przy brudnym aucie nie jest przyjemne no i zostawia się poodciskane paluchy. 

Pakiet comfort chyba tam mam dodany (dostęp komfortowy, elektrycznie ustawiane fotele, z ustawianiem lędźwi i szerokości). 

Myślę poważnie nad wywaleniem tych systemów asystujących pro, choć widziałem tutaj wątek na temat tych systemów i ludzie chwalili. Dla mnie aktywny tempomat to jest must have. Ciągłe ustawianie i klikanie przyciskami na kierownicy jest irytujące, zwłaszcza w takich sytuacjach gdy wracam z nart i od Monachium po Norymbergę jadę na czterech zatłoczonych pasach i jeszcze często w korku. Jazda po polskich autostradach do niedawna, zanim wprowadzili zakaz wyprzedzania ciężarówek to też była masakra. Na A4 w zasadzie nie opłacało się uruchamiać tempomatu. 

Co do przyciemniania szyb to jest tak jak kolega powyżej pisze dorabiane przyciemnienie nie wygląda zbyt dobrze i takie info też dostałem w kilku warsztatach detailingowych. Nie mam teraz przyciemnienia w F30. 

Active Guard Plus mamy chyba tylko ostrzeganie przed zjechaniem z pasa, nie wiem jak działa, ale podobno kierownica wibruje. I tyle, auto nie odbije. Czasami jednak fajnie mieć to trzymanie pasa, przydaje się gdy chcemy w trasie coś zjeść czy napić się, albo poszukać okularów po schowkach. Mi się kilka razy zdarzyło, że zostawiłem kurtkę na tylnej kanapie z drugim telefonem i mocno się gimnastykowałem, żeby po nią sięgnąć. To samo gdy sięgam po butelkę z wodą, która leży przed fotelem pasażera. Jednak miło byłoby móc na te 3 sekundy puścić kierownicę w bezpiecznym miejscu. 

Recorder - tutaj jednak wolę własny malutki płaski rejestrator ukryty gdzieś za lusterkiem, tak żebym go nie widział. Po pierwsze opcja jest droga, a po drugie ten sprzęt będzie się starzał wraz z autem. Za 5 lat może być przestarzały. Nie wiem też jaka jest jakoś nagrań i czy czasem nie jest tak, że rejestrator za 300 zł nagrywa ładniej. Tutaj chętnie dowiem się czegoś więcej. 

Edytowane przez JacekLZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym napewno brał lampy lepsze na żywo robią robotę, pomysl o kamerze 360 tez dobra opcja. Ja kupiłem gotowe auto i jak bym mial składać napewno bym dołożył. Jak lubisz słuchać muzyki to HK dobra opcja

Edytowane przez Timac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

11 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

Kwotowo to już jest dla mnie wyśrubowana opcja. Wychodziłem od konfiguracji za okolice 240k, więc 280 to już kwota mocno naciągnięta. 

Uwzględniałeś rabat w swoich kalkulacjach i czy może gdzieś to liczyłeś w salonie? Wliczając rabat to możliwe, że przy 330i zmieściłbyś się w 280k nawet w wersji z promocyjnym finansowaniem BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, adiki napisał(a):

Asystentów Pro można pominąć to praktycznie tylko utrzymanie auta na środku pasu a aktywny tempomat stop and go można wziąć osobno. Co do podstawowych asystentów uważam że warto masz w tym między innym monitoring martwej strefy.

Wybieramy na bogatości asystentów Pro i wtedy cieszymy się z jazdy niemalże autonomicznej albo zostajemy przy seryjnym Active Guard Plus. Asystenci podstawowi czyli de facto sam monitoring martwego pola za 4 tys. zł. są bez sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, saab napisał(a):

Sluchajcie ta dyskusja jest bez sensu. To jak wybieranie kobiety dla obcego faceta !

Zgadza się, każdy lubi co innego i czego innego potrzebuje. 

Nie neguję przydatności niektórych systemów bezpieczeństwa, ale jak ktoś pisze "Już kilka razy system mi tyłek uratował" to myślę że ta osoba nie powinna mieć prawka. Prawie 30 lat za kółkiem i nigdy mi żaden system nie był potrzebny. 0 wypadków, parę drobnych stłuczek, głównie z powodu, że za szybko jechałem. Żaden system by tu nie pomógł bo fizyki nie oszukasz (no może poza systemem ograniczającym prędkość do ponizej przepisowej 😁). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maciej_cie napisał(a):

O, mistrz kierownicy się odezwał. 
Rozumiem, że jeździsz w wyłączonym ABS, esp i innymi systemowymi. 

I rds 😁 dajcie spokoj. Kazdy lubi co innego i potrzebuje innych opcji. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcza jedna zasadnicza różnica w pakiecie asystującym professional, która nie została tu podniesiona. Regulator prędkości działa do 210 km/h w porównaniu do 160 km/h w przypadku zwykłej opcji.

Subiektywnie oceniając w obecnym samochodzie (ProCeed) asystent utrzymania w pasie ruchu wraz z tempomatem aktywnym moim zdaniem przyczyniają się do zmniejszenia zmęczenia na dłuższych trasach autostradą i ekspresówką 😛 

Komuś te systemy mogą być zupełnie niepotrzebne, ktos może nie jeździć po niemieckich autostradach itp. itd., dlatego nie ma sensu wchodzić na jakieś osobiste uszczypnięcia, możemy przekazać tylko własne odczucia, które mogą pomóc autorowi lub innym osobom w podjęciu decyzji.

Edytowane przez Kamil199
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, saab napisał(a):

Sluchajcie ta dyskusja jest bez sensu. To jak wybieranie kobiety dla obcego faceta !

Dokładnie tak. Sam już mam 5 lat G21 na (prawie) full opcji i wiem doskonale co DLA MNIE było zbędne a bez czego bym sobie nie wyobrażał już życia.

I ogólnie z większością tu się wypowiadających bym się absolutnie nie zgodził a mam prawie wszystko co dało się do fury włożyć, bo miałem to szczęście że załapałem się na przedcovidowe ceny 🙂

 

Każdy ma inne wymagania i oczekiwania. Takie dyskusje są bez sensu.

 

 

Edytowane przez Yossi123
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się z Wami nie zgadzam 😉 taka dyskusja ma sens o ile się opiera na rzeczowych argumentach po którym osoba która ma mniej doświadczenia z konfiguracją nowego auta, będzie mogła dokonać bardziej świadomych wyborów. 

  • Lubię to 3

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś gotowy wydać 280k na 320i, to przeklikaj sobie w konfiguratorze 520i. Klasa wyżej, nowszy model, więcej jest w standardzie, a do tego dobrze liczy się w wynajmie długoterminowym.

Lubię bardzo swoje G20, ale w powodów wymienionych wyżej na koniec lipca będę odbierał G60.

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do pomocy lub zamieszania moja lista must have w aucie:
- grzane stołki
- grzana kiera
- szyberdach
- elektryczna klapa bagażnika
- hak
- webasto (od września do maja poranki w aucie są w końcu przyjemne)
- adaptacyjny tempomat
- jakaś ładna skóra, nie czarna
 

A teraz lista niechcianych:
- przyciemniane szyby boczne i tylne
- imitacje karbonu/aluminium (nie lubię chłodnych wnętrz)
- piano black

Opcje przydatne:
- adaptacyjne zawieszenie
- lepsze nagłośnienie
- rolety w tylnych szybach (rodzina lubi)
- lepsze reflektory
- pakiet stylistyczny M Poweeeer

 


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.