Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

po pierwszym przy mrozku zanim silnik się nagrzeje (potem jest OK) jak skręcam (np na skrzyżowaniu) słyszę taki "buczący" dźwięk nasilający się wraz ze zwiększeniem skrętu kół. Pompa wspomagania? Co to może być?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

ten buczacy dzwiek to pompa wspomagania na poczatek proponuje wymiane plynu we wspomaganiu na jakis porzadny np Mobil ATF220

skoro na cieplym sie uspakaja to moze masz jakies dziadostwo wlane zageste i po rozgrzaniu dopiero plynie odpowiednio.

pozdr.

Opublikowano

Witam,

problem tkwił w starym płynie. Polecono mi abym w ciągu tygodnia zmienił płyn 2 razy, już po pierwszej zmianie jest widoczna poprawa. W układzie pracuje tylko oryginalny płyn BMW (34zł/l).

 

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Czy jest problem z wymiana plynu ? tz czy sam go wymienie bez kanalu i specjalistycznych urzadzen ??? , moj problem pojawia sie przy skrecaniu w lewo slychac i czuc na kierownicy, w prawo wszystko ok , moze to cos innego niz plyn ???
Opublikowano
plyn mozna spokojnie wymienic samemu, czarne pokretlo , nisko polozone, miedzy silnikiem a filtrem (chyba powietrza) , tak przynajmniej jest u mnie;p pozddro^^
Opublikowano

Witam,

wymiana płynu do wspomagania wymaga troche gimnastyki.

Po pierwsze BMW nie przewiduje wymiany płynu do wspomagania, chyba, że z pompą od wspomagania albo maglownicą.

Ale cóż, poradziłem sobie. Bez kanału to się nie obejdzie, co najmniej w moim sposobie.

Potrzebne będą 3 rzeczy: miska na płyn, klucz płaski (chyba 15 lub 17) i szmata. Przyda się też nowy płyn (ATF oryginalny kosztuje 30pln za litr) do instalacji wchodzi niecały litr.

Aby pozbyć się płynu należy poluzować (nie odkręcać całkowicie) przewód ciśnieniowy łączący pompę z maglownicą. Podstawiamy miskę i idzemy na herbate po 5 minutach powinno spłynąć to co może, teraz przez łączenie przerzucamy szmatę, odpalamy silnik i powoli skręcamy kierownicą do końca w lewo i w prawo tak z 2-3 razy. Zostawiamy na maksymalnie skręconych kołach. Wyłączamy silnik, dokręcamy śrubę, zalewamy płyn. Od razu powinno wejść około 400ml, potem odpalamy silnik i na włączonym silniku uzupełniamy płyn. Wracamy do kabiny i skręcamy koła na maksimum w drugą stronę i cały czas na włączonym silniku uzupełniamy płyn. W sumie procedure należy powtórzyć 2 razy, potem uzupełnianie płynu nie będzie potrzebne. Wybieramy szmatą nadmiar płynu ze zbiorniczka i zakręcamy zbiorniczek. Finito.

U mnie układ teraz pracuje zdecydowanie bardziej lekko. Dziwny odgłos z pod maski nadal się pojawiają, więc to chyba jednak nie wspomaganie. Jak sie wyjaśni napewno dam znać. Zdjęcia nie wyszły, więc ich nie zamieszczam.

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE11&mospid=47424&btnr=32_0888&hg=32&fg=15

wyjście ciśnieniowe pompy to jest to widoczne po prawej stronie wychodzące pod kątem 45st.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.