Skocz do zawartości

Bmw f10- opinie jaki silnik


luk4sh88

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.
zamierzam kupić bmw f10.
potrzebuje waszej opinii na temat tego modelu a konkretnie jaki silnik jest lepszy tzn. Użytkowanie 95% miasto, czasami jakiś dłuższy wyjazd sporadycznie.
zastanawiam się nad 523 (3 litry benzyna) czy lepiej 520 ?

a jak się maja do tego silniki diesla ? 525? (3.0d) lub 530d? Jakieś bolączki ? 

cześć modeli które oglądam mają również zawieszenie regulowane tzn pneumatyczne ? 
czy lepiej rozglądać się za modelem bez regulowanego zawieszenia ?

kolejny punkt to podgrzewane fotele, nie wiecie czy da się dołożyć do foteli grzanie czy trzeba wymieniać na takie fotele juz z funkcja grzania i ciągnąć cala wiązkę ( jest to dla mnie dość ważna sprawa- grzanie foteli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, luk4sh88 napisał(a):

Użytkowanie 95% miasto, czasami jakiś dłuższy wyjazd sporadycznie

 

13 godzin temu, luk4sh88 napisał(a):

jak się maja do tego silniki diesla

Jak 95% miasto to z automatu diesel odpada. 

 

13 godzin temu, luk4sh88 napisał(a):

czy lepiej rozglądać się za modelem bez regulowanego zawieszenia ?

Pneumatyczne może być droższe w utrzymaniu, ale za to dużo wygodniejsze

 

13 godzin temu, luk4sh88 napisał(a):

nie wiecie czy da się dołożyć do foteli grzanie

Wszystko się da, kwestia $ 😆

Lepiej już kupić już z tą opcją, w większości mają grzane fotele przednie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

bbmw dobrze radzi! Nic dodać, nic ująć. 👍 Wyszukiwarka też tu dobrze działa.

Edytowane przez Wioletta

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

523i N53 :

- wtryski - koszt ponad 10.000zl

- Pokrywa zaworow

- Czujniki niskiego oraz wysokiego cisnienia

- HPFP

- Cewki (musza byc specjalne)

- Swiece (musza byc specjalne)

- Nox

- Katalizatory (jest ich 4)

 

Pisze jako uzytkownik 4x N53

 

520i N20 :

- Rozrzad

- Pompa oleju

- Pokrywa zaworow 

- Wtryski

- HPFP

- Kultura pracy diesel 

- Pali wiecej niz N53

b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2024 o 23:39, Wioletta napisał(a):

bbmw dobrze radzi! Nic dodać, nic ująć. 👍 Wyszukiwarka też tu dobrze działa.

Narazie przeczytałem 50% tego tematu i szczerze o modelu 523 prawie nic tam nie ma .

albo mało chodliwy motor albo mało awaryjny ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bo malo kto wybieral 523i. Jak juz chcieli R6 to brali minimum 528i lub 530i a najczesciej 535i. N53 jest dobry jak wszystko w nim dziala. Nie pali duzo a daje frajde z jazdy. Ale jak cos zacznie sie sypac i bedziesz chcial to naprawiac tanim kosztem to bedziesz sprzedawac nerke. 

b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Polecam 520d, najlepiej B47 jak masz budzet na model od 2014 w gore. Nie sluchaj bzdur w stylu, ze diesel do miasta odpada. 520d ciagnie jak szalona, jednoczesnie zachowujac rewelacyjnie niskie spalanie. B47 jest fajnym silnikiem i latwym w obsludze. No i oczywiscie tylko automatyczna skrzynia. Mozesz kupic 518d i przeprogramowac na 520d, bo to dokladnie ten sam silnik. Grzanie foteli po prostu musi byc w aucie ktore kupisz, bo tu nic nie oszukasz, chyba ze wymienisz fotele.

Jak masz mniejszy budzet to N47 tez jest dobre, ale tu juz trzeba madrze kupic, czyli auto ze zdrowym rozrzadem i od razu wymienic napinacz na ten nowego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze ja swoje pięć groszy dorzucę... N47 z końca produkcji tj. bodajże od września 2013 ma praktycznie taki sam rozrząd co wczesne B47! w jednych i drugich silnikach rozrząd się wymienia w zasadzie przy takim samym przebiegu.

Jeden i drugi silnik ma swoje zalety i wady.

N47 z racji piezo wtrysków i zapewne zastosowanego wyższej jakości filtra DPF ok 2 razy rządziej wypala DPF 

ma również wymienne klapy wirowe nie jak b47 wbudowane w kolektor... takie klapy raz na 250tys wypada wymienić.

w obydwu przy ok 300tys rozrząd należy wymienić. Zdarzają się egzemplarze co zrobiły ponad 400 na rozrządzie ale przebieg glownie autostradowy.

B47 cierpią na wadliwy czujnik niskiego cisnienia paliwa! potrafi narobić kłopotów nie wymieniony na czas.

Ja dziś bym szukał polifta z B47 z końca produkcji

 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja posiadam N47 184km. 

Proponuje ci taki silnik z napędem na jedną oś bo na dwie ma już NOX.

Rozrząd wymieniaj jak przekroczysz 200kkm, bo to jest loteria.  U mnie na jednym z łańcuchów puszczało oczko a mam nalatane 260kkm. Auto kupione z przebiegiem 180kkm. Od kupna jeżdżone delikatnie ( mówię o ruszaniu z zera ) , olej wymieniany nie rzadziej niż co 10kkm, odpowiednio  rozgrzewany . DPF za każdym razem wypalany do końca.  Mało jazdy po mieście,  stosunkowo 20/80.

Znajomy ma mocniejszą wersję 218km. Miał wymienić tylko cieknącą pokrywę zaworów,  skończyło się na wymianie bardzo, bardzo zmęczonego rozrządu + panewki. Przebieg niecałe 210kkm.

Tak więc,  nie ma co patrzeć.  Mechanik mówi, że jak brać to wziął by mój silnik N47.

Ps. Warto przy rozrządzie powymieniać wszelkie simeringi i oringi bo są twarde i potrafią  ciec 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Jack-Strong napisał(a):

B47 cierpią na wadliwy czujnik niskiego cisnienia paliwa! potrafi narobić kłopotów nie wymieniony na czas.

N47 i inne też (jak coś szukaj hasła ropa w wiązce lub sterowniku silnika)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miarę upływu czasu cieszę się że mam 2.0D względem 3.0 który pali więcej i serwis jest droższy w serwisie. Wybierając 3.0 na auto prywatne +-20000km rocznie to już bym chyba poszedł w benzynę i nad tym będę rozważał w przyszłości. Na szczęście seria F nie ma dobrych benzyn wiec nie ma czego żałować 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.