Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jestem świeżo po zakupie e60 2003 4.4 333km. Auto śmigało pierwsze 3 dni i stwierdziłem że warto zabrać je na wymianę oleju i płynu chłodniczego. Będę pisał w dużym skrócie bo co z nim przeszedłem woła o pomstę. 1 mechanik nie umiał odpowietrzyć tak samo jak i drugi dopiero trzeci stwierdził że odpowietrzył po przejechaniu około 50km z pod maski zaczęło dymić, znowu wstawianie do mechaników wszyscy stwierdzili że to głowicę i trzeba będzie szykować plus minus 30 tysięcy złoty. Problemem okazał się pęknięty zbiorniczek wyrównawczy wymieniłem go sam. Przechodząc do samego pytania numer jeden czy może jakiś posiadacz lub osoba z większą wiedzą motoryzacyjną potrafi powiedzieć jak odpowietrzyć układ w tej v8? Jedni mówią o elektrycznej pompce która uruchamia się pedalem gazu drudzy o stawianiu na górce nie chce czegoś uszkodzić i wolę dopytać. Kolejna sprawa to że przy pierwszej próbie odpowietrzenia i nagrzaniu auta do 106 stopni wiatrak chłodnicy nie zaczyna się kręcić jak zdiagnozować co może być nie tak co mogło się popsuć? (Dla podpowiedzi dodam że po odebraniu go od mechanika klemy nie były dokręcone do końca i musiałem podłączyć akumulator pod prostownik poczym wkładając akumulator znowu do auta wyskoczył serwis który znikł po ponownym włączeniu auta). Dziękuję za jakąkolwiek pomoc. 

Opublikowano (edytowane)

Spróbuj tego.

Ustaw ogrzewanie na max ciepło, uruchom auto z odkreconym korkiem i uciskaj ręką węże układu chłodzenia. Poszukaj korków odpowietrzajacych: http://1.allegroimg.pl/s400/11/56/45/57/94/5645579425 Aczkolwiek jeśli masz elektryczną pompę wody,a raczej taką posiadasz zgodnie z tą rozpiska:  E82, E88 1-series – 128i, 135i, 135is E90, E91, E92, E93 3-series – 325i, 325xi, 328i, 330i, 330xi, 335i, 335xi F30, F31 3-series – 328i, 335i, 335is E60, E61 5-series – 525i  & 525xi (06-on), 528i, 528xi, 530i & 530xi (06-on), 535i, 535xi F07, F10, F11 5-series – 535i GT, 535ix GT, 528i, 528ix, 530i, 535i, 535ix E83 X3 – 2.5i & 3.0i 07-10 F25 X3 – 28ix, 35ix E70 X5 – 3.0si, 35ix E71 X6 – 35xi E86, E86 Z4 – 3.0i 05-08, 3.0si E89 Z4 – 28i, 30i, 35i, 35is  Wtedy nie będzie korków odpotwierdzających i procedura jest inna. Należy zakrecic zbiorniczek podłączyć prostownik pod zaciski pod maska,włączyć zapłon, ustawić oba regulatory temp. na max a wentylator dmuchawy manualnie na min i wcisnąć pedał gazu do oporu na ok 10 sekund. Powinna się rozpocząć procedura odpowietrzania trwającą ok 12min. Układ powinien być odpowietrzony. Koniec procedury. https://www.bmwklubpolska.pl/forum/topic/163941-odpowietrzanie-układu-chłodzenia-w-e60-530-benzyna/?do=findComment&comment=1810065

Edytowane przez Krzyś111685053072

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.