Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

borykam się z problemem zbyt niskiego ciśnienia doładowani przy niskich prędkościach obrotowych - do około 2200 rpm. Niedoładowania powoduje błąd napędu 244C00. W załączniku film z parametrami. Podczas jazdy z gazem w podłodze wszystko jest ok.

Z tego co zaobserwowałem to gdy wyskoczy błąd - auto jakby się odblokowało i szybko łapie doładowanie, czuć to również na przyspieszeniu.

W samochodzie jest program Stage 1 + DPF off + EGR off robiony w Vtech Szczecin.

Samochód kupiłem z obróconą panewką więc nie jestem pewny co było wcześniej. 

Przy wymianie silniki, turbiny zostały zregenerowane przez warsztat znający się na tych turbinach (nastawnik również sprawdzony) . Dodatkowo wyrzucone klapy w kolektorze (nie wyprogramowane).

W celu sprawdzenia zrobione:

- sprawdzenie szczelności dolotu - jest ok

- podmiana przepływki - to samo

- wymiana zaworku sterującego turbinami - bez rezultatu

- podmienione miedzy sobą zawory sterujące turbinami - nic się nie zmieniło

 

Ktoś z Was miał podobny przypadek, jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić ?

Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to sprawdzić wartości podciśnienia i wgrać seryjny program.

Opublikowano

A po podmiance przepływomierza robiłeś adaptację?

 

Odma działa prawidłowo, nie ma wycieków? Może problem leżeć też w przepustnicy 

Opublikowano

Tak robiłem adaptacje po podmianie przepływki.

Przypomnialo mi sie teraz, ze przy podmianie podcisnien sterujacych nastawnikiem i mala turbina nie ma zadnej roznicy. Auto pracuje tak samo, parametry rowniez.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To klasyczny przyklad problemow podciśnienia, przeplywke bym wykluczyl oraz absolutnie nie sugerowal sie tym co pokazuje btool bo pokazuje w tych silnikach blednie. Do sprawdzenia sa przewody vacuum, bardzo czesto sa pomylone przy odbudowie silnika oraz podcisnieniowo nalezy sprawdzic "gruche", czy pracuje oraz czy trzyma cisnienie. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jesli chodzi o podcisnienia to mam podpiete nastepujaco ( wedlug bmwstore )

1. Plastikowa grucha - elektrozawor

2. Mala grucha ( ta od bloku silnika) podpita do pierwszego przetwornika (patrzac stojac przed autem)

3. Duza grucha - drugi przetwornik

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co, tak nie bo wystarczy ze wtyczke ktos pomylil.... Zrob tak, odepnij wtyczke->sprawdz blad jaki sie loguje->porownaj z przewodem podciśnienia czy sie zgadza kod bledu. 

Opublikowano

Poczyniłem kilka krokow, wymienilem wezyki podcisnienia, sprawdzilem podcisnienje - okolo -0,85-90. Wszystkie 3 podcisnienia z turbo trzymają, nic nie schodzi.

Wszystkie 3 zawory sterowania nowe pierburg.

Po odpieciu srodkowego elektrozaworu wyskakuje blad 252100 - zawor upustowy spalin

Wydaje mi sie, ze jest troche lepiej, ale blad dalej wystepuje.

Zostala juz chyba tylko przepustnica ?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja dalej bede sie upieral, masz problem podciśnienia. Nie mozesz oddac to komus kto sie zna? Robisz to sam? 

Opublikowano

  Sprawdź   przewody  i same silowniczki  pneumatyczne   

Czerwony = klapa  przełączająca  spaliny  do turbo mala >> duża 

Zielona = klapa  upustowa spalin   z dużej turbinki i z całego układu 

Niebieska = klapa  przełączająca  doładowanie  z turbin  mala>> duża 

Żółty = klapa baypas do małej  turbinki 

Moim  zdaniem sprawdzić   czerwona  i zielona  klapie  i ich sterowanie 

Można wymusić   też  ista+ test tych klap 

 Niebieska klapa  też możesz zobaczyć czy mechanicznie się nie zacina one mają spory luz

20240220_080354.jpg

Opublikowano (edytowane)

Albo  jak turbinki były  naprawiane  to bardzo  prawdopodobne  ,że  jest źle ustawiona   zmienna geometria  małej  turbinki  .

Od 1500obr do 3000  powinna mala turbinka ladowac 3200mbar (2.2bara)

Od 3000obr do odciny  duza  powinna utrzymać doładowanie  3100mbar (2.1bara)

Edytowane przez aramiel123
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko sie zgadza. Mala uwaga, ten silnik, n57s, nie ma klapy bypass do malego turbo, czyli nie ma zoltego przewodu. Jest jeszcze sprawa egra, czy byl calkowicie usuwany czy tylko softowo, bypass egra tez jest na podciśnienie. 

Opublikowano

Tak, robię sam. Silnik też przekładałem sam.

EGR usunięty w całości.

Termin do mechanika mam na za 2 tygodnie., ale lubię sam dochodzić do tematu.

 

Jeśli chodzi o podciśnienia :

Czerwony podłączony do przetwornika najbliżej ściany grodziowej ( po lewej podłączony do gruchy, po prawej do podciśnienia )

Zielony podłączony do przetwornika środkowego ( po lewej podłączony do gruchy, po prawej do podciśnienia )

Niebieski podłączony do elektrozaworu najbliżej turbiny (od dołu podciśnienie - od boku do siłownika) 

Na testy zaślepiłem również podcisnienie z poduszek silnika - nic nie zmieniło

 

Zacząłem się przyglądać przepustnicy - w momencie wyskoczenia błędu ma przeważnie 84% otwarcia - gdy bład wyskakuj, pokazuje się na chwilę 5% i auto jakby dostawało więcej mocy i doładowanie wzrasta - ale wydaje mi się, że to kwestia tego, że sterownik złapał bład.

Turbiny pompuje do około 3.0.

Wtyczka z przepustnicy jest dość pomęczona, uszczelki prawie brak i olej we wtyczce.

Zdjęcie WhatsApp 2024-02-20 o 18.16.28_c4fb29da.jpg

Zdjęcie WhatsApp 2024-02-20 o 07.41.17_7c322125.jpg

Opublikowano (edytowane)

Po odpięciu przepustnicy wszystkie parametry z doładowania wróciły do normy i się pokrywają.

Dzięki wszystkim za pomoc.

 

Edytowane przez wojew
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam mam dokładnie taki sam problem jak ty.

Przewody podciśnień podpięte prawidłowo samochód sprawdzony na szczelność, doładowanie spełnia normę.

Przy około 2000/2200 obrotów samochód łapie błąd napędu (244c00) po kilkunastu sekundach komunikat znika i w statusie brak usterek. Samochód gdy się nagrzeje praktycznie nie zdarza się aby ponownie wyskoczył. Przy gazie w podłogę tak samo brak problemów.

Momentami czuć pod nogą że w momencie około 3000 obrotów wyczuwalna jest chwilowa turbo dziura i mam wrażenie że małe turbo tak jakby się przycinalo lub pompowało za mało.

Dodam że DPF, EGR, chłodniczka EGR, klapy i kolektor są okej

Czyli w twoim przypadku powodem tego błędu była niesprawna przepustnica? 

Ponieważ planuje już wyciągać turbiny do sprawdzenia ale może spróbowałabym pobawić się jeszcze z tą przepustnicą.

Czekam na odpowiedź i pozdrawiam!

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.