Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, proszę was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Jedynce wyskakują błędy. Wypadanie zapłonów na 2 cylindrze 29CE odczuwalne na biegu jałowym. Trzęsie buda ale nie zawsze - tylko w trybie hegemonicznym? (2 tryb według aplikacji bimmer tool?). Wtryski wtedy pokazują mocne odchylenia. W trybie 1 uwarstwionym? wtryski super i nie trzęsie. Wcześniej jeszcze były błędy nox 2AF8 i oleju 30C1 ale mechanik zaktualizował soft podniósł o 150 obroty na starcie i na razie tu cisza. Auto ma raczej moc i w trasie się nic nie odczuwa. Mechanik niby od BMW ale chyba sobie nie poradzi.

Pozwolę sobie wkleić screeny parametrów pracy z bimmer tool w niewielkim odstępie czasu kiedy praca była na obu trybach na biegu jałowym. Może ktoś obeznany coś wydedukuje i pomoże. Dzięki.

DSC_7134.JPG

DSC_7135.JPG

DSC_7136.JPG

DSC_7137.JPG

DSC_7138.JPG

DSC_7139.JPG

DSC_7140.JPG

DSC_7141.JPG

DSC_7142.JPG

Opublikowano (edytowane)

Cześć, nie używam bimmer tool wiec tu nie pomogę. Może kilka uwag Ci się przyda:

1. Polecam INPA - jedyne narzędzie na którym coś widac

2. wypadające zapłony - najlepiej widać na aplikacji na telefon korzystającej z OBD - widać liczbę i historie wypadających zapłonów na każdym cylindrze

3.oznaczenie trybów w INPA ( podejrzewam że podobnie jest w bimmer tool) : 1- homogeniczny, 2 - pośredni, 3- uwarstwiony

4. Błąd 30C1 - masz spadki ciśnienia oleju poniżej zadaną wartość przez sterownik - INPA pokazałaby w jakich warunkach błędy są rejestrowane - również prędkość obrotowa silnika. Mechanik przykrył problem a go nie rozwiązał. Sprawdź regulator ciśnienia i czujnik ciśnienia oleju. Filtr oleju…

5. 2AF8 wyłącza tryb uwarstwiony. Nie wiem co mechanik zrobił,  w szczególności jaki soft ci wgrał, ale podejrzewam że nie masz trybu uwarstwionego. Możesz to sprawdzić w INPA.

6. Na screenach zauważyłem że masz niską temperaturę silnika - ok 70 stC. Temperatura nagrzanego silnika, nawet na postoju nie powinna spaść poniżej 85 stC. To może być ślad większego problemu.

7. W trybie homogenicznym na postoju, masz mocno zamkniętą przepustnicę, wtrysk następuje w cyklu ssania ( jak w zwykłym wtrysku pośrednim) wytwarza się wysokie podciśnienie w kolektorze ssącym. W tym trybie wychodzą wszelkie nieszczelności kolektora - stąd może być nierówna praca silnika. Sprawdź membranę odmy.

Edytowane przez VagaBim
  • Lubię to 1
Opublikowano

Podobnie jak kolega powyżej - lepiej użwać Inpy, tam wszystkie widać jak na dłoni, wiem mniej więcej w których miejscach należy się spodziewać korekt sond lambda, natomiast nie potrafię przełożyć tego tłumaczenia i odnieść się do Bimmertoola.

Wedle tego co znalazłemna Bimmerprofs, problem może być związany z układem NOx - jeśli jeszcze nie masz produktu NOXem z tej strony, to zdecydowanie namawiam na zakup. Koszt z przesyłką to niespełna 1700 zł przy obecnym kursie euro, a to i tak taniej niż ori sonda, dodatkowo żywotność tej drugiej jest bardzo długa (osobiście używam już niemal 6 lat - bardzo polecam). Przed całą operacją mechanik musi odwrócić swoje zmiany z tym biegiem jałowym. Zainstalować NOXem w miejsce ori sondy NOx, skasować wszystkie adaptacje, zrobić je na nowo - zajmuje ok. 45 min by stworzyć te krótkoterminowe, potem długoterminowe zrobią się po drodze. Od tego w ogóle zaczynasz, to jest podstawa czegokolwiek w N43 by mieć poprawnie działający silnik w trybie uwarstwionym (oszczędnym). 

Tak jak kolega napisał, tryby w Inpie przynajmniej to:
1. homogeniczny (u Ciebie działa w tym - dla N43 to tryb awaryjny, rozjeżdżają Ci się adaptacje, silnik może drżeć, gorzej zapalać, gorsze osiągi, spalanie, etc.)
2. homogeniczny ubogi
3. uwarstwiony

Także - zacznij od NOXem i adaptacji, a dopiero potem zacznij badać co dalej. Temp tego silnika gdy jest rozgrzany to chyba nawet co najmniej 90 st C, jednak w trybie uwarstwionym gdy jedzie na trasie to nawet do 105-107 st C. A dopiero potem patrz na kolejne błędy, ale rzeczywiście za 30C1 mogą stać te dwa, więcej info tutaj:
https://bimmerprofs.com/problems-oil-pressure-act/

Odpalasz menu F6/F2/F2 i tam na dole masz wartość "Sollwert" (jaka powinna być), a pod spodem "Istwert" - wartość faktycznie zmierzona. Należy ją jednaj skompensować i zwiększyć o 1000 hPa, czyli ciśnienie atmosferyczne (powód: https://bimmerprofs.com/oil-pressure-n-series-engines/ )

Poniżej screen z mojego auta sprzed ponad roku:
- winno być: 2551 hPa
- jest: 1535+1000 = 2535 hPa

Różnica: 2551/2535 = 0.6% (jak się mieści w zakresie 5-10% to ponoć jest okej)
image.thumb.png.d3a119498207b9d883dab37c5f366cbe.png

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

Dzięki. Ogarnę sobie w takim razie tą INPE. Kabel K+dcan jakiś popularny z al le gro może być?

Auto mam od grudnia więc jeszcze niewiele o nim wiem. Poprzedni właściciel dał mi faktury z napraw od nowości (mówił że wszystkie).

Z ważniejszych rzeczy w tamtym roku zrobił rozrząd, wymienil świece i właśnie nox. Tylko nie wiem jakiej jakości jest ta sonda.

Oleje filtry wymieniane regularnie. Z obserwacji wychodzi że bierze trochę olej. Trochę zasysa korek więc przyjrze się tej odmie, regulatorowi i czujnikowi. Przepustnica faktycznie przymknięta. A ta Disa powinna wskazywać cały czas 100%?

Po dolaniu oleju poprawiła się praca silnika. Wcześniej podczas jazdy ciśnienie oleju było wysokie, na postoju ok. Po dolewce w czasie jazdy ciśnienie tak nie rosło.

Jeśli chodzi o temperaturę to tu nie był jeszcze do końca rozgrzany normalnie jest między 90-100 po prostu wtedy udało mi się złapać te tryby w przybliżonym czasie. A pokazują mi się właśnie 3 tryby tylko ten trzeci rzadko i na krótko.

Jaka to aplikacja pokazująca wypadające zapłony?

Mechanik chciał wygrać czysty najnowszy soft żeby wykluczyć możliwość że na tamtym ktoś coś grzebał. 

Opublikowano

Tak, taki kabel może być, sam taki posiadam (chyba marki Viakom).
Nie ma znaczenia jakiej jakości jest ta sonda, one i tak padają po jakimś czasie, ponadto Twój katalizator NOx też już nie ma takiej sprawności jak kiedyś, więc tryb uwarstawiony o ile w ogóle będzie chodził, to będzie znacząco ograniczony i będzie pracował może 50% tego czasu co normalnie by mógł (pojemność kata jest już mała).

Co do mechanicznych usterek to ciężko mi się wypowiedzieć. Co to znaczy "trochę bierze olej"? Jeśli to jest 1 L na powiedzmy 8000-10000 km to chyba norma. Jeśli częściej, to ew. może być to jeszcze usprawiedliwione jazdą po autostradzie.

Ja zalecam aby nie trzymać poziomu oleju mniej jak 50-75% na tym pasku - ciśnienie oleju w tym silniku to kluczowa sprawa dla napinacza (ochrona rozrządu), jak i Vanosów (dynamika, spalanie).

Tak, typowa temperatura dla tego motoru to właśnie między 90-100 st. C. Na trasie do 107 st. C jakoś dochodzi, ponoć w trybie eco rzekomo do 115 nawet. 

Zgadza się, że 3ci tryb stratified charge (w Inpie nazywa się "Schicht") będzie Ci się aktywował tylko na krótko, bo zapewne sprawność kata NOx ma swoje dobre dni już dawno za sobą. Dlatego zainstaluj NOXem, on będzie informował komputer sterujący tak, jakby sprawność kata była 100% i wówczas odświeżanie kata NOx będzie się odbywało nie co 20-25s, a co 55-60s.

icon3.png G30 530i xDrive

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.