Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry 

Potrzebuje pomocy, a temat wygląda tak, że ktoś kiedyś przede mną zamontował po stłuczce lampy h7 gdzie wcześniej oryginalnie były dynamic bi-xenon lift oczywiście na module lm2 ahl. Dało się to zakodować tak żeby to świeciło i jest ok, ale w tym momencie brak jest jakiekolwiek regulacji wysokości poza tą ręczną na reflektorach. I teraz moje pytanie czy da się jakoś zakodować ten moduł żeby obsługiwał te silniczki w lampach ewentualnie jakieś piny pozamieniać, bo mam też dodatkowo asystenta świateł drogowych. Moja pierwsza myśl była taka żeby pozamieniać piny tak jak w bi-xenonie i wtedy nawet asystent by działał ale co z tą regulacją, bo dynamic komunikuje się po lin z modułami w lampach. A trzeba by było sterować silnikami z lm2 ahl. 

Opublikowano

Jak miałeś AHL-e to brak w instalacji 2 kabli które trzeba podłączyć do modułu LM, Druga sprawa to przełożenie pinów we wtyczce lamp. Trzecia, teraz masz zwykłe h7 czy xenon bez AHL? Ile masz wtyczek podłączonych do lampy teraz?

Opublikowano

Mam jedną wtyczkę do lampy, wiem że trzeba piny przełożyć i teraz mam zwykle h7 na soczewce, ale chciałbym żeby miały poziomowanie jak w ksenonie, bo czujniki na wahaczach mam 

Opublikowano (edytowane)

A więc tak, xenon AHL ma tylko 11 kabli podpiętych do lampy natomiast zwykły xenon i lampy H7 mają po 12 kabli więc downgrade lamp wymaga nieco rycia z nowymi kablami do modułu LM. W xenonie AHL brak jest pinu nr 8 ale i tak trzeba pociągnąć po 2 kable na lampę do modułu LM bo pin nr 11 w lampie AHL podpięty pod minus (-) masę. A więc po kolei, obydwie wtyczki, wypinamy pin nr 11 i w to miejsce wpinamy pin nr 10, do pinu nr 8 w twoim przypadku nie zajęty wpinamy pin nr9.

Obydwie lampy

Stare miejsce --> nowe miejsce

10 --> 11

9 --> 8

Teraz lecimy z pozostałymi pinami. Mozemy wykorzystać wyciągnięte piny nr11 i dokupić 2 brakujące bądź zaizolować je i dokupić 4 nowe, i teraz pin nr9 lampy lewej podpinamy pod pin nr59 modułu świateł LM, pin nr10 podpinamy pod pin nr21 modułu świateł LM.

Lampa lewa

Wtyczka lampy --> wtyczka LM

9 --> 59

10 -->21

Pin nr9 lampy prawej podpinamy pod pin nr58 modułu świateł LM, pin nr10 podpinamy pod pin nr20 modułu świateł LM.

Lampa prawa

Wtyczka lampy --> wtyczka LM

9 --> 58

10 --> 20

Z racji tego że schematy regulacji zwykłego xenona i lamp H7 są takie same to dynamiczne poziomowanie powinno działać na lampie H7 tak samo jak na xenonie. No i jeszcze trzeba będzie podpiąć żarówki świateł długich przez przekaźniki bo pobór prądu przez żarówki jest znacznie wyższy niż przez przesłonę w xenonach i jest bardzo duża szansa na usmażenie modułu LM bez takiej modyfikacji.

To chyba tyle, prawdopodobnie nie trzeba będzie niczego kodować w przypadku kolegi który załozył temat. 

Edytowane przez Krzyś111685053072
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A więc tak, chwilę mi zeszło wszystko przygotować bo dużo innych zajęć, ale mam postępy. 

Przewody od modułu do lamp puszczone i podłączone według instrukcji, do przewodów od przesłon podłączone przekaźniki (minus wykorzystany z wypiętego pinu i tak samo wypiąłem pin 5 i dałem go do przekaźnika, dzięki czemu było już sterowanie przekaźnikiem, plusa ukradłem z krótkich i przez przekaźnik musiałem podać na pin 6 bo tak mają lampy h7) długie działają. Musiałem przekodować po poprzednich kodowaniach, bo nie miałem sygnału na tym 5 pinie po włączeniu długich. Asystent świateł drogowych też działa. Kolejny temat to regulacja świateł nie mam możliwości zasterowania żeby wytestowac. Ista cały czas myśli że jest dynamic xenon. Próbowałem w kodowaniu powłaczac wszystko co związane z automatyczną regulacja wysokości i dynamiczna regulacja wysokości. Niestety nie widać jakiś ruchów reflektorow, dociazalem nawet bagażnik i nic się nie dzieje. Czujniki na wahaczach działają, bo podają napięcie i też zmienia się podczas ruszania autem. W FA usunięte jest $524 i dodane $522. 

  • Przykro mi 1
Opublikowano

Bardzo źle że się nie udało.

Czy wpisy FA zmienione w obydwu sterownikach CAS, LMA?

Być może trzeba odpiąć LIN od LMA może on bruździ. Może wieczorem znajdę rozpiskę co trzeba zmienić w okablowaniu mogłem coś pominąć.

Opublikowano

Silniki sprawdzałem w lampach i wszystkie pary wyjść + i - mają niemalże identyczna rezystancję. Jeden sprawdziłem i się opuścił na krótko więc reszta sądzę że też jest sprawna, zamówiłem lm2 bez ahl bo znalazłem za 100zl o odpowiednich numerach, ale jakby na moim to zadziałało to w sumie też byłoby fajnie, a i dla kogoś byłby temat z rozwiązaniem. 

Opublikowano

Po podłączeniu i zakodowaniu nowego modułu lampy zaczęły robić test silników, dziwna rzecz jest taka, że ista dalej widzi go jako lm2 ahl, i nie można z ręki zrobić testu silniczków. Po przyciśnieciu zawieszenia też nic się nie dzieje więc nie wiem czy to działa czy nie w czasie jazdy. 

Opublikowano

Tak usunięte i cas i lm mają jednakowe wyposażenie zapisane, zapomniałem napisać, że po wymianie modułu mimo że w ista nie da się nim sterować, to dopiero po odpaleniu silnika lampy zaczęły poziomowac, więc asystent i poziomowanie działa jak w ksenonach tylko musialem dokodowac asystenta bo nie było i dzienne, bo mam cottony. 

Opublikowano

Dzięki za pomoc myślę że temat wyczerpany, nawet ze względu na cenę modułu myślę łatwiej i szybciej kupić bez ahl tak aby to wszystko zadziałało

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.