Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry! To mój pierwszy post na forum - niedawno stałem się posiadaczem pierwszego w moim życiu BMW. Wcześniej jeździłem Fordem, Toyotą i VW. Samochód to BMW3 320d z 2019 roku. Historia serwisowa widoczna na komputerze (2 ostatnie wpisy):

  • 13.07.2022 - Front brake pads (przy przebiegu 55 926km)
  • 02.02.2022 - Engine oil, Vehicle check, Microfilter, Air cleaner element (przebieg 45 200km)

Dodatkowo, na karteczce pod maską widać wymianę poniższych elementów 25.01.2023 (66 785km):

  • olej
  • filtr oleju
  • filtr paliwa
  • filtr powietrza
  • filtr kabiny

Aktualnie samochód ma 84 000km przebiegu i komputer prosi o:

  • Vehicle check 01/2025, in 1600km
  • Engine oil 01/2025, in 1600km

W związku z tym, zwracam się do Was drodzy forumowicze co i kiedy teraz wymienić oraz prośbę o polecenie warsztatów na południu Warszawy, które mogą taką wymianę również wpisać do książki serwisowej on-line. Aktualnie rozważam poniższe warsztaty z odpowiedniego wątku na tym forum:

Ale może polecicie coś lepszego/sprawdzonego?

Z góry przepraszam jeśli post znajduje się w złym podforum - prośba o odpowiednie przeniesienie.

Poniżej zdjęcia samochodu dla ustalenia uwagi 😉

4CA9AFF1-E6E4-47CC-B5B3-6E655EFDC981.thumb.jpeg.9cb57e0b8b6628deca52e98a28cedd43.jpeg

FB04C86A-35D7-42D4-946A-DB7F28DDB3BE.jpeg

Opublikowano

Dostałem rekomendację z jednego z warsztatów (z wbiciem do kluczyka i książki):

  1. Olej silnikowy z kpl filtrów – 1511 pln
  2. Olej w skrzyni biegów + misa z filtrem – 2488 pln 
  3. Olej dyferencjał tylny – 422 pln 

 Podane ceny zawierają robociznę  z materiałem brutto.

Co myślicie? Dużo/mało/ok?

Opublikowano (edytowane)

Ło panie, autko z Australii, trzeba będzie zmienić świateła na ruch prawostronny. 😛
A na poważnie to ja bym wymienił wszystkie filtry oprócz paliwa i obowiązkowo olej w skrzyni biegów statycznie jak zaleca ZF, bo już jest sporo po interwale (60-70k), a pewnie nie był nigdy wymieniany.
Jestem ze Śląska więc o warszawskich warsztatach się nie wypowiem, mi ogarnia wszystko w przydomowym warsztaciku dalsza rodzina z aso VW, kierowałbym się opiniami na goglach i sposobem odpowiedzi właścicieli na ewentualne negatywy. Burakom podziękujemy, przykład:

Screenshot 2024-02-09 at 12-33-23 Serwis Samochodów Bawarskiej Marki Żory Opinie - Szukaj w Google.png

Edytowane przez Markok
  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 godziny temu, p4w3k napisał(a):

Dostałem rekomendację z jednego z warsztatów (z wbiciem do kluczyka i książki):

  1. Olej silnikowy z kpl filtrów – 1511 pln
  2. Olej w skrzyni biegów + misa z filtrem – 2488 pln 
  3. Olej dyferencjał tylny – 422 pln 

 Podane ceny zawierają robociznę  z materiałem brutto.

Co myślicie? Dużo/mało/ok?

Dziękuję @Markok - zdecydowałem się na serwis andrew-performance.pl. Ma bardzo dobre opinie. Natomiast, ciekawi mnie Twoja opinia co do propozycji oraz cen. Rzucisz okiem proszę?

Opublikowano

Ah dopisałeś coś, nie zauważyłem wcześniej. No jak dla mnie zaporowe ale jak się robi po znajomości to wiadomo że jest o wiele taniej bez papierków, a więc i gwarancji.
Jak nie masz żadnego znajomego mechanika który nawet nie musi siedzieć w bmw, no to chyba dobra i jedyna opcja ten w.w. serwis.

Kiedyś temu kuzynowi filtry i olej swoje przywoziłem i wymieniał za stówkę, teraz sam to załatwia (żeby więcej cwaniaczkowi zostało hehe) i wziął ostatnio 4 stówki za olej i filtr oleju z wymianą, serwis można samemu skasować kombinacją kliknięć przycisku BC na kierunkowskazie.

Do skrzyni sobie sam załatwiłem zestaw serwisowy za 900zł z alledrogo (7 litrów oryginalnego ZF-a i miska z filtrem), i z nim wymieniłem za bodaj 3 stówki, nie poszło gładko jak z silnikowym bo wlew był zabudowany nieco wyżej i nie dało się przyłożyć klucza, więc musieliśmy trochę poluzować skrzynię z mocowań co ją opuściło i zrobiło miejsce. Do dolania odpowiedniej ilości oleju znowu ją podnieśliśmy, z litr mi został.

W dyfrze nie wymieniałem, tam nawet nie ma korka żeby spuścić więc trzeba cały otworzyć, kuzyn powiedział że to się raczej serwisuje dopiero jak coś się dzieje np. wyciek, to nie zaawansowana skrzynia więc myślę że można sporo później wymienić niż w skrzyni, na forum mało o tym piszą. Może jakby była szpera M to trzeba by było, a w zwykłym..

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dziękuję @Markok - auto mam jeszcze w końcówce leasingu, więc jestem zmuszony do serwisowania z "papierami". Zakładam, że to i tak taniej niż w ASO. Dzięki za info związane z deferencjałem, rozważę czy robić w tym roku. Po wszystkim, dam znać w odpowiednim wątku jak oceniam usługi wspomnianego warsztatu. Miłego weekendu i jeszcze raz dzięki za pomoc!

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nic nie wymieniać. Jeździć, obserwować i tylko dolewać. Za 2 lata pogonić do żyda i następny. 🙂

 

  • Haha 2
Opublikowano
W dniu 10.02.2024 o 20:35, komoornik napisał(a):

Jeśli to klasyczny leasing - to powinieneś mieć w "pompce" to gdzie auto serwisujesz i co z nim robisz 😉

Leasing operacyjny, z wykupem. Autko będzie finalnie moje, więc chciałbym o nie odpowiednio zadbać 😉

Opublikowano

BMW Wróbel

Polecam. Serwisuję u nich auto na gwarancji. Wpisy w system, możliwość napraw i przeglądów gwaranyjnych jak w ASO.

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.