Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w tytule zastanawiam się na swapem na wersję 3.0 myślałem nad tym 272km ale szukałem trochę oraz pytałem i dowiedziałem się że przy swapie na 258 km nie będzie trzeba nic za wiele zmieniać. Zależy mi właśnie na tym aby było jak najmniej do przeróbki. Czy ktoś forum przerabiał taki temat swapa z tej wersji silnikowej na 3.0 i może się wypowiedzieć jak to dokładnie wygląda i czy faktycznie nie trzeba nic zmieniać oprócz silnika z osprzętem. Wiem że najlepiej byłoby sprzedać i szukać sobie takiego auta z silnikiem który mi odpowiada ale buda jest w dobrym stanie zakonserwowana lakier cały w oryginale i trochę szkoda sprzedawać. Proszę o wyrozumiałość. Jestem nowy na forum.

Opublikowano

Osprzęt chyba będzie w większości taki sam jak w twoim silniku więc część kosztów odpada skrzynia i sprzęgło też pewnie takie samo idzie.a co do reszty to nie wiem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 7.02.2024 o 21:01, Ernest 93 napisał(a):

Osprzęt chyba będzie w większości taki sam jak w twoim silniku więc część kosztów odpada skrzynia i sprzęgło też pewnie takie samo idzie.a co do reszty to nie wiem.

Wtrysk w n52b30 wersja 272 km jest pośredni jeszcze? Bo słyszałem że jak jest srebrna pokrywa to pośredni a jak czarna to bezpośredni Znalazłem taki n52b30 ale pokrywa jest czarna czyli ma bezpośredni czy pośredni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bzdura... 272hp jest również w wersji na pośrednim, czyli n52b30, z małą różnicą - ta wersja mocowa była dostępna tylko w coupe, czyli E92.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik i mapy w sterowniku N52 272KM są dokładnie takie same jak w wersji 258KM, co potwierdzają wyniki z hamownii. 

Opublikowano

Robiłem podobą operację w swojej E93 328i (USA) na 330i w N52B30 wymieniając kolektor ssący z zwykłego na 3 stopniowy z 2 disami + program na 258 KM (nie 272 KM bo to już inny silnik). 

Rezultat ? Zajebiście ! Całość operacji za około 2,5 tys (kolektor, 2 disy, uszczelki, soft) auto jest wyraźnie mocniejsze względem ori 328i z 234 km. 

POLECAM

Opublikowano

Jaka jest różnica pomiędzy wersją z czarną osłona a srebrną Wiem że czarna jest plastikowa i ma zintegrowaną odmę a srebrna aluminiową i odmę osobno Koszt wymiany odmy w czarnej jest kolosalny ale interesuje mnie to czy takie rozwiązanie ze zintegrowaną odmą pełni jakoś lepiej funkcje niż w srebrnej czy po prostu taki kaprys BMW i dojenie na kase

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 godzin temu, Miljonier napisał(a):

Jaka jest różnica pomiędzy wersją z czarną osłona a srebrną Wiem że czarna jest plastikowa i ma zintegrowaną odmę a srebrna aluminiową i odmę osobno Koszt wymiany odmy w czarnej jest kolosalny ale interesuje mnie to czy takie rozwiązanie ze zintegrowaną odmą pełni jakoś lepiej funkcje niż w srebrnej czy po prostu taki kaprys BMW i dojenie na kase

Kaprys bmw 

 

W dniu 24.02.2024 o 17:31, Donvicc napisał(a):

program na 258 KM (nie 272 KM bo to już inny silnik). 

Bzdura... 272 w n52 też było, w wersji e92

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Owszem, ale 272 KM miał już silnik N53B30 ale swap kolektora z disami jest możliwy tylko w "obrębie" N52B30 które były strojone fabrycznie na 325i (214 km) 328i (231 km) i z fabrycznym kolektorem trójstopniowym 330i (258 km)

  • Przykro mi 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czy ty potrafisz czytać ze zrozumieniem? Jeśli tak to przeczytaj raz jeszcze posta mojego..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Wskaż mi źródło proszę w którym jest podane, że N52B30 fabrycznie były wystrojone na 272 KM - w E93 czy jakimkolwiek E9x

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robię te silniki na co dzień, znam je na wylot i wiem jak są strojone i mimo to próbujesz mi wciskać swoje racje..

 

Katastrofa, żebym na stare lata musiał randomowym typkom w sieci coś udowadniać...

Screenshot_2024-02-29-08-48-59-521_com.android.chrome.jpg

  • Dziękuję 1

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ps: kto napisał o e93??... Bo widzę to też wytwór twojej bujnej wyobraźni..

 

Kolejne źródło, plus niezliczona ilość wykresów z hamowni, które widziałem na własne oczy 

Screenshot_2024-02-29-08-52-32-806_com.android.chrome.jpg

Edytowane przez lukaszewski

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na papierze z pewnością występuje N52 w wersji 272km. Jednak jak pisałem wcześniej jest to tylko na papierze bo mapy w sterowniku MSV70 w przypadku 258KM i 272KM są takie same. Silnik i jego osprzęt w obu przypadkach też jest taki sam.
Jest ciekawy temat na e90post "I cloned my MSV70" gdzie ludzie, którzy jako pierwsi rozkminili mapy w MSV70 i stworzyli do nich XDF-a analizowali to i doszli do wniosku, że wersje 258 i 272 N52B30 niczym się nie różnią softwarowo i hardwarowo. 

  • ??? 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście, że różnią.. w n52n jest MSV80...

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
5 godzin temu, lukaszewski napisał(a):

Oczywiście, że różnią.. w n52n jest MSV80...

Potwierdzam. Ja mam MSV80 w moim N52B30M1 który pierwotnie był 328i

Zwracam HONOR z tymi 272 km w N52. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Efekt poszukiwań taki że prawie wszystko na palecie Ciężko znaleźć coś co mnie interesuje w moim zasięgu żeby była możliwość odpalenia i sprawdzenia. Znalazłem coś takiego jak WYMIANA SILNIKA.eu Firma która zajmuje się wymianami silników Mają na fb profil ale prawie żadnych opinii. Niby dają gwarancję na poprawne działanie jednostki. Czy ktoś miał jakieś doświadczenie? Zależało mi głównie na zakupie silnika i zeswapowanie u znajomego mechanika ale tutaj akurat Panowie nie sprzedają silnika jedynie jest możliwość zamontowania u nich. Czy ktoś korzystał z takich usług i może polecić? Ciężko znaleźć jakąś opinię. Dodam że zdecydowałem się na wersję 272 ale na naszych terenach występuje jedynie ta z czarną osłoną. Też właśnie Panowie mają w swojej ofercie taki silnik. Prawdopodobnie pochodzi z innego modelu niż e9x z tego co widzę na aukcji X3 X5. Po rozmowie ze potrzebuję do e91 Pan powiedział że niema problemu z łapami, że niby temat do ogarnięcia ale co np. z miską olejową też nie będzie problemu, bo wydaje mi się że zdecydowanie różnią się w tych modelach.

Opublikowano

Znalazłem silnik 272km pochodzi z Anglika e92 skrzynia automat po vinie w katalogu bez x to wnioskuję że zwykły tylni napęd Silnik z czarną osłoną n52k n52b30a

Moje e91 ma na obecną chwilę 218km automat 4x4 Silnik ze srebrną osłoną n52b25a

Chodzi i to czy ten silnik podejdzie pod moja skrzynie Bo mam u siebie według vinu w katalogu GA6hp19z a w dawcy jest skrzynia Ga6L45r 

Czy to wszystko będzie współgrać czy niema szans

Opublikowano

Sprawdzałem też na katalogu moje zamachowe dwumasowe i zamachowe automat są takie same jak w tym e92 z n52NCzy te bloki pomimo tego że różnią się pojemnością mają takie same wymiary czy na długość wszystko będzie pasować 

Edit.W poście wyżej ma być n52N(nie K) bo tak pokazuje po vinie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.