Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Mam BMW E39 525td z 98r i ostatnio zgasł mi po przejechaniu 400m. Pierwsze podejżenie padło na pompe paliwa (pomyślałem, wyjechał paliwo z filtra i zgasł). Wyjąłem pompę z kanapy za siedzeniem pasażera, wymieniłem na nową, ale zauważyłem, że inaczej niż w benzynie wężyk z pompy nie zasila bezpośrednio króćca którym paliwo idzie do silnika, tylko w obudowie pompy którą wpina się do kosza w baku są dwa węże. Jeden z pompy idzie do jakiegoś króćca w obudowie pompy, a drugi z tej obudowy dopiero do króćca zasilającego silnik w paliwo. Zastanawiam się w jaki sposób paliwo dostaje się do silnika, czy jest zasysane przez pompę wysokiego ciśnienia, czy pompowane przez pompę w baku (wydaje mi się, że nie), czy jest jeszcze jakaś inna pompa.

Wężyki widać na załączonych zdjeciach

pompa2.jpg

pompa1.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W dieslu są jeszcze pompy progowe, gdzieś na wysokości kierowcy, ale czy siedzi również w 525td to niestety na sto procent nie wiem.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pompa progowa jest tylko w silnikach CR. 

Nie mam schematu jak jest w 525td, ale pewnie podobnie jak w pozostałych dieslach, tzn. jest jeszcze pompa strumieniowa przelewająca z lewej do prawej komory więc rurek w baku jest sporo. Ogólnie biorąc system paliwowy w dieslach E39 jest skomplikowany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.