Skocz do zawartości

Kupno używanego G30. Na co uważać...?


RobertP

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
20 godzin temu, MatiKosa napisał(a):

Kurde no, akurat powoli chcę się zabierać za zakup G30 530i, co prawda wolałbym RWD i M-pakiet, ale jeszcze przymknąłbym oko, bo masz piękny egzemplarz, świetny kolor, kierę w razie czego można zmienić - ale nie ma szyberdachu, a mi bardzo na tym zależy 😞 Żeby to był element, który można było dołożyć, to bym się zgłosił, tym bardziej, że super, że olej zmieniony po 2000 km jak należy. No chyba, że z jakiegoś powodu jeszcze się namyślę, bo jednak zabawa w sprowadzanie i inne takie też kosztuje.

Nie ma pewniejszego zakupu auta jak od osoby bedacej na forum od wielu lat. Dobrze sie zastanow czy ten szyber jest az tak istotny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2024 o 17:18, kkx5 napisał(a):

Nie ma pewniejszego zakupu auta jak od osoby bedacej na forum od wielu lat. Dobrze sie zastanow czy ten szyber jest az tak istotny. 

To akurat też wielka prawda, bardzo doceniam takie podejście, ze świecą szukać takiego. Dlatego nie mówię póki co na 100% "nie" 🙂

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2024 o 07:41, luk_byd napisał(a):

Tak.

A czym sie roznia silniki ktore rozkodowuja sie jako XD50 oraz B47D ? Obydwa to mildhibryd i 2.0 190KM x drive - ktory jest nowszy , ktory lepszy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 22.03.2024 o 17:23, saab napisał(a):

A czym sie roznia silniki ktore rozkodowuja sie jako XD50 oraz B47D ? Obydwa to mildhibryd i 2.0 190KM x drive - ktory jest nowszy , ktory lepszy ? 

Nie.

XD5 to MildHybrid w którego skład wchodzi B47D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm to dziwne. Auto poliftowe juz bez startstopu i jest bez mildhybrid ? Bo rozkodowuje jako B47D. I wyraznie widzialem te fioletowe przewody za silnikiem ! 

Edytowane przez saab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, saab napisał(a):

Hmmm to dziwne. Auto poliftowe juz bez startstopu i jest bez mildhybrid ? Bo rozkodowuje jako B47D. I wyraznie widzialem te fioletowe przewody za silnikiem ! 

Dekodery nie zawsze sobie radza, jak chcesz podaj prosze VIN na PW to zobaczymy jak to 'oficjalnie' wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 godzin temu, saab napisał(a):

Oficjalnie własnie tez rozkodowuje B47D ale z opcja wyposazenia 1CE 

To jakieś 1/2 x1/x2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o czym piszesz z tego co udało mi sie ustalic opcja wyposazenia S01CE - to system rekuperacji z systemem mildhibryd i permanentynym systemem start stop. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, saab napisał(a):

Nie wiem o czym piszesz z tego co udało mi sie ustalic opcja wyposazenia S01CE - to system rekuperacji z systemem mildhibryd i permanentynym systemem start stop. 

To się zgadza, a pytałem o model samochodu, w którym to oficjalny dekoder pokazuje w taki sposób silnik. Nie spotkałem sie jeszcze po prostu 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F31 520d xdrive z 2021 roku i tez mnie to dziwi mam g21 z 2020 i tam jest xd50 , rozkodowywalem przed zakupem tez inne jeszcze przedliftowe g31 z 2020 roku i rowniez mialem xd50 , moze po lifcie znowu wrocili do oznaczenia b47d ??!

Edytowane przez saab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2024 o 17:18, kkx5 napisał(a):

Nie ma pewniejszego zakupu auta jak od osoby bedacej na forum od wielu lat. Dobrze sie zastanow czy ten szyber jest az tak istotny. 

Na szczęście jak się okazało jest - od kogoś, kto super dbał o auto i kto jest zarazem świetnym i uczciwym człowiekiem 🙂 Lepiej trafić nie mogłem, jestem zachwycony. Na przeglądzie wyszły do zrobienia:
- osłona przegubu lewy przód
- uszczelniacze dyfra
- olej w xDrive do wymiany (prewencyjnie)
- do tego normalny przegląd do zrobienia (olej, filtry, etc.)

W Ista D ostały się tylko jakieś stare błędy (pierdoły). Parametry pracy silnika poprawne, hamulce dobre, zawieszenie okej, ceramika na aucie jest, drugi komplet kół także. Sprawdziłem odczyty z kluczyka (za 30 zł na allegro można kupić), olej w skrzyni też był zmieniony, hamulce również. Miernik lakieru również potwierdził, że auto ma w zasadzie kompletnie wszędzie ori lakier.

Auto podczas pierwszej połowy trasy (350 km) spaliło 6.3 l/100 km, ale druga połowa była już bardziej nerwowa, dużo korków - razem 6.8 l/100 km po 715 km. Nie czaję ludzi gadających "bierz 540i, 530i nie jedzie" - to auto jest naprawdę szybkie, tych osiągów kompletnie nie ma gdzie wykorzystać bez ryzyka utraty prawka. 120 do 180 to też moment. Jak kogoś interesuje, to na kanale "Motokuncik" pod filmem "G30 530i - jaki silnik wybrać?" -> zamieściłem długi koment analizujący koszty 530i vs 540i. W skrócie: 540i jest w uj droższe w zakupie, utrzymanie też trochę droższe i tak ogromna różnica jest raczej nieuzasadniona za osiągi, które są nie do wykorzystania, ale niech każdy zdecyduje samodzielnie 🙂

Adaptacyjne światłą matrycowe rewelacja, podobnie jak radar, który utrzymuje odległość i potrafi sam ruszać i hamować w korku = mega opcja jak jesteś zmęczony. Zwieńczeniem jest dla mnie to czego poszukiwałem, czyli szyberdach, który dostarcza mi multum radości 🙂 😍

Brak opisu.
Brak opisu.

Brak opisu.

 

91ff6c0f-f4d1-45ba-96d8-bff10e4359e0.jpg

06368830-d291-40e3-8ee6-b09fd9ab8ffd.jpg

Edytowane przez MatiKosa
  • Lubię to 4

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Gratuluje zakupu zadbanego auta.

Ale proszę podać średnie spalanie fabryczne w idrive.

U mnie w 540xi kombi jest 9,5 litra.

Co do ubezpieczenia. Pelne AC przy wartości auta 290 tys mam 5500zl.

Wziąłem 540i bo właśnie zależało mi na bezposrednie przełożenie: wciśnięte gazu a reakcja samochodu.

W 530xi kombi było ociężałe pod tym względem. No i przy jeździe po mieście w 540i jest ciszej bo nie prawie słyszymy silnika. Praca w zakresie 1000-2500obr.

Ale i tak 530i jest dużo lepsze od 520d.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he a ja wlasnie kupilem 520dx z 2022 to tez sie pochwale. Kurcze malo placisz za to ubezpieczenie Rufio ( nie znam Twoich opcji co tam obejmuje ac ) przy tej wartosci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rufio napisał(a):

Gratuluje zakupu zadbanego auta.

Ale proszę podać średnie spalanie fabryczne w idrive.

U mnie w 540xi kombi jest 9,5 litra.

Co do ubezpieczenia. Pelne AC przy wartości auta 290 tys mam 5500zl.

Wziąłem 540i bo właśnie zależało mi na bezposrednie przełożenie: wciśnięte gazu a reakcja samochodu.

W 530xi kombi było ociężałe pod tym względem. No i przy jeździe po mieście w 540i jest ciszej bo nie prawie słyszymy silnika. Praca w zakresie 1000-2500obr.

Ale i tak 530i jest dużo lepsze od 520d.

 

Dzięki 🙂 Auto mam dopiero od 800 km, więc na razie o spalaniu dużo nie mogę powiedzieć, natomiast robiłem badania Eco drivingu przez ponad 2 lata i wiem, że niełatwo jest porównać auto do auta. Koledze G31 530xi pali średnio 9.3, Ty mówisz 9.5, ale nie napisałeś jaki % to trasa, miasto, jak jeździsz, etc. Swoją drogą, bardzo chętnie zrobiłbym test spalania 530i vs 540i, gdyby oba auta jechały jeden za drugim. Ale żeby test miał sens, to musiałyby startować na zimnym, bo rozgrzewanie motoru to jeden z tych bardziej energożernych procesów.

 

Gratki posiadania 540i, być może kiedyś rozważę, ale na ten moment to co potrafi 530i to i tak straszliwy przeciąg, super cicho, jedyna poważna różnica i brak względem 540i to właśnie ta elastyczność, ale no za to trzeba zapłacić dużo, dużo więcej. 

Fajnie, że podzieliłeś się swoimi doświadczeniami 🙂

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Godzinę temu, MatiKosa napisał(a):

🙂  Koledze G31 530xi pali średnio 9.3, Ty mówisz 9.5, ale nie napisałeś jaki % to trasa, miasto, jak jeździsz, 

Moje auto było z wypożyczalni.

Po 25 tys km było spalanie 9,5l/100km

Ja zrobiłem kolejne 15 tys km i jest 9.5l/100km. Fakt koszt zakupu 540i jest sporo wyższy.  Ale drożej sprzedamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Rufio napisał(a):

Moje auto było z wypożyczalni.

Po 25 tys km było spalanie 9,5l/100km

Ja zrobiłem kolejne 15 tys km i jest 9.5l/100km. Fakt koszt zakupu 540i jest sporo wyższy.  Ale drożej sprzedamy.

Ja widzę w sekcji spalania dwie wartości:

- komputer pokładowy 

- komputer pokładowy podróży 

 

Jeden sam zresetowałem, drugi pozostał i tam ma kilka tysięcy km, no ale to nie moje, też pewnie zresetuje i będę traktował jako swoje długoterminowe spalanie. 

 

Nie napisałeś jeszcze w jakim trybie trasa/miasto/poza miastem jeździsz, czy dynamicznie, z obciążeniem, etc 🙂

 

To oczywiste, że 540i będzie droższa, ale jak od ceny swojego zakupu odejmiesz cenę jaką uda się uzyskać przy odsprzedaży - to najprawdopodobniej ta utrata wartości będzie mimo wszystko wyższa niż w 530i, patrząc w wartościach absolutnych (w złotówkach), być może w wartościach relatywnych (w %) będzie podobnie lub lepiej. Jednak łatwiej znaleźć klienta na auto za 120k niż za 180k.

Ale mimo wszystko 30i nawet w najgorszym dla siebie przypadku, czyli zamulanie na 1000 rpm - potrzebuje z reguły co najwyżej 1 sekundy na nabudowanie się lub redukcję biegu, przy czym to nie wynika z opóźnienia w pracy skrzyni, bo ta działa błyskawicznie, a raczej z tego, że samochód musi się domyśleć: "aaa, to jednak mam ostro przyspieszyć? No dobra, to redukuje i lecimy". Mowa o przyspieszaniu tak na 50-70% gazu, bo jak się da kickdown to wówczas polecenie jest jasne: redukuj ile wlezie celem zapewnia maksymalnej "siły ciągu" (w cudzysłów, bo to określenie potoczne, pasujące do silników odrzutowych). 

Wszystko powyżej to opis typowego trybu Comfort. A zawsze można zrzucić sobie łopatką lub dać na sport i/lub skrzynię w tryb sportowy i generalnie cokolwiek z tego i auto już zredukuje bieg i jest gotowe do wystrzału. Właściwie jakiekolwiek mocniejsze przyspieszenie z 50ciu to już od razu jest 80-90 i trzeba uważać. 

Aż jestem ciekaw jak sobie radzi 520i RWD. 

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Różnica między 530i, a 540i to również np. brzmienie silnika i kultura pracy. 530i to w sumie jęcząca szlifierka. A czy osiągów nie ma gdzie wykorzystać bez utraty prawka? Polemizowałbym. Prawka nigdy nie straciłem, a wykorzystywałem osiągi 540i do tego stopnia, że było mało i potrzebny był chip, a finalnie skończyłem w M550i i w sumie nie wiem czy nie będę za chwilę podnosił mocy 😂 Także trochę zabawne jest takie gadanie, że po co kupować mocne i szybkie samochody jak i tak nie ma gdzie jeździć. Bzdura. Jeśli naprawdę tak myślisz to mogłeś sobie kupić Kaszlaka 😂 Po co Ci 530i?

W każdym razie gratuluję zakupu, G30 to najlepsza seria 5 w historii. Piękny kolor 💪👍🏻

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, brzmienie jest również na korzyść R6, ale to już wrzuciłem do kategorii mniej istotnych i zauważalnych różnic, jako iż 30i w mojej ocenie (podkreślam: mojej) brzmi nadspodziewanie dobrze jak na R4, a na codzień jest ciche. Po prostu jest przyjemnie, ale pewnie mówiłbym inaczej, gdybym pojeździł R6 😉 

 

W sensie, dźwięk jest dla mnie istotny i to bardzo, ale tu jest on na tyle okej, że nie jest problem. W innych markach silniki brzmią dużo gorzej. 

Kultura pracy niejako zawiera się w pojęciu elastyczności, co już opisałem. 

 

Może nie wyraziłem się precyzyjnie, ja po prostu poruszam się dużo po mieście, a taki motor ma szansę rozwinąć skrzydła dopiero na "niemieckim odcinku" polskiej autostrady 😅

Pamiętaj też, że ja tu odnoszę się do kosztów, mnie zwyczajnie teraz nie stać na 540i, a widzę, że ta duża dopłata nie przełożyłaby się na proporcjonalnie większą radość z jazdy w kontekście tego co można realnie wykorzystać (w moim przypadku). 

G30 mnie zachwyciła komfortem, wykonaniem i prowadzeniem 🙂 Ostatnie połączenie klasycznej beemy z fajną, ale nieprzesadzoną nowością i technologiami. Chciałem, aby auto miało dobre resale value i wedle mojego researchu 530i w M Pakiecie to super połączenie. Wolałbym nawet RWD, ale z jakiegoś powodu Polacy poszukują xDrive. 520i jest dużo mniej chciane na rynku i jest w RWD. 

Gratki M550i, to to musi być już straszliwy przeciąg 🙏☺️ Domyślam się jednak, że autem poruszasz się na trasach 😉

I dziękuję ☺ Jakkolwiek G30 jest na ulicach sporo, to ten kolor jest praktycznie niespotykany na drodze. 

Edytowane przez MatiKosa

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolor na oko to Phytonic Blue Metallic? Jeśli tak to mam taki sam 💪 Wrzuć fotki do galerii, gdzieś tam są już fotki mojego wozidła.

Spoko, rozumiem. W sumie może rzeczywiście nie każdy potrzebuje miliona koni pod maską. Do normalnej jazdy powinno wystarczyć, choć pamiętaj, że apetyt rośnie w miarę jedzenia 😀 Jeszcze tylko chciałbym sprostować jeden z argumentów, które tu wyczytałem. Bym się nie martwił o nabywcę droższych samochodów. Gdy rok temu sprzedawałem 540i to na kupca czekałem tylko kilka dni. Fura za ćwierć miliona. I to jeszcze z takim zastrzeżeniem, że wydanie auta za miesiąc (czekałem na odbiór swojego nowego auta). Towar jak dobry to znajdzie swojego nabywcę, nie martw się. Tym bardziej, że czasy mamy takie, że za chwilę R6 czy tym bardziej V8 mogą być takimi rarytasami na rynku, że dostaniesz za nie tyle ile powiesz. Ludzie generalnie mają kasę. A na rynku premium i spalanie i ceny ubezpieczenia i ceny samego samochodu schodzą na dalszy plan. Często zakup jest podyktowany kaprysem lub spełnieniem marzenia. Wtedy koszty potrafią zejść na dalszy plan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mediterranean Blue. Swojej galerii jeszcze nie posiadam, chyba, że chcesz aby wrzucić do Twojej ☺ Phytonic to kolor z LCI, świetny jest. No wiadomo, nie każdy potrzebuje, ja chciałem R6 dla kultury pracy i dźwięku, bo osiągi to już 30i ma niezłe względem tego co mogę wykorzystać w moich warunkach. Hehe to też prawda, że dziś coraz więcej ludzi stać na droższe zabawki. 

Tak naprawdę w BMW kolejne wersje silnikowe to jednak często już trochę inne auta, których zakup jest dużo droższy, serwis często też. O ile 30i vs 40i nie ma aż tak ogromnej różnicy w serwisie, to z tego co słyszałem to 50i to już inna liga, ale to tylko słyszałem, nie posiadałem, więc nie potwierdzę, no ale na logikę, jak coś ma dwie głowice, podwojony rozrząd, łańcuch spinający te rozrząd, vanosy, valvetronic i być może coś jeszcze (pomijam więcej świec i wtrysków) - no to tu się robią koszta, szczególnie, że robota wtedy droższa. 

Ja tylko dodam, że gdybym w podobnej kasie mógł mieć 540i, to bym się nie przejmował kosztami utrzymania, bo różnica nie będzie aż tak tragiczna, spalanie pewnie średnio 1.5 l/100 km dodatkowo, a tak to droższe hamulce, ubezpieczenie, trochę więcej oleju i świecy, szybciej zużywające się tylne opony. Może będzie z 200-250 zł miesięcznie. 

Edytowane przez MatiKosa

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na spokojnie sobie ogarniesz swoją galerię 😀

Nie wiem za dużo o kosztach napraw, bo większość usterek pokryła gwarancja, a reszta to zwykły serwis. Filtry i oleje to groszowe sprawy, świece czy hamulce też były w pakiecie serwisowym, więc nawet nie wiem ile to kosztowało. 540i miałem 5 lat. Z usterek, na gwarancji wymieniałem jedynie aktywną przekładnię kierowniczą, dotykowy panel sterowania klimatyzacją i pompę cieczy chłodzącej. Poza tym czysta eksploatacja, nic się z tym nie działo. W zawieszeniu wymieniałem tylko wahacze rozprężne (4k z tego co pamiętam). A, przepraszam. Jak sprzedawałem to na przedzakupowym sprawdzeniu auta wyszło, że ogrzewanie postojowe nie działa (pech sprzedającego, 3 tygodnie wcześniej jeszcze działało). Musiałem wymienić jakąś pompkę za kilka stówek. Nic wielkiego. W 550i na razie zupełnie nic się nie dzieje. Mam to auto niespełna rok, więc jeszcze ponad 4 lata BRI oraz tyle samo pakietu serwisowego (choć tu należy dodać, że trzeba dopłacać za częstsze wymiany oleju, bo pakiet przewiduje interwał co 30kkm, a ja pierwszą wymianę robię po 2000km, a potem co ok. 10kkm, w 550i może nawet będę robił co 8kkm, bo to jednak bardziej wysilony motor/piekarnik - ciepła generuje tyle, że można na nim steki smażyć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, w końcu układ "hot V", turbosprężarki nie mają tam lekkiego życia 🙂 A powiedz, czy miałeś też wymieniane te dwie rzeczy, które są wadą w B48/B58, czyli:
- przewód układu chłodzenia pod kolektorem ssącym (powrót z głowicy do zbiorniczka), co to ma gwint na klej i to ponoć potrafi się gwałtownie rozszczelnić i wywalić płyn chłodniczy? Ponoć zaleca się prewencyjną wymianę tego przy 100k, do tego trzeba zdjąć kolektor ssący i wtedy ponoć można przy okazji wyczyścić zawory. Do tego nowe uszczelnienia przy kolektorze ssącym i przepustnicy.

https://www.youtube.com/watch?v=bOKCast2Rwg


- podstawa filtra oleju, tam też rzekomo jest jakaś uszczelka i efekt może być taki sam jak powyżej
 

https://youtu.be/KfYaERxciYU

 

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.