Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, zapewne temat wałkowany wiele razy, ale szukając informacji na ten temat, nie znalazłem nic konkretnego. A więc do rzeczy. Na 90% padła mi UPG. Silnik osiąga temperaturę 110st, wisko szaleje, być może to tylko nieszczelność i łapie powietrze, ale to jeszcze sprawdzę. Natomiast gdyby się potwierdziło, ze padła UPG to zastanawiam się co lepiej: swap czy naprawa tego. Słupki kosztują ok 5k, wymiana UGP wychodzi podobnie, ale.... to nasuwa się pytanie jak tym ameliniowym blokiem. Słyszałem, że warto dać zamiast śrub głowicy szpilki (sprzedaje to K64), bo inaczej gwinty się rwą w bloku. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kup tester od spalin na zbiornik wyrównawczy i będzie wiadomo.

Ale UPG? Na 90% nie, chyba, że katowałeś go naprawdę ostro.

To co może być:
- termostat z grzałką
- pompa wody (był kiedyś przypadek tu na forum, specjaliści nie mogli sobie poradzić i nawet silnik wymienili nie mogąc dojść do tego co jest przyczyną, ale wstawili do silnika na podmianę wszystkie nowe rzeczy ze starego razem z pompą i dalej się grzał i dopiero się połapali, jak na innej pompie problem zniknął - oba silniki były ok)
- wycieki - pod dolotem masz 2 rury z wodą, jak przegrzałeś silnik to pierwsze co mogło puścić i się rozszczelnić - będzie widać czy leje po bloku
- niepoprawne odpowietrzenie - najbardziej skuteczna metoda to przodem w górze na jakims podjeździe.

Edytowane przez madseason
Opublikowano

No właśnie jutro będę robił test. Pompa wody wymieniona 1 rok temu, termostat 2 lata temu, niedawno wymieniony zbiorniczek z korkiem bo strzelił, trójnik do nagrzewnicy, ale wydaje mi się że gdzieś widziałem kolor czerwony płynu na bloku za kolektorem ssącym. Auto nie jest katowane. Teraz jeszcze pękł odpowietrznik na wężu termostatu, bo włączam zapłon - włącza się pompka obiegu, bulgocze w układzie i leci przez zakręcony odpowietrznik. Założę metalowe.

Opublikowano

Zrobiłem właśnie test i niestety, zabarwilo się na zielono... także pytanie czy lepiej szukać słupka, czy ratować to. Boję się o ten ameliniowy blok...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do póki nie zdemontujesz głowicy, to się nie dowiesz w jakim stanie są gwinty. Jak po wykręceniu śrub okaże się, że gwinty są ok, to można kupić szpilki, zawsze głębiej wejdą niż śruby i mocniej będą siedziały w bloku.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.