Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim 🙂
Od jakiegoś tygodnia jestem właścicielem BMW X3 F25 z 2011r.
Samochód przypłynął z USA po szkodzie dachu i frontowej szyby (prawdopodobnie konar drzewa).
Przed kupnem zlecone zostało wykonanie raportu, jako że do sprzedającej miałem 300km.
Generalnie po rozmowie z rzeczoznawcą i przeczytaniu sporządzonego raportu postanowiłem po auto pojechać, natomiast jak to w życiu bywa diagnostyka samochodu przez rzeczoznawcę nijak się ma to stanu faktycznego.

Dla zainteresowanych:

- Szkoda
-
Carfax
- Raport

Pojeździłem już trochę i powstała lista rzeczy do ogarnięcia:

  1. Kierunkowskazy tył świecą na czerwono - jak najlepiej ogarnąć?
    1. Zielone LEDy + kodowanie?
    2. Farba do żarówek i pomalować P21W? Niektórzy piszą, że za bardzo kryje.
    3. Kupno zielonej P21W. Jak ta opcja to gdzie, bo nie mogę znaleźć.
    4. Inne?
      Czerwone_swiatlo_kier_tyl.thumb.jpg.0ae59ae426a67c3ae79fddfa5cdbd220.jpg
  2. Lusterko kierowcy nie ma kreski (sferyczne?) i wygląda na to, że przybliża, prawe ma kreskę, ale chyba oddala.
    Z lewym przybliżającym jazda to tragedia, duże martwe strefy.
    1. Jakie lusterka były oryginalnie montowane dla wersji EU? Asferyczne, neutralne?
      Lusterko_lewe.thumb.jpg.5c62f8c0d088b8d4d85330a1884189d9.jpgLusterko_prawe.thumb.jpg.f243d6e1eaa6fe0e18905155450dafc7.jpg
  3. Przełącznik świateł przeciwmgielnych obsługuje tylko jedno światło, zamówiłem z Ali przycisk + obudowę.
    1. Czy to wystarczy czy potrzebne jakieś kodowanie sterownika?
      Przelacznik_mgla_tyl.thumb.jpg.3c3c255619fdbfa173bc5039cd79c6c0.jpgprzeciwmgielne_ali.JPG.56d5ad35b6b33f3f6b8101093706d4bb.JPG
  4. Zatrzask lewego, tylnego pasa bezpieczeństwa jest wciśnięty i nie blokuje pasa.
    1. Pryskanie WD40 czy wymiana napinacza pasa? Da radę zrobić samemu? Co potrzebne do demontażu napinacza?
  5. Samochód nie ma czujników parkowania, opcja retrofit przód tył bez kamer to 4500zł minimum.
    1. Macie jakieś polecanie czujniki PDC uniwersalne z samym sygnałem dźwiękowym? Nie potrzebuje ekraników.
  6. Elektryczny bagażnik się nie domyka, pewnie dociąg. Komputer dopiero po chwili rzuca, że bagażnik otwarty, ale widać że żarówki w bagażniku świecą kiedy zamykam z klapy.
    1. Jakaś szansa, żeby dociąg wyczyścić czy konieczna wymiana? Da radę zrobić samemu?
  7. Grzanie fotela kierowcy nie działa, kontrolka wyłącza się po kilku sekundach.
    1. Pewnie mata albo zaśniedziała kostka, może bezpiecznik. Kojarzycie gdzie jest kostka i jaki bezpiecznik do sprawdzenia?
  8. Panorama czasami się nie domyka, adaptacja nie może przejść wszystkich etapów, otwieranie całkowicie panoramy jest kilkustopniowe ze strzałem w pewnym momencie, więcej widoczne na filmiku.
    1. Czy to normalne zachowanie panoramy? Sam domyk ewidentnie czasami szwankuje, ale przy otwieraniu dachu najpierw przyciskiem jakby dociskał szybę, a potem znowu przycisk i dopiero otwiera.
  9. Mikrofon do zestawu głośnomówiącego nie działa. Dźwięk za to słychać na głośnikach samochodu.
    1. Kostka, bezpiecznik? Pasazer tez ma mikrofon?
      Mikrofony.thumb.jpg.11896a80c59cb192457a3142eccc9f3d.jpg
  10. Brak rolety w bagażniku.
    1. Czy taki zamiennik wystarczy czy potrzebne jakies zaczepy? Roleta zamiennik
  11. Radio idzie co 0.2Mhz, da radę przekodować samemu? Mam kabel OBD Enet (Ethernet).
    1. Jeśli nie ma potrzeba to wolałbym uniknąć dodatkowych kosztów z bimmercode i adapterem BT. Da radę przekodować tym kablem?
  12. Wszystkie żarówki w podsufitce oprócz centralnych z przodu nie działają, tak samo jak mikrofony wyżej. Mam wrażenie, że Janusz zrobił fuszerę i nie chciało mu się podłączyć.
    1. Konieczne ściąganie podsufitki czy sprawdzić coś innego na pierwszy ogień? Bezpieczniki? Jakaś jedna kostka od wszystkich może być odpięta?
  13. Wydaje się, że brakuje tunelu pomiędzy centralnym lusterkiem a podsufitką, czego tam brakuje?
    Lusterko_central2.thumb.jpg.4ae9c4911e457db9b1cf10718da30ce1.jpgLusterko_central1.thumb.jpg.2af4f7e04ec1926352a596e48e66cfd6.jpg

 

To by było na razie na tyle, reszta to już serwis zerowy u mechanika, opony i inne nie mniej drogie rzeczy 😉

Z góry dzięki za pomoc!

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Napiszę tylko w sprawie czerwonych kierunkowskazów. Wstaw żółte LEDy - ŻÓŁTE nie pomarańczowe. Ciężko odróżnić te kolory. Ja mam takie. Kolor żółty w połączeniu z czerwonym kloszem daje pomarańczowe światło. Pomarańczowy z czerwonym daje niestety czerwone.

Edytowane przez kriu
Opublikowano

@kriu
Trzeba kodować? Na FB znalazłem gdzieś filmik gdzie elegancko światła świeciły na pomarańczowo po zastosowaniu tych LEDów: LEDY

Pytania czy bez kodowania nie wywali błędu na kompie i czy przerywacz ogarnie prawidłowo interwały kierunków?

Link do filmiku

Opublikowano

Kim był ten rzeczoznawca co sprawdzał samochód ?? 90% tych usterek, o których piszesz powinno być przez niego wykrytych. Jeśli ich nie opisał to niech zwraca kasę bo taka usługa to amatorszczyzna, żeby nie użyć mocniejszych słów...

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, jarekf napisał(a):

Kim był ten rzeczoznawca co sprawdzał samochód ?? 90% tych usterek, o których piszesz powinno być przez niego wykrytych. Jeśli ich nie opisał to niech zwraca kasę bo taka usługa to amatorszczyzna, żeby nie użyć mocniejszych słów...

 

Wysłany z mobilekspert...

Te 500zł, które dałem nijak nie pokryje ok. 15k wydatków jakie mnie czekają, licząc z serwisem zerowym w tym wymianą dynamiczną oleju w skrzyni, oponami, itp. w bagażniku nie ma nic, nawet gaśnicy plus usterki, które opisałem wyżej.

Także nie polecam ww. fuszerarzy.

Niemniej stało się, nie chce mi się latać po sądach, więc jak macie jakieś info jak można niektóre z tych rzeczy ogarnąć samemu to będę wdzięczny :)

Opublikowano

Jeśli cena była na tyle atrakcyjna, że ten wkład 15k sprawi, ze auto w ogólnym rozrachunku wyjdzie powiedzmy rynkowo to ok, doprowadzisz sobie do porządku. W innym przypadku nie zastanawiałbym się 5 minut nad zwrotem... 

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 godzin temu, jarekf napisał(a):

Jeśli cena była na tyle atrakcyjna, że ten wkład 15k sprawi, ze auto w ogólnym rozrachunku wyjdzie powiedzmy rynkowo to ok, doprowadzisz sobie do porządku. W innym przypadku nie zastanawiałbym się 5 minut nad zwrotem... 

53k za ten egzemplarz po upuscie. Czy po negocjacjach babka nie wyciągnela kilku szpargalow tego nie wiem, bo negocjacje telefoniczne 😄

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, Proximate napisał(a):

53k za ten egzemplarz po upuscie. Czy po negocjacjach babka nie wyciągnela kilku szpargalow tego nie wiem, bo negocjacje telefoniczne 😄

Tyle kasy za stare auto z tyloma wadami? 😱

No cóż, za nieświadomość się płaci.

Opublikowano

Naiwnie powierzyłem sprawdzenie firmie, która się tym zajmuje na co dzień.

Ale temat nie jest o tym. Więc trzymajmy się pytań, dzięki 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak tylne lampy i włącznik za parę złotych nie przerobione, sprawdziłbym jeszcze przednie czy przerobione - obstawiam, że nie.
Na twoje niektóre pytania to szklaną kulę trzeba mieć i zapytać co autor miał na myśli :classic_wacko: zupełnie inaczej jest jak coś się samo posypało a zupełnie inaczej jak ktoś coś źle poskładał. Tego nie wiemy.
Jak za ten rok i auto po dachu to wg mnie dużo zapłaciłeś, zwłaszcza, z tą listą usterek. Jechałbym oddać bo to mina. Widać, że auto składane "po taniości", żeby tylko poszło. Jak chcesz się bawić to lepiej kupić taką z USA i samemu naprawić - przynajmniej wiesz co masz.
Wkłady lusterek w usa są inne, tak właśnie słabo w nich widać

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, nomad66 napisał(a):

jak tylne lampy i włącznik za parę złotych nie przerobione, sprawdziłbym jeszcze przednie czy przerobione - obstawiam, że nie.
Na twoje niektóre pytania to szklaną kulę trzeba mieć i zapytać co autor miał na myśli :classic_wacko: zupełnie inaczej jest jak coś się samo posypało a zupełnie inaczej jak ktoś coś źle poskładał. Tego nie wiemy.
Jak za ten rok i auto po dachu to wg mnie dużo zapłaciłeś, zwłaszcza, z tą listą usterek. Jechałbym oddać bo to mina. Widać, że auto składane "po taniości", żeby tylko poszło. Jak chcesz się bawić to lepiej kupić taką z USA i samemu naprawić - przynajmniej wiesz co masz.
Wkłady lusterek w usa są inne, tak właśnie słabo w nich widać

Kojarzysz jakie lusterka montowane w Europie? Asymetryczne, neutralne (bez powiększenia, pomniejszenia)?

Co do przednich lamp, jeszcze się przyjrzę, ale stojąc przed ścianą, nie wyglądały na symetryczne.

Edytowane przez Proximate
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeżeli mówimy o lusterkach to wszystko zależy od opcji - czy fotochrom czy zwykłe 

https://www.realoem.com/bmw/pl/select

masz katalog online i szukaj wszystkiego co brakuje, potem możesz szukać używanych części, żeby zaraz nie wyszło auto tyle samo co ładne salon polska :classic_biggrin:

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Nie stronie od zamiennikow, roleta nowka zamiennik nawet jesli na gorszych materialach cenowo wychodzi 2-3x taniej niz uzywka oem. Wklady lusterek ponizej stowy, jak sie okaze ze jakosciowo slabo to mozna odeslac 😉

Opublikowano

Hej, 
odp. 8. 
Nie jest to normalne zachowanie panoramy. Z tego co kojarzę (bo mogę się mylić), jedno naciśnięcie przycisku rozsuwa roletę. Drugie naciśnięcie uchyla szybkę do tyłu. Trzeci raz jak naciśniesz otwiera szyber. Tu się dzieje jakaś magia.
odp. 10. 
Ja rolety bagażnikowej też nie miałem. (Podejrzewam, że przed trafieniem na aukcje ktoś pożyczył roletę) Ale kupiłem oryginał używaną za 500zł i jest git. 

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz.

Z innej beczki, podzwonilem po serwisach BMW, ile Wam biora za wymiane oleju w skrzyni automatycznej i VTG?

Za skrzynie dostalem takie wyceny: 2300, 2300, 1800, za VTG: 300, 500.

Opublikowano

Za skrzynię obecnie robocizna 500 pln, za skrzynkę przypuszczam 300. Z wpisem w historię auta. Materiał własny jak oleje miska filtr etc. Twoje ceny już z materiałem z ASO i roboczogodziną ASO.  Olej i miska z filtrem ZF około 800 pln+500 wychodzi 1300 - skrzynia. Wymiana statyczna. Ceny po za ASO w niezależnym serwisie BMW

Opublikowano
27 minut temu, marcin62 napisał(a):

Za skrzynię obecnie robocizna 500 pln, za skrzynkę przypuszczam 300. Z wpisem w historię auta. Materiał własny jak oleje miska filtr etc. Twoje ceny już z materiałem z ASO i roboczogodziną ASO.  Olej i miska z filtrem ZF około 800 pln+500 wychodzi 1300 - skrzynia. Wymiana statyczna. Ceny po za ASO w niezależnym serwisie BMW

Ja wycene jak wyzej dostalem w serwisie bmw, nie aso. 1800 to najmniej co sie udalo znalezc, reszta 2300. Skad jestes, jaki serwis?

 

Opublikowano

Warszawa. Serwis AUTOTECH SERWIS BMW MINI WARSZAWA ul. Mechaników 5. Przypuszczam, że jak kupisz swój olej i filtr/miskę będzie taniej. Robocizna tak jak pisałem ostatnio była w granicach 500 pln.

Opublikowano
3 godziny temu, marcin62 napisał(a):

Warszawa. Serwis AUTOTECH SERWIS BMW MINI WARSZAWA ul. Mechaników 5. Przypuszczam, że jak kupisz swój olej i filtr/miskę będzie taniej. Robocizna tak jak pisałem ostatnio była w granicach 500 pln.

Dziwnie tanio jak na Wawe. Jak pytalem w Wawie o retrofit czujnikow parkowania to rzucili ponad 10k, na Slasku 4.5k 😉

Opublikowano (edytowane)

Jak ma się kanał to samemu to idzie ogarnąć, później tylko ewentualnie w bimmer tool zakodować wymianę. Także 500 stów za odkręcenie kilkanaście śrubek zlanie oleju, przykręcenie nowej miski już gotowej z filtrem uszczelkami i nowymi śrubami, zalanie - to chyba normalna cena, a nawet za duża jak na godzinę- max2 roboty. Chyba że dynamicznie to inne koszty.
Wiadomo, trzeba trochę się dowiedzieć co i jak przy jakiej temperaturze itp. to wymieniać. Ale znam osoby co same wymieniały i latają już kilka lat i kilkadziesiąt kkm bez żadnych specjalnych przygotowywań, kodowań itp.  

Edytowane przez marcin62
Opublikowano
W dniu 6.02.2024 o 18:38, marcin62 napisał(a):

Jak ma się kanał to samemu to idzie ogarnąć, później tylko ewentualnie w bimmer tool zakodować wymianę. Także 500 stów za odkręcenie kilkanaście śrubek zlanie oleju, przykręcenie nowej miski już gotowej z filtrem uszczelkami i nowymi śrubami, zalanie - to chyba normalna cena, a nawet za duża jak na godzinę- max2 roboty. Chyba że dynamicznie to inne koszty.
Wiadomo, trzeba trochę się dowiedzieć co i jak przy jakiej temperaturze itp. to wymieniać. Ale znam osoby co same wymieniały i latają już kilka lat i kilkadziesiąt kkm bez żadnych specjalnych przygotowywań, kodowań itp.  

Dzisiaj odebralem auto po serwisie olejowym. 

Fachowiec stwierdzil, ze przy przebiegu 265k cud, ze auto jeszcze jezdzi bez wymiany rozrzadu... Uwazam, ze troche przesadza, ale zasugerowal obligatoryjna wymiane rozrzadu i pompy oleju, koszt 5-6k. 

Czy to jest normalna cena? Ile Wynplacicie? Zestaw bodajze 700-900zl, pompa jakies 1700 to daje 2.5-3.5k za robote... Norma?

Opublikowano

Jak dla mnie cena jest nawet  niska. Najdroższa robocizna ponoć bo trzeba wypiąć (może nie koniecznie wyjąc ale od skrzyni odłączyć i dźwignąć) cały silnik i wówczas operacja wymiany zajmuje kilak dni  

Opublikowano (edytowane)

Dobrze wiedziec, ze nie naciagaja 😉

Dzisiaj zauwazylem dziwne dzwieki na zimnym silniku bez nawiewu. Jak znajde czas poslucham przy silniku, ale moze ktos mial podobnie? Dzwieki wydaja sie zanikac przy jezdzie 30kmph w gore.

 

 

Edytowane przez Proximate

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.